Ja bym polecał jednak włożyć troszkę wysiłku i postarać się o 5d mk1. Z pełną klatką dużo łatwiej o szerokość, bo ogniskowe są "normalne". ISO 1600 również jak najbardziej akceptowalne. Co do obiektywów, to jeśli ma być uniwersalnie i jasno, to można zastanowić się nad Canonem 28-75/2.8, ale to dość spory wydatek.
Piotr Dejneka
Canon 6D, 5D, C 70-200/2.8, C 50/1.8 STM, S 35/1.4, C 17-40/4, S 85/1.4
piotrdejneka.pl
Ty plakaty z tego ślubu drukujesz? iso 1600 przecież jest spokojnie używalne
Wydaje mi się, że skoro brakowało Ci i szerokości i światła to nie poszalejesz, bo szersze szkła są ciemniejsze, jeśli nie liczyć Tokiny. Ja bym zdecydowanie zostawił puszkę a szklarnie przeniósł w stałki. Szerokości Ci nie przybędzie ale światła to i owszem. Jeśli miałeś za ciemno przy 7D to nie sądzę by posiadanie piątki wiele zmieniło. Zmiana puszki światła Ci nie doda, dlatego albo jakieś szkło typu 17-50/2.8 i ze dwie stałki 1.4 powinny pomóc. Ale z szerokością będzie problem. Zmienisz puszkę - szerokości przybędzie, światła nie. Chyba, że Cię stać na zmianę i puszki i szkieł ale o to Ci chyba nie chodzi. Co do jakości zdjęć - sądzę, że wraz z treningiem będzie lepiej, choć trudno sądzić jakie są teraz bo nie wrzuciłeś nic.
EOS 100D|EOS 7D + grip|EF-S 24 /2.8 STM|Sigma 30/1.4 EX DC HSM|EF 40/2.8 STM|EF 50/1.4|EF 200/2.8L II|EF-S 10-22/3.5-4.5|EF 17-40/4L|EF 24-105/4L|Sigma 120-400/4.5-5.6 DG APO OS HSM
Nie rozumiem, nieraz robiłem zdjęcia na weselu 5D I z 17-40/f4L i zazwyczaj używałem takiej mniej więcej kombinacji: iso 800, czas 1/10 do 1/30 sek., przysłona 4, błysk 580EXII odbity od sufitu synchronizowany na zamknięcie migawki. Jeszcze nie zdażyło się aby światła brakło.
Lampę można taką:
YongNuo YN-565EX Speedlite do Nikon Wysyłka GRATIS (2600312894) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Do ciemnego kościoła HSS nie jest potrzebny.
Teraz widzę, że wziąłem z mocowaniem do Nikon. Oczywiście ma być Canon.
Zacząłbym od realizacji pomysłu nr 4.
Jedno do wszystkiego to zły pomysł, na sali czy w kościele 2.8 to ciemno.
Za cenę tego szkła lepiej kup 100/2.0 (85/1.8) i macro np. Tamrona 90/2.8, które potem możesz zostawić np. w aucie.
I jeszcze
Ostatnio znalazłem teorię że lepiej nie stosować optyki pod większy format matrycy na mniejszej matrycy. Dodatkowe światło w komorze lustra może powodować spadek kontrastu, flary, etc.
Tutaj artykuł:
Fotopolis.pl: Z notatnika optyka: Co za dużo, to robi flarę
W razie ewentualnego zakupu pełnej klatki to kwestia czegoś szerszego jest otwarta24,35 do tego jest już 17-40 i sądzę, że na początek będzie ok
![]()
Są na alle 5D z niskim przebiegiem, w dobrym stanie za ok 3500. Także da się. Trzeba szukać i najlepiej stestować organoleptycznie przy zakupie.
Co do tematu - sprzedałbym wszystko co masz (ew. zostawił lampę jeśli lubisz błyskać) i kupiłbym 5Dii + ew. 5D jako drugie body i do tego 24/1.8 albo 28/1.8 albo 35/2, od biedy 50/1.4, no i koniecznie 85/1.8 (albo supłaj na odpowiednik Sigmy). Ja zbyt szerokich kadrów nie lubię więc nic szerzej od 24mm nie proponuję, ale jak kto lubi. Poza tym, 24mm szerokości i 85mm jako górna granica pozwala już w zasadzie na komplet zdjęć w repo![]()
FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
APSC + 18-55is | 70-300vc
kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8