Page 8 of 30 FirstFirst ... 67891018 ... LastLast
Results 71 to 80 of 292

Thread: Wielki Format - fotografowanie i technika.

  1. #71
    Obertroll Kolekcjoner's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Pod Tatrami
    Posts
    18,776

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    Quote Originally Posted by trumil9 View Post
    Cos mi sie widzi, ze zaczyna powstawac szkelet do nowego dzialu poswieconego analogowi i wtedy co z tytulowym Canon -Board? Jak wlasciciel i adminowie zapatruja sie nato. Czy to forum jest az tak dobrze zorganizowane aby wchlaniac i pozwalac sie rozwijac tematom nie stanowiacym zadnej konkurencji dla Canon'a ale w zasadzie dalece rozniacym sie od podstawowego szkeletu forum? Chcialbym aby tak bylo. W roznorodnosci - kontrolowanej jest sila wielu platform na stronach www.
    Wszystko zależy od użytkowników. Jak będą chętni na rozwijanie takich tematów to na pewno sprawa zostanie poważnie rozważona.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  2. #72
    Pełne uzależnienie Sergiusz's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    mazowiecka wioska
    Posts
    2,708

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    Będziesz mi robił powiększenia i nie zedrzesz przy tym ostatniego łacha???

    Wiesz co to są fotopowielacze ?
    Last edited by Sergiusz; 17-08-2012 at 01:50 AM.
    Nie ogranicza mnie wyobraźnia ponieważ jej nie posiadam.

  3. #73
    Pełne uzależnienie jacek_73's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    53 N, 18 E
    Age
    51
    Posts
    2,587

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    Quote Originally Posted by Sergiusz View Post
    ...
    Wiesz co to są fotopowielacze ?
    No nie wiem, wsadza się to do powiększalnika zamiast żarówki ??: Nie będziesz robił powiększeń?
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  4. #74
    Coś już napisał
    Join Date
    Jan 2012
    Location
    Warszawa
    Posts
    86

    Default Odp: wielki format tutaj?

    Quote Originally Posted by trumil9 View Post
    wymieniony obiektyw $800 a filtr do niego $360- $650
    Dzisiaj wystarczy popatrzec na najdrozsza platforme do handlu w prlu i jest tam interesujacy zestaw kilku obiektywow jak na razie za zadne pieniadze
    A szerokiego kata od Schneider'a nie bede mial bo za drogi, najwiecej zdjec robie na odpowiedniku krotkie tele, czyli 240-260. W tym przedziale i w wyzszych warto juz zaplacic za lepsza produkcje. Wiec mam Heliara, ktory kupilem okazyjnie taniej niz oferowany dzisiaj na eBay najtanszy S-Angulon XL. I w dodatku z migawka. Tanie drogie to sa wszystko rzeczy do ustalenia. Jak kupujesz na kilka - kilkanascie lat a moze juz do smierci to wcale nie musi wychodzic drogo. Ile robi sie zdjec szerokim katem na 8x10, ile portretowka a ile na tele?
    Zgodzę się z Tobą, zaletą kamer o których mówimy jest to że to co jest standardem może być zarówno szerokim kątem, jak i krótkim tele. Nie zmienia to faktu, że w naszym postperelowskim grajdole mamy znikomy rynek wtórny na te zabawki. Z USA nam się nie opłaca ciągnąć o ile nie mamy znajomych którzy akurat wracają. Pozostaje Europa, która cen nie ma zbyt niskich.
    Zależy jaką fotografię uprawiasz takie ogniskowe używasz. Ja raczej do tej pory robiłem architekturę i to raczej 4x5 cala.
    Ceny materiałów tak oszalały a slajdy w większych formatach są już praktycznie u nas nieosiągalne, że praktycznie albo się robi 4x5 albo rollkaseta i do kamery zakłada się film 120. Na całe szczęście niektóre Super-Angulony były obliczone nie na 4x5 ale na 6x9 lub 6x7. Obiektywy shift do mamiyi lub Pentaxa, Rolleia serii 6000 lub co gorsza hassela i Fuji pozwalają na przesunięcie 2 cm góra - co daje nam mniej więcej 1/3 wysokości klatki. Założony super Angulon np. 65 mm pozwoli wymienić całą wysokość kadru. Pięknie nieprawdaż! Dlatego używało się do tego typu zadań i budżetowo rolek 120.
    Poza tym im większy format kryje obiektyw tym jego cena większa.
    Pocieszam się że pozostaną jeszcze materiały czarno/białe, bo slajdów ciętych jest jak na lekarstwo.
    Last edited by Persi; 17-08-2012 at 02:58 AM.

  5. #75
    Bywalec
    Join Date
    May 2009
    Location
    usa
    Age
    72
    Posts
    235

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    No coz, pewnych uwarunkowan na rynku nie da rady przeskoczyc. Nie mozna walczyc z oplatami granicznymi bo to walka przegrana. Ceny na materialy do analogow wszelkiej masci poszly rzeczywiscie w gore i to na niekturach artykulach o kilkaset procent w gore. Jest to niewatpliwie odpowiedz na dzialania "psujow", ktorzy zaplaca kazda cene aby miec. Ja kupuje we freestyle i ceny na podstawowe materialy do duzego formatu sa na poziomie nie zmienionym. Kupuje Ariste (Foma, Fomapan) czasem cos przytule z materialow przeterminowanych ale z takiego zrodla jakie mi daje gwarancje, ze sie nie zawiode bo szitki byly w zamrazarce. Sprawdzilem wlasnie ceny i nie jest tanio ale jest


    Fujichrome Provia 100F 100 iso 4x5/20 sheets RDPIII Model# 16010320 $61.99
    Fujichrome Velvia 100 iso 100 - 4x5/20 sheets RVP 100 Model# 16010382 $65.99
    Fujichrome Velvia 100F iso 100 - 4x5/20 sheets RVP 100F Model# 16010409 $66.49
    Fujichrome Velvia 50 iso 4x5/20 sheets RVP Model# 16010356 76.49

    Mnie slajd nie interesuje, tylko bw. Mam nadzieje, ze nie dostane po plecach z "zacytowane dane" ,nie pracuje dla nich -zapewniam. Co do konwetrowania kamery 4x5 do wykorzystania z odpowiednim tylkiem filmu 120 to rzeczywiscie tragedia. To jest jak z pojsciem do restauracji gdzie ci powiedza, ze od dzisiaj wszytko wiecej kosztuje ale bedziesz dostawal polowe tego co przedtem
    __________________

  6. #76

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    ja kompletowałem sprzęt do 4x5 2 lata, mam chyba wszystko co mi trzeba: sinara 4x5 (F-ka), szkła 75 Schnaider, 210 APO Schnaider, 210 Tessar, 250 Tessar (4,0), 300 Tessar (4,0), 10 kaset 4x5, 5 kaset 9x12, 2 rollkasety (6x9 i 6x7), 2 statywy manfotto (studyjny i normalny) plus głowice, filtry B+W, filtry cokin do BW, plecak na wszystko, powiększalnik 5x7 (obiektyw 150 Schnaider), kompletna ciemnia Jobo do BW i do E6, światłomierz - całość kosztowała mnie ok. 8-10 tyś, do tego zgromadziłem zapas filmów pewnie na jakieś 2 lata (5 paczek x 50 ark BW - EFKE, FOMA, Ilford) plus slajdy 4 paczki Astii po 10 szt, 4 paczki Velvi 50 po 10 szt, 2 paczki provii 8x10 (tne ją na 4x5).... - opisuję to bo nawet jeśli to jest 10 000 przez 24 miesiące to daje 400 zł miesięcznie... - Często ludzie kupując Canona 5-tkę i 2 szkła wydają więcej - robiąc zdjęcia na kliszach i wiedząc przed pstrykiem co chcę uzyskać, daje mi cały ten komplet gwarancję satysfakcji i pełnego zadowolenia przez 2-3 lata i nie muszę się z nikim licytować ani dyskutować czy lepsze czy to. Mam to co mi daje przyjemność..
    Materiały zdrożały zdecydowanie w ciągu ostatnich 2 lat, ale nie zużywa się tego na dziesiątki, setki tylko raczej na sztuki, Koszt jednej szitki po wywołaniu (ja używam D76 własnego mieszania) wychodzi mi koło dolara, slajd 4x5 (9x12) po wywołaniu wychodzi mi ok. 1,6-2 dolarów, nie wiem ile wy robicie miesięcznie negatywów, ale ja jak 14-16 to jest aż nadto i pewnie ze 3 slajdy, to nie jest to majątek. Wniosek z tego taki, że cena materiału nie jest aż tak istotna, bardziej boli mnie coraz mniejsza dostępność (nie ma już praktycznie szans na kupno terminowej Astii). Mam nadzieję, że widoczny powrót do analoga coraz większej grupy ludzi skłoni Fuji do zwiększenia oferty a Ilforda i Kodaka dofinansuje na tyle, że będą analogi rozwijać.
    Używanie formatu 6x9 czy 6x7 w kamerze 4x5 uważam za jak najbardziej uzasadnione. Zmniejszając format uzyskuje się większą możliwość ruchów i szanse na efekty, których nie uzyska się w inny sposób. Dla mnie podstawową zaletą kamer "na kliszki" jest możliwość wołania każdej kliszki oddzielnie i uzyskanie na negatywie takich efektów jakie były zamierzone, rolkowy film nie daje tej możliwości.
    A ciemnia i praca nad papierem... to już zupełnie inna bajka. Bierze się kieliszek wina (butelkę piwa) i siedząc 2-3 godziny w ciemni człowiek miliony możliwości "odbicia" danego negatywu, łącznie z maskowaniem, rozświetlaniem, dobieraniem filtracji czy tez tonowaniem papieru...
    I najważniejsze jest to, że radość i przyjemność z "czynienia" tego wszystkiego jest dla "siebie", a efekt końcowy - jak już wszystko wyschnie - jest indywidualny i zawsze satysfakcjonujący - przynajmniej w "jakimś" stopniu.
    .... się rozpisałem...
    pozdr.
    gg: 6096145

  7. #77
    Uzależniony
    Join Date
    May 2007
    Posts
    617

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    Quote Originally Posted by trumil9 View Post
    Co do konwetrowania kamery 4x5 do wykorzystania z odpowiednim tylkiem filmu 120 to rzeczywiscie tragedia.
    Nie rozumiem dlaczego?Finansowo?
    Jeżeli interesuje mnie panorama 6x17 to 17cm nie zmieści się w 5calach a ta przystawka(Dayi617) jest odsunięta do tyłu (tak to przynajmniej rozumiem) żeby pokryć całe 17cm.
    Przeliczając (ceny z B&H) to fuji100F 4x5(20) kosztuje $43 a 5rolek filmu 120 tylko $22(4 klatki na rolkę). Wydaje mi się, że się opłaca finansowo.
    Chyba że masz coś innego na myśli.

  8. #78
    Bywalec
    Join Date
    May 2009
    Location
    usa
    Age
    72
    Posts
    235

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    Quote Originally Posted by sweetek View Post
    ja kompletowałem sprzęt do 4x5 2 lata, mam chyba wszystko co mi trzeba: sinara 4x5 (F-ka), szkła 75 Schnaider, 210 APO Schnaider, 210 Tessar, 250 Tessar (4,0), 300 Tessar (4,0), (..)
    No tak, moglibysmy zalozyc osobny watek dla inwentaryzacji, ktora kazdy z nas ma. Czs spedzony w ciemni, tak cos w tym jest tylko, ze ja tego tak milo nie moge wspominac, nie mam ciemni jako takiej wszystko musze robic w nocy jak rodzina spi. Rano trzeba wstac wiec cala przyjemnosc jest jakby zubozona pospiechem i zmeczeniem po calym dniu. Trzeba po prostu zrobic negatywy i powiesic do wyschniecia. Czesto jednak zdarza mi sie wlaczyc nawiew i czekac jeszcz 2 godziny, zeby zobaczyc jak wyszlo. I pozniej juz nie ma mowy o spaniu do rana tylko robie rozne wersje skanu aby wycisnac ostatnia kropelke
    Jezeli chodzi o panorame i Twoj przypadek Roman to jest to oplacalne w takim wydaniu ale ja raczej wolalbym podzielic szitke 5x7 na 2 polowki wzdluz dluzszej osi i uzyskac na niej 2 panoramy 6x17cm. Nie przeliczajac wszystkiego na "co ile kosztuje"
    __________________

  9. #79
    Pełne uzależnienie jacek_73's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    53 N, 18 E
    Age
    51
    Posts
    2,587

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    Quote Originally Posted by sweetek View Post
    ...kompletna ciemnia...
    .... się rozpisałem...
    pozdr.
    Troszkę skróciłem. Ta ciemnia nie daje mi spokoju. Trzeba dysponować jakimś pomieszczeniem - jak dużym? (Wszelkie opcje łazienkowe w środku nocy są...mało-komfortowe).
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  10. #80
    Uzależniony
    Join Date
    May 2007
    Posts
    617

    Default Odp: Wielki Format - fotografowanie i technika.

    No tak. Z tym, że to już wtedy nie jest 4x5. Może właśnie powinienem bardziej się nastawić na 5x7 jak chcę pstrykać panoramy... Co do pieniędzy to wiesz... jak nie trzeba, to po co przepłacać

Page 8 of 30 FirstFirst ... 67891018 ... LastLast

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •