Czy ktoś z was realnie korzysta z colorchecker'a wraz z aparatami charakteryzującymi się dużą rozpiętością tonalna i dynamiką kolorów (np 5D)?? Czy już w przypadku takiej maszyny karta kolorów jest zupełnie nie potrzebna?
Czy ktoś z was realnie korzysta z colorchecker'a wraz z aparatami charakteryzującymi się dużą rozpiętością tonalna i dynamiką kolorów (np 5D)?? Czy już w przypadku takiej maszyny karta kolorów jest zupełnie nie potrzebna?
Idealnie wyzerowany WB to nie zawsze optymalne rozwiazanie. Np w portrecie czesto trzeba ocieplic odcienie skory zeby nie tyle byly neutralne a przyjemne dla oka. Precyzyjne okreslenie WB i koloru ma znaczenie w fotografii komercyjnej gdzie kolory produktu musza sie zgadzac z oryginalem. Dla wielu produktow kolor jest forma znaku rozpoznawczego i wtedy musi sie zgadzac. Kalibrowanie koloru z color checkerem za kazdym razem nie jest mozliwe. Fotograf slubny nie bedzie ganial z wzornikiem na oltarz za zazdym razem jak slonce wyjdzie zza chmury i inne swiatlo zacznie wpadac przez okno. Color checker mozna uzyc do budowania profili DNG dla kazdego aparatu. I wtedy glownie chodzi o wyciagniecie optimum z konkretnej matrycy i zbudowanie dla niej standardu. Kolejne zastosowanie dla color checkera to WB w konkretnej sytuacji zdjeciowej. W praktyce jednak uzywam checkera kiedy wiem ze wieksza ilosc zdjec bedzie robiona z takim samym swiatlem. W sytuacji gdy swiatlo sie zmienia non stop jest to raczej trudne i wg mnie niepraktyczne.
Który Color Checker polecacie do profilowania aparatu?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Ja zakupie colorchecker passport.
Januszu, czy są jakieś specjalne wymagania co do światła w którym trzeba zrobić zdjęcie temu profilkowi?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Janusz - na Twojej focie z Passportem masz złe kolory.
60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | moje foty
To służy zrobieniu profilu dla danego oświetlenia więc każde oświetlenie będzie ok. Jedyny warunek to trzeba tak ustawiać tablicę, żeby nie "błyszczała" czyli ma być matowa. Każdy obiekt pod pewnym kątem do światła będzie nieco błyszczał. Tego ma nie być.
@sempoo - masz zły monitorkolory, jak kolory są poprawne. Zdjęcie robione pod halogenem i WB na środkowy kwadrat od WB, bez profilu do tego oświetlenia.
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 05-09-2012 o 21:27
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Czyli jeśli dobrze rozumiem w praktyce ślubnejtrzaskam sobie wcześniej profil w świetle powiedzmy dziennym, w cieniu, a potem na sali i przy obróbce importuję ten profil dla konkretnie tych miejsc? Ja myślałem, że takie profilowanie polega na tym, że korygujemy to jak aparat "widzi". Czyli np, jeśli mamy dziwny zafarb różowy, to po oprofilowaniu jest to korygowane i matryca wiernie oddaje kolory, bez względu na oświetlenie. W praktyce ślubnej jak to najlepiej wykorzystać?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II