Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
Czyli właściwie wychodzi na to że wszystko to co w tilcie się przydaje jest w tym szkle do d..... .

Oczywiście trochę sobie żartuję ale bez wgłębiania się w szczegóły tak to powierzchownie odbieram.
W TS17 rogi ostre, na maksymalnym wygięciu zaczyna troszeczkę winietować, a mechanika to poezja, pod światło jest bez zarzutu. No ale cena razy dwa i trochę. Nie ma nic za darmo. Tyle że tu powstaje pytanie czy w przypadku tego typu szkieł nie mamy do czynienia z sytuacją taką, że wytanienie pozbawia je cech które w ogóle decydują o sensie ich przydatności.
Podobnie mogę ocenić TS-E 24mm II - to najlepsza 24-ka jaka jest na rynku, nawet jeśli pominąć jej właściwości mechaniczne, a skupić się wyłącznie na samej optyce. Oczywiście jest jeszcze 24L, ale z racji dużego otworu względnego jest to po prostu inne szkło. Mój odbiór Samyanga jest taki, że jest to obiektyw zaprojektowany dla niewymagających osób chcących "liznąć" poważnej fotografii architektury oraz dla ślubniaków, dla których nie ważna jest precyzyjna mechanika, za to istotna jest możliwość użycia pokłonu do nadania zdjęciom bajeru. Ciągle niejasna jest średnica pola krycia, a opisane na Fotopolis dystorsje beczkowate - nawet jeśli relatywnie łatwe do skorygowania - to jednak zniechęcają do użycia obiektywu do archi.