W ostatnim numerze (1/2013) EOS magazine jest o tym duży artykuł, jak sprawdzić czy jest dobrze ustawione Body+obiektyw i jak ewentualnie poprawić.
Sprawdzenie polega na manualnym, jak najlepszym ustawieniu ostrości i następnie przełączenie w tryb AUTO i obserwacja okienka skali na obiektywie, przy wciśnięciu spustu do połowy.
Najlepsze ustawienie to : statyw + LV + powiększenie 10x ustawione na obraz na monitorze. Obraz ściąga się ze strony magazynu, ale chyba może być dowolny.
Jeśli nie drgnie to jest ok, z informacji w którą stronę i ile się przesunęło można wyciągać wnioski co trzeba zmienić.
jp
Jeśli nie wie to go nie zwalnia z odpowiedzialności. W każdej poważnej korporacji są odpowiednie procedury zarządzania jakością a jedna z nich powinna dotyczyć informowania centrali przez filie o problemach z towarem. Jeśli tego nie dopilnowano to zawinił producent zatrudniając niekompetentnych pracowników. Z resztą taki problem powinien zostać wykryty jeszczeprzed wejściem sprzętu na rynek, beta-testy na klientach to jakby nie patrzył mało przyjemna opcja
Śledzę równoległy wątek u "konkurencji", choć to chyba złe określenie, i wygląda na to, że choć D800 od wad wolny nie jest i w PL jest podobnie jak u nas w serwisie to w Dusseldorfie im całkiem nieźle te D800tki naprawiają.
Canon: 5d3, 24-70 , 85 1.8
Nie sadze aby w Niemczech lepiej naprawiali Nikony a serwis Canona byl gorszy. Moze chodzi o ten sam problem AF'a ale moze diagnoza jest latwiesza.
Oj naprawiajaja juz tego doświadczyłem
![]()
Ale czego doswiadczyles? Ten sam problem nie oznacza tej samej przyczyny.
Różnicy w jakości napraw i diagnostyki między polskim serwisem Nikona a tym Dusseldorfie, czy w UK (Fixation). Podam tylko taki przykład, że swego czasu polski serwis
wycenił mi koszt naprawy obiektywu na 4 tys PLN, gdy angielski autoryzowany naprawil go za 100 funtów![]()
Ostatnio edytowane przez kichu ; 22-01-2013 o 22:26