Który Color Checker polecacie do profilowania aparatu?
Który Color Checker polecacie do profilowania aparatu?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Januszu, czy są jakieś specjalne wymagania co do światła w którym trzeba zrobić zdjęcie temu profilkowi?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
To służy zrobieniu profilu dla danego oświetlenia więc każde oświetlenie będzie ok. Jedyny warunek to trzeba tak ustawiać tablicę, żeby nie "błyszczała" czyli ma być matowa. Każdy obiekt pod pewnym kątem do światła będzie nieco błyszczał. Tego ma nie być.
@sempoo - masz zły monitorkolory, jak kolory są poprawne. Zdjęcie robione pod halogenem i WB na środkowy kwadrat od WB, bez profilu do tego oświetlenia.
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 05-09-2012 o 21:27
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Czyli jeśli dobrze rozumiem w praktyce ślubnejtrzaskam sobie wcześniej profil w świetle powiedzmy dziennym, w cieniu, a potem na sali i przy obróbce importuję ten profil dla konkretnie tych miejsc? Ja myślałem, że takie profilowanie polega na tym, że korygujemy to jak aparat "widzi". Czyli np, jeśli mamy dziwny zafarb różowy, to po oprofilowaniu jest to korygowane i matryca wiernie oddaje kolory, bez względu na oświetlenie. W praktyce ślubnej jak to najlepiej wykorzystać?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II