Na szczęście jesteś kolego w błędzie.
Oczywiście - sprzęt ma prawo się zepsuć i jakkolwiek jest to przykre dla jego nabywcy - takie są realia.
I teraz dochodzimy do sedna - co robić?
1. Jeśli kupowaliśmy jako osoba prywatna (konsument) to możemy:
a) skorzystać z gwarancji - czyli wysłać do serwisu;
b) skorzystać z niezgodności z umową - czyli zwrócić się do sprzedawcy, aby sprzęt naprawił lub wymienił na wolny od wad (o ile wada jest istotna).
2. Jeśli kupowaliśmy jako przedsiębiorca, to:
a) korzystamy z gwarancji - jak wyżej;
b) korzystamy z rękojmi - na zasadach ogólnych określonych przez k.c.
Co nam daje korzystanie z niezgodności z umową? Ano to, że sprzedawca musi się ustosunkować w ciągu 14 dni do naszego żądania oraz to, że w przypadku poważnej usterki możemy żądać wymiany sprzętu na nowy. UWAGA: to my decydujemy czy chcemy naprawy czy wymiany, nie sprzedawca!!!
W przypadku rękojmi - też generalnie łatwiej odstąpić od umowy, żądać nowego itp.
W przypadku gwarancji jest pewien problem, który obecnie "przerabiają" niektórzy nabywcy telefonu HTC One X - serwis czeeekaaa, czeeeekaaaa, czeeeekaaa na części i doczeeekaaać się nie może. I tak mija miesiąc, a końca nie widać.
W przypadku reżimów ustawowych taka sytuacja byłaby rozwiązywalna w inny sposób. W przypadku gwarancji - trzeba czeeekaaaać.
Reasumując - gwrancja jest świadczeniem DOBROWOLNYM producenta/importera i funkcjonuje obok rękojmi/niezgodności z umową.