kiedyś Canon, teraz Fuji
A ja, zupełnie szczerze, polecam wymienić 17-85IS. Miałem ten obiektyw, pozbyłem się szybciej, niż 18-55 w wersji bez stabilizacji. Koszmarek.
Polecałbym 15-85IS, lub 17-40L. Oba dają kapitalną jakość obrazka, jeden daje zakres ogniskowych, drugi kolory, kontrast, odporność na flary i zniszczenia. Nie dość, że to najmniejsza i najlżejsza eLka na rynku, to najbardziej pancerna ze wszystkich, które miałem w rękach (i w torbie :-))
Na ostatnią "podróż" pojechałem z 5DII, 60D, 17-40, 28 f/1.8, 50L i 135L, po kilku dniach piątka i stałki zostały w hotelu a ja robiłem foty tylko 17-40 z cropową puszką. :-)
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
igi,
powtórz to jeszcze raz "głośno i wyraźnie", bo nie mogę uwierzyć (i inni pewnie też) - przecież bez FF się nie da!!
Dokladnie jak piszesz. Mam z tym wieczne problemy i ciagle mnie to denerwuje w tym obiektywie. Oslona taka taniocha trzeba zainwestowacThx
Sparwdzilem ceny sa podobne w granicach 550-600 funa. Gdzie 17-85 kosztuje jakies max 200. No to chyba za cena idzie jakosc...Zamieszczone przez _igi
Jeszcze jedno banalne pytanie odnosnie fisheye. Czy ono mi sie przyda w sumie fotek robie mnostwo ale zbyt rzadko zmieniam obiektyw. Takie pytanie czy warto je zabierac no najpier kupic i potem zabrac w podroz.
Thx
Też mają
caniggia
Flickr
17-85 to strata pieniędzy... Obrazek na początku gorszy niż 18-55 później już akceptowalny...
Jak chcesz mieć uniwersalny zoom to jak kolaga zaproponował C15-85 (ewentualnie jak masz kase to C17-55)
10-22 to szkło na które sam poluje... BArdzo szerokie UWA dla cropa... Niestety trochę drogie.... Ale jak wielu potwierdza warte swojej ceny...
.... a tak na początek to może zostać przy 18-55, pocykac zdjęcia i zobaczyć czego brakuje i potem podjąć decyzje? Lustrzanki trzeba się nauczyć...
Ja prawie 2 lata cykałem na 18-55 zanim wybrałem C17-55
Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |
Odkąd wpadł mi w ręce i został u mnie 50mm 1.4 nie znalazłem szkła które mu dorówna w czymkolwiek. Stwierdziłem że każdy zoom to mydło i ciemnica. Lepiej mieć 2-3 stałki i taniego kita w razie potrzeby niż super zoomy ze światłem 2.8 za ciężkie tysiące . Dla zawodowców są stałki - L .
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
ci zawodowcy też focą zoomami, nie każdy zoom to taka ciemnica - zależy co się foci - nie zawsze wszędzie da się zabrać tonę stałek
nikłe zastosowanie, lepiej odstaw ten temat na później - dobrych fotek fiszem jest niewiele - większość to tylko efekt ryby ni w gruszkę ni w pietruszkę do tematu fotkiJeszcze jedno banalne pytanie odnosnie fisheye.