Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Wymiana sprzętu na gwarancji

  1. #11
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    No jak przepisy tego nie określają to koło się zamyka .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    A ja się podepnę, bo temat wątku zbieżny.

    O ile np. można żądać wymiany aparatu na inną sztukę ze względu na niezgodność z umową, to jak to wygląda w przypadku zakupu na fakturę? Dodam, że na działalność gospodarczą, może to ma znaczenie, bo jednak NIP jest osobowy.

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    No jak przepisy tego nie określają to koło się zamyka .
    Obawiam się, że pheterh001 to nie rozśmieszy ;-)
    Czy rzeczywiście autoryzowany serwis może przyjąć sprzęt do naprawy gwarancyjnej i bezterminowo "bezkarnie" jej nie wykonywać tłumacząc to brakiem części

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez CSI FOTO I VIDEO Zobacz posta
    Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.
    Naprawdę jest to zgodne z jakimiś przepisami

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Cytat Zamieszczone przez andymis Zobacz posta
    To moze szanowny serwis zamiast zdawkowej informacji określiłby jaki jest maksymalny czas naprawy gwarancyjnej ?
    A na karcie gwarancyjnej w warunkach nie jest podane?
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Cytat Zamieszczone przez allxages Zobacz posta
    A ja się podepnę, bo temat wątku zbieżny.

    O ile np. można żądać wymiany aparatu na inną sztukę ze względu na niezgodność z umową, to jak to wygląda w przypadku zakupu na fakturę? Dodam, że na działalność gospodarczą, może to ma znaczenie, bo jednak NIP jest osobowy.
    Kupując jako przedsiębiorca korzystasz z rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.

  6. #16

    Domyślnie Wymiana sprzętu na gwarancji

    Cytat Zamieszczone przez Sunders Zobacz posta
    Obawiam się, że pheterh001 to nie rozśmieszy ;-)
    Czy rzeczywiście autoryzowany serwis może przyjąć sprzęt do naprawy gwarancyjnej i bezterminowo "bezkarnie" jej nie wykonywać tłumacząc to brakiem części

    --- Kolejny post ---



    Naprawdę jest to zgodne z jakimiś przepisami
    Obawiam się, że niestety jest zgodne. Polecam lekturę http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=417, poniżej fragment odnoszący się do tematu wątku:
    Kodeks cywilny zawiera reguły dotyczące wzajemnych rozliczeń gwaranta i kupującego, mówi wyraźnie o braku odpłatności za naprawy gwarancyjne, o kosztach demontażu i transportu – art. 580 Kc. Precyzyjnie reguluje również sposób, w jaki gwarancja się przedłuża – przedłuża się ona o okres naprawy, a jeżeli rzecz była wymieniana, to gwarancja biegnie od początku.
    W ustawie konsumenckiej brak jest takich przepisów, a więc gwarancja konsumencka może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo w razie wymiany rzeczy. Co najważniejsze - bardzo rzadko daje możliwość odstąpienia od umowy, czyli możliwość zwrotu towaru za zwrotem ceny, a takie uprawnienie – w pewnych, określonych przepisami, sytuacjach - daje nam ustawa. Z tego płynie wniosek, że czasami skorzystanie z uprawnień, jakie daje nam ustawa i zgłoszenie reklamacji do sprzedawcy jest bardziej korzystne niż reklamowanie na podstawie gwarancji.

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Kupując jako przedsiębiorca korzystasz z rękojmi zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
    A jako znawca KC możesz coś więcej powiedzieć od strony praktycznej?

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Przypomnij sie jutro :-)

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Przypominam się...dzisiaj ;-)

  10. #20

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Witam po dłuższej przerwie.

    Aparat wrócił do mnie tydzień temu. Sprawa wyglądała tak: w poniedziałek dostałem maila o tym, że części mają już na Żytniej i biorą się do roboty, w środę wysłali sprzęt (mail z nr listu przewozowego DHL), w czwartek dotarła paczka. Obiektyw i body solidnie zabezpieczone + folia na lcd, pełen profesjonalizm.
    Na razie zrobiłem ok 500 zdjęć od powrotu z serwisu (wesele, makro na starych obiektywach m42, sport) i aparat sprawuje się dobrze.

    Podsumowując - kontakt dobry - maile o otrzymaniu części, podjęciu naprawy. Po części mieli chyba rację, że europejski oddział Canona ma polski serwis tam, gdzie światło nie dochodzi. Sama naprawa przeprowadzona bardzo szybko.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •