Pokaż wyniki od 1 do 10 z 43

Wątek: profil laba

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony Awatar Diodak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    43
    Posty
    696

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    Z niecierpliwością będę czekał na oświecenie w tej materii. Nie twierdzę, że mam monopol na wiedzę .
    Ja wcale monopolu na wiedzę o zarządzaniu kolorem nie chcę mieć i nie twierdze że mam, ale kiedyś w domowym zaciszu zacząłem badać sprawę i to dosyć wnikliwie. KuchateK może powiedzieć jak mu peplałem na GG dzień po dniu . Jest tutaj sporo aspektów szczególnie jeśli chodzi o pracę z labem które warto usystematyzować.

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    A jak można dokonać jakiejkolwiek konwersji, bez dokonywania konwersji??
    Upierasz się, że sam softproof bez konwersji pozwoli określić cel renderingu – ciekawe, gdzie to będzie zapisane w pliku – może mam list dołączyć obsłudze?
    Zauważ, że komentujesz część mojej wypowiedzi o drugiej opcji Frontier'a PD Fuji która wymaga dokonania konwersji... jakiej to już twoja sprawa, bo i tak pliki wtedy idą na maszynę bez poprawiania. Może krótkie podsumowanie żeby nie było niejasności:

    1. sRGB Fuji
    Ta opcja odczytuje EXIF oraz zawsze dokonuje konwersji kolorów do sRGB Fuji Frontier. Jeśli plik wejściowy nie ma profilu to jest traktowany domyślnie jako sRGB. Używana jest metoda relatywnie kolorymetryczna przy tej konwersji i taką należy stosować używając Color Proof'a w PS.

    2. PD Fuji
    Opcja "bez konwersji" akceptująca wszystko tak jak leci bez względu czy plik był konwertowany czy nie. W moim labie używając tej opcji wychodzą fotki ocieplone (dodany żółty) i czarny jest ciemniejszy mimo iż laboludki nic nie korygują. Widocznie Frontier tak ustawiony.

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    Uwierz mi – między innymi żyję ze sprzedaży zdjęć, które robię – nie ma tu samej teorii.
    Opisuję, co robię – sprawdza mi się doskonale.
    To że czegoś używasz nie znaczy że używasz tego w wygodny sposób. Ty robisz konwersję do profilu, a potem w labie puszczają Ci przez opcję z konwersją do sRGB Fuji . Różnicy nie zauważysz bo lab ma wszystkie kolory w dostarczonym pliku już mieszczące się w jego przestrzeni sRGB i pliki wychodzą niezmienione. Gdybyś puścił plik po konwersji opcją drugą to byś dostał ocieplone i odrobinkę ciemniejsze fotki, przynajmniej na Fuji. Sprawdzę, czy da się manipulować w ustawieniach PD Fuji.
    EOS 450D, EF 24mm 1.4 L, EF 50mm 1.2 L, EF 24-105mm L, EF-S 10-22mm

  2. #2
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    Ja wcale monopolu na wiedzę o zarządzaniu kolorem nie chcę mieć i nie twierdze że mam, ale kiedyś w domowym zaciszu zacząłem badać sprawę i to dosyć wnikliwie. KuchateK może powiedzieć jak mu peplałem na GG dzień po dniu . Jest tutaj sporo aspektów szczególnie jeśli chodzi o pracę z labem które warto usystematyzować.
    Możliwe jednak, że źle coś wydumałeś, albo skrót myślowy Ci się zrobił – po tym, co dalej piszesz, widzę, że nie ogarnąłeś zasad do końca.


    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    Zauważ, że komentujesz część mojej wypowiedzi o drugiej opcji Frontier'a PD Fuji która wymaga dokonania konwersji... jakiej to już twoja sprawa, bo i tak pliki wtedy idą na maszynę bez poprawiania. Może krótkie podsumowanie żeby nie było niejasności:

    1. sRGB Fuji
    Ta opcja odczytuje EXIF oraz zawsze dokonuje konwersji kolorów do sRGB Fuji Frontier. Jeśli plik wejściowy nie ma profilu to jest traktowany domyślnie jako sRGB. Używana jest metoda relatywnie kolorymetryczna przy tej konwersji i taką należy stosować używając Color Proof'a w PS.
    No i to co wyżej – to są automatyki we Frontierze (nazwijmy je tak). Wg własnego algorytmu stara się przerobić na papier jak najwierniej, obsługa patrzy – ocenia, decyduje – tak robią masowo. Każą sobie przynosić pliki w sRGB – bo jak dostaną Adobe RGB – to maszyna i tak nie skonwertuje poprawnie – wymaga źródła sRGB. Tego nie używam – nie po to mi zarządzanie barwą.

    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    2. PD Fuji
    Opcja "bez konwersji" akceptująca wszystko tak jak leci bez względu czy plik był konwertowany czy nie. W moim labie używając tej opcji wychodzą fotki ocieplone (dodany żółty) i czarny jest ciemniejszy mimo iż laboludki nic nie korygują. Widocznie Frontier tak ustawiony.
    PD – czyli tak nazwijmy maszynę z wyłączonymi ulepszaczami – co dostanie, to wywoła bez ingerencji -zgadzasz się? W tym trybie robi się wydruki do profilowania. I takiego puszczania odbitek oczekuję od obsługi – z resztą sam sobie poradzę. Po prostu traktuję minilab, jak drukarkę ulokowaną zdalnie. Dokładne profile dostarczone przez obsługę pozwalają mi tak przygotować pliki – żebym z efektu, który sobie zobaczę na swoim monitorze był później zadowolony.


    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    To że czegoś używasz nie znaczy że używasz tego w wygodny sposób. Ty robisz konwersję do profilu, a potem w labie puszczają Ci przez opcję z konwersją do sRGB Fuji
    To już sam sobie dodałeś. Pisałem, że nic nie konwertują – ja to robię na swoim komputerze.
    Minilab w dalszym ciągu olewa osadzone profile i zakłada, że wsio jest w sRGB – ale nic nie zmienia. Ja mu sam w pliku a’la sRGB podmieniam wartości – żeby skorygować tak, jak chcę.

    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    Różnicy nie zauważysz bo lab ma wszystkie kolory w dostarczonym pliku już mieszczące się w jego przestrzeni sRGB i pliki wychodzą niezmienione. Gdybyś puścił plik po konwersji opcją drugą to byś dostał ocieplone i odrobinkę ciemniejsze fotki, przynajmniej na Fuji. .
    Lab nie ma wszystkich barw mieszczących się w sRGB – własnie stąd jest sens profilowania.
    Ogólnie przestrzeń papieru jest mniejsza niż sRGB, ale przekracza ją w kilku zakresach i szkoda, żeby lab obcinał to do granic sRGB na dzień dobry. W opcji bez ulepszania (PD jak wolisz) mogę wykorzystać te dodatkowe zakresy.
    „Gdybym puścił plik po konwersji opcją drugą to bym dostał ocieplone i odrobinę ciemniejsze fotki” ???? Przecież puszczam i wychodzą idealnie takie same. Twój Lab ma niedokładny profil, albo Ty masz coś nie tak z kalibracją monitora.

    Cytat Zamieszczone przez Diodak
    Sprawdzę, czy da się manipulować w ustawieniach PD Fuji.
    I po co komplikujesz? Właśnie w tej metodzie chodzi o to, żeby mi już nic nie popsuli – po prostu puszczać bez dotykania.
    Zasadnicze pytanie: Wiesz, jak tworzy się profile?
    Jeśli tak - to przemyśl ten proces i zastanów się od nowa, jak ich używać.
    Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.

  3. #3
    Początki nałogu Awatar perqsista
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    429

    Domyślnie

    Jeszcze lekie OT.
    Usiłuję zrobić pseudokalibrację monitora "na oko" za pomocą AdobeGamma.
    Czy ktoś, kto się w to bawił mógłby podpowiedzieć na czym polega test z regulacją gammy


    Niestety nie mogę zrozumieć o co tutaj chodzi tłumacząc to dosłownie z angielskiego.
    I jeszcze jedna rzecz-jaką temperaturę barwową ustalacie w samym monitorze do kalibracji 6500K(?)

  4. #4
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez perqsista
    Niestety nie mogę zrozumieć o co tutaj chodzi tłumacząc to dosłownie z angielskiego.
    I jeszcze jedna rzecz-jaką temperaturę barwową ustalacie w samym monitorze do kalibracji 6500K(?)
    Suwaj suwakiem, aż Ci się zleją kwadrat i jego otoczenie - najłatwiej to zobaczysz po przymrużeniu lekkim oczu.

    Monitor powinien być skalibrowany na 6500K - ale samo ustawienie w jego menu takiej wartości nie oznacza, że tak będzie świecił.
    Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •