Hm nie ma opcji "Edytuj"...

Dla wygody niektórym wystarczy też pucha crop, choćby 550D i (zamiast wymienionych przeze mnie 24/1.8 i 50/1.8) podpięty do niej EF-s 15-85 - obiektyw ciemny, ale ostry, ze świetnym zakresem allaround. Do widoczków i pamiątkowych fotek jak znalazł (lub 18-135 lub 18-200).

Zastanawiam się też, czemu autor tematu zdecydował się w końcu na 7D. Dla mnie jest to pucha o przeznaczeniu szybki sport / lotnictwo / reportaż. Do wycieczek jakoś nijak mi ona nie pasuje (moim zdaniem za droga a jednocześnie nie dająca jakiejś wyjątkowej przewagi, może poza af, uszczelnieniami i magnezem, nad 550-650D). Obrazek w zasadzie identyczny, cena nieporównywalna a wycieczki to taki segment fotografii, że raczej w pośpiechu zdjęć robić nie trzeba (ad. AF). Jeśli nie zamierzasz przemierzać Sahary czy Gobi wszerz i wspak, nie bawiłbym się w 7D. Różnicę w cenie zdeponowałbym w lepszym szkle.
Wycieczki - wystarczy tani crop i dobre (lub ogólnozakresowe) szkła, lub jak szaleć (i ma się pewność że da się to ogarnąć podczas wyjazdu) to 5D i dobre szkła. Nic pośrodku nie trzeba kupować (inaczej ma się sytuacja gdy już coś pośrodku mamy, np. 50D czy nawet 7D, wiadomo że nie będziemy specjalnie zmieniać puchy na wyjazd...)

Reasumując co do szkieł jeszcze, bo sprawa jest dość skomplikowana i zależy też w dużej mierze od celu i planu naszej wycieczki. Gdybym jechał w góry, jak Koraf w Nepal, brałbym chyba tylko coś ultraszerokiego plus 70-200 lub 70-300. Jeśli jechałbym do Birmy to brałbym coś jasnego i szerokiego (24 / 35) do portretowania ludzi i 70-200 lub 70-300 do widoków (Bagan zobowiązuje ). Jeśli jechałbym w tropikalne plaże to brałbym napewno coś ultraszerokiego, coś do portretowania i 70-200 lub 70-300.
Jeśli zależy Ci na świetnym obrazku i masz kasę (mnie stać na zestaw budżet co widać w poście i stopce, ale gdybym miał kasę to takie obiektywy brałbym pod uwagę):
- przy cropie: coś szerokiego, np. Tokina 11-16/2.8 do szerokich widoków, jakieś jasne 24mm do portretu ulicznego (np Sigma 24/1.8 lub 24L - ekwiwalent ok.35mm) i tamże też wielu fajnych scenek rodzajowych, MOŻE brałbym 50/1.4 ale to tylko mając w tym konkretny cel i np. 70-200/4L IS lub 70-300VC, lub 70-200/2.8L IS jak masz większy fundusz, dla widoczków;
- do FF brałbym: 16-35L dla 16mm, 35L na ulicę i 70-200/4L IS lub 70-300VC, lub 70-200/2.8L IS jak masz większy fundusz, dla widoczków.