FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8
Do samolotów 70-200 jest za krótki, co prawda był czas gdy go miałem i samoloty fociłem, ale w końcu sprzedałem i obecnie zastanawiam się nad czymś dłuższym. Tym 70-300 z IS podobno samoloty wychodzą nieźle, aczkolwiek osobiście nie testowałem, a pewnie najlepiej byłoby kupić 100-400, albo może jakąś długą stałkę.
"Piękno jest doskonałością z defektami" - Gilbert Adair
a porównaj je z tymi, które zrobiłem Canonem 55-250, są tam EXIF to znajdziesz.
weź też pod uwagę, że zdjęcia są wołane z RAW
Ja obecnie mam dwa szkła Tamrona (17-50mm i 60mm), a w najbliższej przyszłości zamierzam zmienić 55-250mm Canona na 70-300VC USD Tamrona, więc jak widać jestem szczerze ze szkieł zadowolony (średnio z Canona :-)). Poza tym loteria z AF nie dotyczy tylko szkieł niesystemowych i to co się czasem czyta również o sprzęcie wielkiego C powoduje że włos się jeży na głowie...
Ostatnio edytowane przez haze ; 21-09-2012 o 17:16
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
6D+40D jakieś szkła i jakieś lampy
Właśnie ... systemowe nie zawsze będzie lepsze, a już napewno nie znaczy to, ze pewne.
Długo zastanawiałem się pomiedzy C70-300is i C70-200/4L, a kupiłem w końcu T70-300VC USD i jestem mega zadowolony. Ostrość jest, precyzja jest, stabilizacja działa, a obrazek powstaje ładniutki. Z tego względu praktycznie odrzuciłem C50/1.8 i w celach portretowych używam krótkiego końca Tamiego.
Ktoś wspomniał o słabej trwałości Tamrona - to dlaczego Canon nie daje 5-u lat gwarancji, a Tamron tak ?
EOS 60D + C50/1.8 + C24-105/4.0 L + S10-20/4.0-5.6 EX DC HSM + S30/1.4 EX DC HSM + T70-300/4.0/5.6 SP Di VC USD
Metz 50 AF-1 + Hama Traveler Pro
E-system przeszedł do historii ...
Taka jeszcze ogólna uwaga odnośnie szkiełek do spottingu. IMHO każde szkło, które się tu pojawiało nadaje się bardzo dobrze do spottingu, tylko zależy jakiego. Ja nie ma dużego doświadczenia (jeszcze), na razie siedziałem tylko pod płotem i C 55-250 w pełni wystarczał, gdybym miał 70-200 to właściwie na samoloty wielkości B737 , czy też A320 w moim przypadku wystarczałoby. Przy kadrach z boku szybki AF nie ma aż takiego znaczenia, bo na pasażerach można się przygotować, a teraz co do jakości zdjęć - takie małe porównanie.
C550d + C 55-250 (wołane z RAW)
ND90 + N 70-300 (prosto z puchy)
C60D + C na pewno L, chyba 100-400 (nie wiem czy wołane z RAW, czy z puchy)
Czy Waszym zdaniem są, to aż takie różnice??? (chodzi o jakość zdjęcia)
Przepraszam za mały OT, ale mam nadzieję, że rozumiecie, co chcę przekazać.
W niedzielę wybieram się na ND do Ostravy i potestuję Tamiego na zdecydowanie szybszych obiektach, pewnie czasem braknie mm, ale zobaczymy, na pewno zdam relację.
Ostatnio edytowane przez Bangi ; 21-09-2012 o 22:03
Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.
---Moje zdjecia na FB---
Kurcze, zakochalem się w tym Tamron SP AF 70-300 mm f/4-5.6 Di VC USD (Canon). BIORĘ GO JUŻ JUTRO
--- Kolejny post ---
Brać?