Tyle tylko że ICC zakłada, ze nasz monitor ma kontrastowość 288:1
Ponownie przy tym podkreślam, że z percepcją nie ma to-tamto i Magiczne Liczby Jedynie Słusznej Prawdy nie istnieją. Mierząc z dystansu monitor o CR ~800:1 okazywało się np., że w danym otoczeniu realnie nie miał nawet 200:1
W międzyczasie sprawdziłem ustawienie OSD dla natywnego kontrastu SX-a i na 100% jest 100%
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 03-10-2012 o 14:20
Ostatnio edytowane przez maati ; 03-10-2012 o 22:24
Canon 5d MKII, MKIII, C85 1,4IS + 580EXII, C35 1,4 C24 1,4 fish
ok, zrobiłem wszystko wg waszych rad i myslę że jest dobrze.
Z tą jasnością w pokoju to chyba też zmierzyłem, podczas kalibracji jest taka funkcja, wystarczy zaznaczyć "ptaszka".
Ogólnie dzięki za rady, wiedziałem że na mistrzów tej dziedziny można liczyć.
Canon 5d MKII, MKIII, C85 1,4IS + 580EXII, C35 1,4 C24 1,4 fish
Mam jeszcze takie pytanko.
Gdybym chciał skalibrować inny monitor (samsung - media markt) to mam ustawić samo CCFL bez wide gamut?
Czy wystarczy podłączyć ten monitor pod mój komp i skalibrować, później zapisać profil i ustawić jako domyslny na kompie, na którym bedzie pracował lub czy trzeba zainstalować oprogramowanie i kalibrować na tym kopie, do którego bedzie podłączony? Chodzi mi głównie o to, czy garta grafiki ma wpływ na profil? W menu tego monitora da się ustawiać RGB, kontrast i jasność manualnie.
Canon 5d MKII, MKIII, C85 1,4IS + 580EXII, C35 1,4 C24 1,4 fish
Rodzaj podświetlenia w i1 Profilerze ustawiasz zgodnie z faktycznym typem podświetlenia w danym monitorze - najczęściej będzie to CCFL (bez WG) lub LED. Sprawdź najlepiej w specyfikacji monitora czy podświetlenie jest świetlówkowe, czy LED-owe.
Profil można przenieść na inny komputer kopiując i instalując w systemie odpowiedni plik ICC. Taki profil będzie funkcjonował, jeśli zostaną zachowane ustawienia wyświetlania, o których piszesz (czyli jasność, kontrast, wzmocnienie RGB, ew. parametr gamma, jeśli znajdziesz taki w menu). W niektórych przypadkach (w zależności od systemu operacyjnego) konieczne może być użycie dodatkowego programu, tzw. LUT Loadera, który załaduje krzywe LUT z profilu do pamięci karty graficznej. Sama karta graficzna, jako taka, nie ma wpływu. Pewien niewielki wpływ może mieć rodzaj złącza, używanego do przesyłania sygnału z komputera do monitora. Jeśli będzie to połączenie cyfrowe (DVI, HDMI, Display Port), to nie powinno być problemu. W przypadku podłączenia przez analogową 15-pinową wtyczkę VGA może nastąpić pewna niewielka różnica w wyświetlaniu, chociaż moim zdaniem taka różnica ma charakter raczej "akademicki" niż praktyczny.
Jako, że to mój pierwszy post na CB witam wszystkich serdecznie.
Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem sx2262w, kupionym w promocji wraz z easypix.
Fotki drukuję na L800 Epson'a - papier również Epson, używam LR4. Drukuję wykorzystując profil ICC dla pary drukarka-papier, we właściwościach drukarki zarządzanie kolorem wyłączone. Czyli raczej wszystko tak jak być powinno. Jednak coś jest nie tak, tylko co???
Niestety choć źle nie jest, to bardzo dobrze też nie. Pełnej zgodności wydruku z tym co widzę na ekranie nie ma. Wydruki trochę ciemniejsze, barwy mocniej nasycone oraz większy kontrast. Szczególnie daje się to zauważyć na fotkach studyjnych; wydrukowany na próbę jakiś widoczek wyglądał lepiej. (dziwne!!!).
Jeszcze jedna dziwna (dla mnie jako początkującego w temacie zarządzania barwą) sprawa. wydawało mi się, że profilowanie monitora powinno zakończyć się utworzeniem odpowiedniego profilu ICC. W moim przypadku jednak mam dostępny jeden profil do tego monitora zainstalowany prawdopodobnie wraz z soft'em easypix.
Choć przeprowadziłem 2 kalibracje profil pozostaje jeden, innych się nie mogę doszukać, mogę jedynie zmienić profile (czy jak to się nazywa) w sofcie.
Reasumując - wielkich wymagań nie mam, jedynie żeby obraz na monitorze zgadzał mi się możliwie jak najbardziej z tym , co widzę na wydruku
Podobno easypix nie jest najlepszym kolorymetrem do tego modelu monitora, ale cóż - mam to co mam.
Pomoże ktoś?
Z góry dziękuję
Trochę późno tu zaglądam, ale napiszę skoro już jestem :-)
Właściwie sam sobie chyba odpowiedziałeś na pytanie, z resztą wystarczy przejrzeć ten lub kilka innych wątków w tym temacie i szybko okaże się, że ameryki nie odkrywamy, bo:
1. Po pierwsze zmieniłbym czujnik na i1Pro lub CM Photo (z najtańszych w zakupie, ewentualnie poszukaj możliwości wypożyczenia). Do zestawu easypix dają najpodlejsze kolorymetry (bodajże to samo co spyder) a to się średnio nadaje do szerokogamutowca (pomiar pkt.bieli), nie wspominając już o rozchwianiu parametrów od egzemplarza do egzemplarza (piszę to na podstawie wypowiedzi doświadczonych kolegów tu na forum). Dodatkowo z iPro dostajesz dużo lepszy soft (iProfiler), stosunkowo prosty w obsłudze, a dający świetne możliwości i w miarę pewne rezultaty!
2. Po drugie jeśli nie masz pełnej wersji, to wypróbuj trial'a PS i zobacz plik, który wydrukowałeś w soft-proof'ie - wtedy porównaj z odbitką.
Te dwa elementy (ustawienie monitora przyzwoitym czujnikiem oraz soft-proof) powinny dać bardzo zbliżone obrazy.
Ostatnio edytowane przez bob_ ; 14-05-2013 o 09:03
piątka, trochę szkła i gadżety