No to najwyraźniej kochamy to samo, tylko ja jestem zbyt wygodny, żeby targać ze sobą po górach coś więcej niż puszkę z 24-105L na pokładzie i 17-40L w plecaku (na wszelki wypadek).
No to najwyraźniej kochamy to samo, tylko ja jestem zbyt wygodny, żeby targać ze sobą po górach coś więcej niż puszkę z 24-105L na pokładzie i 17-40L w plecaku (na wszelki wypadek).
Mała spiżarnia: duża puszka, mniejsza puszka, pudełko sardynek, 5 słoików i naleśnik na deser
a jest jakaś znacząca różnica w ostrości tych obiektywów ? Bo oczywiście światło robi swoje - ale jak z ostrością (lubię ostre obiektywy choć wiem że nie do wszystkiego jest to dobre)
Znacząca różnica to jest pomiędzy KITem 18-55 i 35L na przykład. W droższych szkłach już ciężko do czegokolwiek się przyczepiać w kwestiach ostrości. To tak jak na skali logarytmicznej - oś Y (cena) idzie ostro w górę, ale oś X (jakość) rośnie niewiele. Pomiędzy 24-70 i 24-105 różnicy wielkiej nie ma. Ludzie piszą, że trochę lepiej wypada 24-105, ale w moich egzemplarzach wychodzi praktycznie to samo.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Ja właśnie wymieniam odwrotnie. Wcześniej używałem 24-70 jako podstawowe narzędzie na ślubach i w studio. Dopóki nie pożyczyłem od kumpla 35L. Pogoniłem 24-70, a z biegiem czasu w jego miejsce kupiłem 35kę, której używałem przez kilka miesięcy jako jedynego szkła. Można zrobić nią praktycznie wszystko. Suuperuniwersalna ogniskowa. 35mm stało się moją ulubioną perspektywą. Z biegiem czasu dorzuciłem stałki 24mm i 85mm, a teraz poluję na 24-105. Ma to być sprzęt do studia i na wakacje, stałki natomiast mają zarabiać na siebieStałka 35mm to też jest rozwiązanie i to za jedyne 800zł (w wersji f2.0). Z pewnością jest to uniwersalny obiektyw do 5D. Wszystko zależy od rodzaju fotografii jaki wykonujesz.
5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
500px
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
No tak, ale z tego co piszesz, to nie wymieniłeś 24-70 na 24-105, tylko na 35L. 24-70 jako tako na ślubach się sprawdza, ale stałki wymiatają. Za to "opędzić" śluby 24-105 już tak lekko nie jest, choć znam takich, co to robią. 24-105 sprawdzi się rewelacyjnie jako uniwersalne szkło na wakacje.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Matsil - czuć różnicę w pracy AF mdz 24-70 a 24-105 na 5D?
Czy zdjęcia są faktycznie ostrzejsze dzięki aktywowaniu krzyżowego czujnika AF?
Ja nie czuję żadnej różnicy, AF działa tak samo - szybko i celnie w obydwu szkłach.
Jeżeli chodzi o centralny punkt, bo chyba ten masz na myśli, to nie ma znaczenia, AF zawsze trafia, nawet z bocznymi.
Osobiście 98% zdjęć robię na centralnym i najczęściej przekadrowuję i nie zauważyłem żeby było bardziej czy mniej ostrzej korzystając z bocznych. Nieostrość ozanaczałaby, że AF nie trafia, ja nic takiego nie zaobserwowałem.
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
hej
też tak robiłem, bo inne punkty w poprzednich aparatach były zauważalnie słabsze...
w 5DIII tego nie widzę i coraz częściej używam bocznych.
jeżeli chodzi o 24-70 i 24-105 to wg mnie trafiają tak samo dobrze, w gorszych warunkach 24-105 potrzebuje na trafienie nieco więcej czasu... ostrość taka sama.
zpdr,
Fly
5D MkIII | 50D | 17-40/4L | 24-70/2.8L | 24-105/4L IS | 70-200/4L IS | 35/2 | 50/1.4 | 17-55/2.8 IS | Metz 58 AF-1