Kurde... co osoba to sprzeczne opinie. Kurde jak do tematu podejść?
Kurde... co osoba to sprzeczne opinie. Kurde jak do tematu podejść?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Kto pożyczy 1D3 na testy, kurde![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Sprawa porównań jest skomplikowana.
Miałem 2 korpusy 1D III, różniły się trochę między sobą. Do tego skuteczność zależała od obiektywu - były sytuacje, kiedy AF w 1D3 nie trafiał w większości przypadków (pod słońce, 85/1.8), ale były też sytuacje, kiedy nietrafiona fota (chociaż to też trzeba by było sprecyzować :E) z 1D3 była rzadkością - z 70-200/2.8IS. Miałem też kontakt z 1D Mark II(chybaN).
Jeżeli AF w 1D2=AD w 1Ds2 (podobnie jak w przypadku Mark III), to były sytuacje, kiedy Mark II był pewniejszy, lecz wolniejszy od Mark III, ale była też sytuacja, kiedy odłożono korpus 1D2, bo się w ogóle wyłożył i kwiczał, a 1D3 sobie radził i było ok.
Acha, przykład sytuacji, kiedy 1D3 się wykłada praktycznie zawsze, kwiczy i wku****a użytkownika: coś poruszającego się, małego, na jakimś tle. Aparat ma gigantyczną ochotę ostrzyć ciągle na tło - tak jakby punkty AF były naprawdę duże i "chwytały" kontrast tła.
Ostatnio edytowane przez jagular ; 16-11-2012 o 01:41
Aparaty, obiektywy, lampy.
Ale bzdura fotografuje głównie ptaki i dokładnie w takiej sytuacji aparat jest jak karabin snajperski, myli się głównie... z mojej winy, także wypowiadanie takich "sentencji" na oko wyglądających jak komentarz do problemu z wadliwą serią tego aparatu jest dalekim minięciem się ze stanem faktycznym![]()
Regulamin pkt 8.
Kurde, ptaków po ciemku się nie robi, dalej nie wiem co i jak :P
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
No właśnie sęk w tym, że 95% wypowiedzi na tym forum które odnoszą się do puszek >5D i szkieł L innych niż 35L i 135L (pomijam zumy) to rozważania teoretyków cytujących slogany reklamowe.
Jak uważasz, które body ma szybszy AF w każdych warunkach? 5D czy 1DsII? Z forum się dowiesz, że bez dyskusji 1Ds...jednak tak do końca nie jest. Bo w ciemnościach sobie lepiej radzi 5D. Zanim wydam 5000pln za 1DIII to chciałbym mieć 100% pewność, że tracąc FF zyskam poprawę AF.
A odpowiadając na Twoje pytanie: Tak, czasem sala weselna to grobowiec![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Kolego, miałem (czas przeszły, pozbyłem się niedawno) dwa korpusy 1D Mark III, więc pozwalam sobie na skwitowanie uśmiechem wszelkich dumnych "bzdur".
Twój aparat działa jak karabin snajperski? Słitaśnie, dobrze dla ciebie, ciesz się i nie pozbywaj, bo to fajna maszyna. Zaprosiłbym do spróbowania użycia moich egzemplarzy, ale że już ich nie mam, jest to niemożliwe.
Gwoli formalności, jeden z nich był aparatem z "dobrej" serii (profilaktycznie wysłany był jednak na sprawdzenie do serwisu, nie, nie do Canon Polska), drugi był z serii "problematycznej". Różniły się między sobą działaniem (ten teoretycznie "gorszy" był tak naprawdę lepszy), ale miały cechę wspólną niepewnego działania w sytuacji, kiedy za tematem było coś kontrastowego (i jednocześnie na tyle blisko, żeby nie uciekało w bokeh). Zrzucam winę na wielkości sensorów AF (w końcu podobno są większe niż "kratki" je reprezentujące w wizjerze, nie?). Rozwiązaniem w takich trudniejszych sytuacjach jest spot AF, który w nowych konstrukcjach, przy zachowaniu dyscypliny ostrzenia, daje fajne rezultaty.
Ale wiem, niezbyt dużo sensu w moim pisaniu jest, bo przecież i tak wiesz lepiej jak działały moje aparaty.
Zaś a propos wypowiedzi innego forumowicza: miałem sytuacje, kiedy AF 5D (classic) ostrzył szybciej, niż jedynkowy.
Aparaty, obiektywy, lampy.
Miałem okazję porównać af w trybie śledzenia między 5d mk III i 1dmk IIN i powiem, tak stara jedynka wcale nie jest gorsza od nowego autofocusu 5dmkIII. Bywało, że AF w ciemnym pomieszczeniu w piątce poszukiwał przez co nie mogłem wyzwolić migawki w stosownym momencie. Nowsze nie znaczy całkiem lepsze.