Jak w tytule, czego potrzebuję i jak wszystko ogarnąć, żeby uzyskać taki efekt?
Jak w tytule, czego potrzebuję i jak wszystko ogarnąć, żeby uzyskać taki efekt?
1000D, C70-300 4-5.6 IS USM, C100 2.8 Macro USM, C18-55 3.5-5.6, C50 1.8
Bardzo jasny obiektyw, wyglada mi na f 1,2. Zdjęcie monochromatyczne podbarwione sepiowo.
Ostatnio edytowane przez welury ; 11-08-2012 o 16:30
Pozdrawiam
Moze byc 1.2 ale ciemniejszy obiektyw tez. Przeszedl przez 2 filtry, blur i sharpening (lub noise), na moim monitorze widac wyrazne odciecie rozmytego obszaru od granicy lassa. Moglo byc tez tak, ze po rozmyciu calego zdjecia w obszarach wyznaczonych lassem zrobiony byl reverse do stanu przed rozmyciem. Zdjecie kropowane, nie ma punktu odniesienia jaka byla wlasciwie plaszczyzna ostrosci.
__________________
Wyraźnie widać że robione warstwą blur, po naszej prawej na policzku i okolice ust dość mocno widać linie odcięcia, podobnie przy włosach na czole, choć obiektyw był też dość jasny niekoniecznie aż 1,2.
I miękkie światło świecone centralnie, troche powyżej głowy modela... Może jakaś blendy od spodu do rozjasnienia cieni.
Myśle, ze ostrość ustawiona na oczy. Ja zawsze ustawiam w takich wypadkach na oczy, bo wszystko może być ewentualnie nieostre, ale nie oczy. Dywagacje co zrobione jasnym obiektywem a co w programie graficznym są tak trudne do stwierdzenia, ze nie podejmuje się dyskusji na ten temat. Potwierdzam, ze wszystkie nieostrosci mogły być zrobione w programie graficznym.
Pozdrawiam
Nie pamietam czy to było gdzieś omawiane. Nie czytam książek dla amatorów, czasem tylko techniczne. Chętnie bym polecił jakaś pozycje ale nawet nie wiem co jest wydawane. Myśle , ze są jakieś podręczniki omawiajace robienie portretów.
Pozdrawiam
W bardzo wielu zdjeciach przedstawiajacych ludzi kontakt wzrokowy miedzy robiacym zdjecie a modelem jest bardzo wazny a prawidlowa ostrosc oka, zwlaszcza tego z przodu to podkresla. Tego nawet nie trzeba szukac w ABC dla mlodego fotografa, czy w pozycjach typu photography for dummies. Oczy chyba sa najwazniejsze bo oczy to pierwszy sygnal stanu w jakim znajduje sie model. Oczywiscie wszystko zalezy od kompozycji. Ale w zdjeciu, ktore jest w pierwszym poscie dla mnie jest pewnego rodzaju zaburzenie harmonii bo nie wiadomo gdzie ma byc ostro, a poszczegolne wyostrzone slices sa w roznych plaszczynach. Jest to wodoczne w takim przyblizeniu. Gdyby twarz byla dalej odsunieta nie byloby problemu.
__________________
Nie trzeba szukać. Tak z ciekawości tylko spytałem od kiedy robiąc portret nos może ginąć w jakiejś mgle, a bliższe ucho w blurze?
BTW: mam kłopoty z oczami (na zdj. z pierwszego posta) bo ostrość jest ustawiona bardziej pod dolną wargą, albo na brodzie. Ale to szczegół. Świetne zdjęcie![]()
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis