Zgadzam się z tym co napisał Bangi. Poczytaj szczególnie o kompozycji w kadrze, oraz portretowaniu.
Widać, niektóre kadry są przemyślane, niektóre sprawiają wrażenie przypadkowych. Zdjęcie powinno coś pokazywać; nieważne czy fotografujesz widok czy osobę. Zastanów się co w danym widoku przykuło Twoją uwagę, a dopiero potem wykadruj i zrób zdjęcie, a nie kolejnego fotopstryka
Zabawa z WB wymaga trochę eksperymentowania i faktycznie mocno tu pomaga skalibrowany monitor. Warto zainwestować w jakiś wzorzec bieli i jeśli czujesz, że warunki są trudne to zrób zdjęcie karty i wykorzystaj przy wywoływaniu innych fotek w danym miejscu. Staraj się unikać fotografowania w miejscach gdzie masz kilka różnych źródeł światła.
Jeśli robisz zdjęcie, sprawdź w aparacie jak wyszedł histogram. Nie bój się skorzystać z kompensacji ekspozycji jeśli trzeba. Warto mierzyć światło punktowo tam gdzie chcesz (np. na skórze) a następnie zablokować ekspozycję gwiazdką i dopiero przekadrować i strzelać.
I kilka uwag zebranych
18 mimo, że ostrości nie ma tam gdzie być powinna, to moim zdaniem zupełnie to nie przeszkadza i dodaje dynamiki temu zdjęciu, fajny kadr; czuć emocję chwili.
19 twarze nieco niedoświetlone, skorzystaj z kompensacji ekspozycji, jeśli trochę tła czasem się przepali - bywa.
20 poruszone, cięte nóżki
24 fajny kadr, ale dołu bym z cienia nie wyciągał - bardziej to zaakcentuje miśka
25, 26 - w zasadzie nie wiadomo co na tych fotkach chciałeś pokazać; zbyt chaotyczne kadry, brak czegokolwiek w silnym punkcie.
27 kosi kosi nóżki, i słońce w twarz - Staraj się unikać robienia zdjęć w ostrym słońcu. Często dużo lepszy efekt uzyskasz, stawiając modelkę w cieniu. Jeśli już koniecznie chcesz, to ratuj się lampą wypełniając cienie (nawet ta wbudowana pomoże w takiej sytuacji)
29 kadr byłby ciekawszy gdybyś ostrość była na tygrysie a nie barierce, ew. szerzej bym nieco kadrował w lewo.
30 fajny kadr, ale mam wrażenie że jest delikatny FF, dla rozdzielczości webowej na pewno da radę lekko podostrzyć i uratować to zdjęcie.
32 Wiadomo że fotografując kadr w którym masz silne źródło światła nie unikniesz przepaleń; nie zawsze trzeba je ratować, tak jak to widać tutaj.
36 (bez numerku) delikatnie bym przekadrował w lewo (jeżeli zrobiłeś szerzej); wielka szkoda że kot nie patrzył w stronę aparatu.