Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 70

Wątek: plastiki oraz słodycze....

  1. #21
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    ....Mam wzornik Gretaga SG i legalnego Profile Makera 5.05 z opcją "camera". Może się skuszę i zrobię profile aparatów w studio. Nie wiem jak to wyjdzie.
    Mogę spróbować dla 1DMKII, D60, 10D 350D - do nich mam dostęp.
    Na razie profile Nielsena mi wystarczają, ale eksperyment można zrobić
    Żeby w ACR można było używać własnych profili... ehh - chyba, że już można w nowej wersji?
    Kurcze, jakbyś zrobił profil do 350D i byłby lepszy od tego generic to chętnie bym spróbował ze swoim i ewentualnie odkupił. Jestem baardzo zainteresowany...
    Sam bym sobie chętnie sprofilował body. Mam dostęp do IncCamery i Profile Makera ale niestety nie mam wzornika Gretaga SG (niestety jest drogi i jak na moją amatorkę to trochę mi szkoda kasy...)
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  2. #22
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 206

    Domyślnie

    dwie uwagi do dyskusji:
    - "jakosc" zielenii, w duzym stopniu zalezy od umiejetnosci ich przekazania przez obiektyw. inaczej wygladaja zielenie przecietnego szkla Canona, inaczej Sigmy (kwasniejsze), inaczej Tokiny (bardziej przygaszone).
    - duzo na to pomaga odpowiednie podbijanie jednych kanalow wzgledem innych. np. dla Sigmy zdjecia znacznie zyskuja na mocnym podbiciu czerwieni i lekkim blekitow. dla Tokiny odwrotnie - zielen w gore. i bangla

    tylko trzeba troche chciec... i troche wiedziec jak sobie poradzic, kiedy do wyboru jest troche wiecej niz 3 obiektywy z podobnego szkla na krzyz

    zielenie w Canonie daja sie lubic...


    www albo tez flickr

  3. #23
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    dwie uwagi do dyskusji:
    - "jakosc" zielenii, w duzym stopniu zalezy od umiejetnosci ich przekazania przez obiektyw. inaczej wygladaja zielenie przecietnego szkla Canona, inaczej Sigmy (kwasniejsze), inaczej Tokiny (bardziej przygaszone).
    ...
    i dlatego uważam że warto (jak się ma możliwość) sprofilowania body z konkretnym obiektywem/obiektywami dla typowych warunków oświetleniowych - odpada póżniej korekta "na oko" na kanałach/krzywych...
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  4. #24
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    i dlatego uważam że warto (jak się ma możliwość) sprofilowania body z konkretnym obiektywem/obiektywami dla typowych warunków oświetleniowych - odpada póżniej korekta "na oko" na kanałach/krzywych...
    Tylko możesz potrzebowac "trochę dużo" ;-) tych profili. Różne szkła, filtry (nawet te UV) - liczba profili moze Ci urosnąć dośc znacznie. Bardzo szybko może się okazać, że kupno tablicy jest konkurencyjne cenowo

    Pozdrawiam

  5. #25
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Tylko możesz potrzebowac "trochę dużo" ;-) tych profili. Różne szkła, filtry (nawet te UV) - liczba profili moze Ci urosnąć dośc znacznie. Bardzo szybko może się okazać, że kupno tablicy jest konkurencyjne cenowo
    to inna kwestia. kazde szklo, przez nierownomiernosc transmisji spektrum barw, bedzie wymagalo nieco innych korekt w roznych warunkach oswietleniowych. i koniec koncow, robienie setek profili sie nie oplaci, bo szybciej dojdzie sie do ladu robiac korekty recznie...

    z tego co wiem, dobre szklo Canona (glownie eLki) ma dobra neutralnosc odwzorowania, przez co workflow moze byc dosc spojny nawet, jesli korzysta sie z roznych obiektywow. nie sprawdzalem, ale jesli jest to powazne zagadnienie w czyjejs pracy, to na pewno bym poprobowal.
    zreszta, analogiczny argument dziala dla Olympusa - tutaj jednolitosc linii szkiel ma wlasnie taka sama zalete. ale jak ktos kupi do E1 czy E500 jakies szklo Sigmy, to niech mnie nie raczy bajkami o swietnych kolorach Oly per se. powiedzmy, ze ciezko mnie bedzie przekonac...
    www albo tez flickr

  6. #26
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    to inna kwestia. kazde szklo, przez nierownomiernosc transmisji spektrum barw, bedzie wymagalo nieco innych korekt w roznych warunkach oswietleniowych. i koniec koncow, robienie setek profili sie nie oplaci, bo szybciej dojdzie sie do ladu robiac korekty recznie...
    O szkła bym się nie martwił - mnogość profili może być potrzebna ze względu na metameryzm (różne oddanie barw przy różnym oświetleniu) - ale to jest specyficzna cecha konkretnych przedmiotów.
    Myślę, że 2 profile: dla studia i dla światła dziennego wystarczą.
    Magne Nielsena są dwa - mocna i słaba saturacja.
    Tu chodzi bardziej o przetłumaczenie, jak aparat widzi barwy - przesunięcie dla różnych obiektywów będzie mniej więcej w całym zakresie - to się da chyba WB ustawić.
    Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.

  7. #27
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    ... roznych warunkach oswietleniowych. i koniec koncow, robienie setek profili sie nie oplaci, bo szybciej dojdzie sie do ladu robiac korekty recznie...
    Dodam jeszcze, że te "warunki oświetleniowe" to łokropnie szerokie pojecie. Zdjęcie córki na trawie i 30 sekund później córcia na asfaltowej drodze to już są różne warunki - nawet jak swiatło zewnętrzne jest identyczne - ładny słoneczny dzień. Odbite światło daje paskudnie dużo....

    Mam pare takich zdjęc jeszcze na slajdach gdzie dropiaty wyżeł leżący na trawie wyszedł "zielony" bardziej niż trawa. Na slajdach to trzeba było korygowac filtrami. Teraz jest PS - a pudełko z filtrami też zostało

    Pozdrawiam

  8. #28
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Dodam jeszcze, że te "warunki oświetleniowe" to łokropnie szerokie pojecie.
    otoz to. co wiecej, jesli wezmiemy jedno zrodlo swiatla o mozliwie jednolitym spektrum, a potem drugie o spektrum identycznym, ale z przygaszonymi fragmentami o dopelniajacych barwach, to wypadkowy "kolor" temperatury bedzie z grubsza ten sam, ale przez brak skladowych kolory nie cholery nie maja szanse byc podobne. nie tylko te zarejestrowane, ale w duzym stopniu i te widzialne przez nas - mimo calej ewolucyjnej zdolnosci naszego oka do oszukiwania mozgu

    bo temperatura barwowa to pewien skrot myslowy dla pewnej wypadkowej cechy swiatla. w zaden sposob nie opowiadajaca o nim pelnej historii. to tak jakby powiedziec, ze kartka ma 21 cm szerokosci, nie mowiac nic o dlugosci papieru.


    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Teraz jest PS - a pudełko z filtrami też zostało
    trzymam jeszcze 80B do swiatla zarowego i 85B na pochmurne poranki. wiecej... juz mi sie nie chce co najwyzej jakis Sky 1A/1B, zeby "upodobnic" kolory roznych szkiel do siebie
    www albo tez flickr

  9. #29
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    Tu chodzi bardziej o przetłumaczenie, jak aparat widzi barwy - przesunięcie dla różnych obiektywów będzie mniej więcej w całym zakresie - to się da chyba WB ustawić.
    wydaje mi sie, ze nie. jesli obiektyw nie przenosi rownomiernie np. zielenii, to sama korekta balansu bieli tego nie wychwycisz. zwlaszcza, ze w jej ramach nie tylko skorygujesz "uposledzone" zielenie, ale tez inne kolory. byc moze to rzecz bledu obrazu, ktory wprowadza filtr AA.

    z tym ze, to co mowie to bardziej obserwacja z praktyki "wywolywania" RAW-ow, niz z pomiarow i teorii. moze faktycznie dobra korekta WB wystarczy
    www albo tez flickr

  10. #30
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Wiek
    65
    Posty
    485

    Domyślnie

    Duty- zazdroszcze Ci oprogramowania a przede wszystkim umiejetniosci zabawy z tym wszystkim.
    Akustyk- Tobie zazdroszcze umiejetnosci doboru szkiel i pracy pozniej z nimi ( podbijanie kanalow).
    Poszedlem nieco inna droga by osiagnac cel, za 3333 zl w Interii zakupilem E1 + 14-54/2,8-3,5 z dwuletnia polska gwarancja. Jednoczesnie moj przyjaciel zdecydowal sie na 350D + 18-55 za 3400 zl. Zrobilem to posiadajac 50/1,8 i 85/1,8 i kilka innych szkiel Canona i pod Canona ( Tokina). Zal mi bylo strasznie i szkiel i lamp. Ale co tam. Programy Dutego zapewne sa drozsze. Najdroszszy jest moj czas i nerwy- nie zamierzam reszty zycia spedzic nad kanalami i krzywymi. Sa ciekawsze sposoby spedzania wolnego czasu. Na ten przyklad lazenie z E1 po okolicznych lasach i wzgorzach albo z negatywem/ slajdem w puszcze Canona.
    Na wszystko mozna znalesc sposob, w Bombaju jezdza riksze sporzadzone z motorowerow a napedzane pedalami urzadzenia w Afryce generuja naped na maszyny.
    Dzieki Canonowi i jego dslr-om swiat ze dumieniem zapozna sie jeszcze z dziwniejszymi pomyslami.
    Tylko nie piszcie mi koledzy o fachowosci, pasji poszukiwawczej. Na ogol czlek to patrzy by sobie roboty ujac a nie dodac. Tylkostraszny pasjonat cieszy sie gdy mu przybywa hobbystycznych zajec. Wtedy wszelkie trudne zabiegi przynosza radosc a nie klopoty.
    Jest jeszcze jedna kwestia lubilem patrzec na slajdy najczesciej kolegow bo byly swietliste, nieslychanie dynamiczne, kontrastowe. obraz z matrycy cmos jest przymulony, brejowaty. Jakby ktos przylozyl cieki worek foliowy i to taki nie do konca przeźroczysty. Zapewne da sie jakos ten worek zdjac. Tylko po co? By miec nizsze szumy? A oplaca sie to? Pewnie dla reporterow pracujacych w cieszy, swietle w wielkich halach, przy imprezach sportowych to tak. Zawsze mialem do czynienie z ISO 100, od kilku lat z iso 400 i starczalo. No tak w swiecie ciemnych zoomow, ktore nalezy przymknac do f11 by cos bylo widac ISO 400 to za malo, baaa, 3200 to za malo.
    Moj wniosek jest taki. Funkcjonujemy w czasach wielkiej rewolucji technologicznej. Swiat cyfrowego foto dopiero raczkuje ( to naturalne dopiero przyszedl na swiat). Entuzjasci wydajac na sprzet wszystkie zaoszczedzone przez rodzine pieniadze ( zawsze tak robilem, w tajemnicy przed zona) oczekuja wie, zbyt wiele. Negatyw rozwijal sie wiele dziesiatkow lat i nie do konca byl stabilny barwowo i idealny, jego obrobka to dopiero byla gehenna. Moze wymagamy zbyt wiele od matrycy?
    czesc.Ch.

Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •