Gratki za odwage.Wytworzyl sie swoisty teror pisania w samych superlatywach o tym body.Zgoda,ISO jest cudowne,ale puszki tej klasy sa bardziej uniwersalne,maja lepsze AFy i fantastycznie zachowuja sie przy 100 ISO w studiu. TO NIE SA ZA DUZE wymagania dla amatora. Pejzaz,portret,sport lajt/dzieci to "obowiazek" kazdej puchy,nawet z nizszych połek. (spoko,sa jeszcze NAJniższe)W 21 wieku chwalic puszke wylacznie za to,ze jest noktowizorem dla paparazzi jest przegięciem.Nie ma az takiej specjalizacji na tym poziomie.To jest w koncu amatorska puszka i % amatorow focących po ciemku jest dosyc ograniczony.Zatem nie ma sensu wprowadzac obowiazku akceptowania tylko jedynego punktu widzenia i tępienia odmiennych![]()
Ostatnio edytowane przez photogambler ; 29-03-2013 o 23:37
6d, 50 1,8 STM, 16-35 f4 IS L, 24-105 f4 IS L ,85 1,8 USM, 70-200 f4 IS L, pleśniaczki, itepe...
A któż tu kogo tępi, jaki terror? Duby smalone Waść wypisujesz
.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Dla mnie ten aparat nie nadaje się zupełnie na wycieczki. Często robię zdjęcia plenerowe jasnymi szkłami, a używam przysłon 1.4-2.2 Po to kupuje stałki żeby ich zbytnio nie przymykać. Czasy jakie wtedy mam są prawie zawsze w granicach 1/6000-8000 - sprawdzałem po exif. Nie mam ochoty kupować filtrów i innych dupereli. Chcę robić zdjęcia, a to body mi w tym przeszkadza. Przekonuję się, tak jak kolega kurczeblade, że jest ono głównie dla szumofobów z całym szacunkiem dla nich. Poprawa szumów na wysoikm iso to nie wszystko żeby mówić o nie wiem jakim kroku w przód w stosunku do 5d2. Rozumiem, że grono osób będzie super zadowolone z tego body, ale duża część osób nie i jedyne co zostaje to 5d3 - sprytne zagranie Canona.
Polityka zastosowana przy projekcie tego body w stylu coś ci dam, a coś pozabieram mnie nie przekonuje zwłaszcza przy cenie 6d.
Ostatnio edytowane przez horak ; 30-03-2013 o 08:40
Jesli dla Ciebie filtr polaryzacyjny to duperela to gratuluje.
IMO przesadzasz.
Jeśli filtry służą Ci tylko do tego żeby ograniczyć ilość światła, to chyba masz rację lepiej dopłacić do 5D3 niż przeznaczać te pieniążki na filtry.
Mimo że też mam jasne stałki, czasów krótszych od 1/4000sek. używam rzadko, a w trakcie wycieczek jeszcze rzadziej - o wiele częściej używam filtrów.
Poprawie szumów na wyższych czułościach towarzyszy w tej puszce lepsze działanie AF-a w słabszych warunkach oświetleniowych niż w 5D2. Do tego można dodać GPS oraz nieco mniejsze gabaryty i wagę. IMO składa się to w dość spójną całość. 6D to IMO fajny aparat wycieczkowy, choć niekoniecznie na plażę, czy pustynię do np.Egiptu.
Przesadzasz po raz kolejny. Żeby cena była niższa, trzeba było przecież coś od 5D3 odjąć. A jak komuś, jak Tobie, niezbędny jest czas 1/8000sek., to przecież oprócz 5D3 można jeszcze kupić 5D2.![]()
Ostatnio edytowane przez Sunders ; 30-03-2013 o 09:26
Dawno nie przeglądałem tego wątku i widzę, że co raz ciekawiej się robi bo co raz więcej maruderów, którzy marudzą "dla zasady".
Najbardziej śmieszą mnie teksty - ze nagle 6D do studia sie nie nadaje :P Jakoś lata temu 10D , 300D , dawały radę i robiły super fotki, a nowe aparaty juz sie nia nadaja ?!?!
Jak ktoś jest już taki wielce profi, to niech nawet nie gdyba nad 5dII, 6D, 5D MIII - tylko do studia trzeba brać MF cyfrowy - ostatnio na allegro był Hassel H2+obiektyw 80mm + Przystawka Leaf Aptus 75 - za 20 tys. - czyli cena 5d MIII+dobra L-ka - a taki zestawik daje obrazek .. bajeczka, to czego Canon nie da nam przez najbliższe 50 lat :P.
Filtr polaryzacyjny zabierze Ci 2,5 działki swiatla i ponadto w przypadku zdjeć "plenerowych" zyskamy trochę na jakości zdjęcia po użyciu polara.Po to kupuje stałki żeby ich zbytnio nie przymykać.
Ogólnie każdy może wybrać co mu odpowiada i na co go stać, a chyba prostym było że Canon za 5 tys. zł mniej (w porównaniu do 5dIII) musi coś zabrać (AF, jakoś obudowy, czas migawki, czas synchronizacji z lampą), za to dał GPS i Wi-Fi, które dla wielu osób akurat mogą być bardziej przydatne niż filmowanie (które jak zostało wprowadzone do 5dII było uważane za tragiczny pomysł, a z czasem sie okazało całkiem inaczej).
______________________________________
5D - 6D| 16-35 II | 35L | 50/1.8 II | 85/1.8 | 70-200/2.8 IS | 580EXII | SB26 |
6d, 50 1,8 STM, 16-35 f4 IS L, 24-105 f4 IS L ,85 1,8 USM, 70-200 f4 IS L, pleśniaczki, itepe...
Do wszystkich pieniaczy. Canon projektujac ta puszke celowal w takich userow jak ja. Trafil w 100%. Stworzyl idealny aparat podrozniczy. Takich jak ja sa tysiace zapewne, tylko oni nie sa pieniaczami forumowo-zyciowymi, tylko podrozuja robiac zdjecia, wiec nie pisza. Kupcie se 5D3 bo dla Was ten aparat, a potem onanizujcie sie nim na forum. Dziekuje za uwage. Pozdrawiam.
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II