Witam
W miejsce starego smaru, zastosowałem coś takiego:
Oleje serwisowe i uniwersalne stosowane w elektronice
a dokładniej: UM196.42 Olej silikonowy 3ml 2,62
Dodam, iż został on użyty w BARDZO małych ilościach i tylko w dwóch miejscach:
W prowadnicy soczewki ostrzenia ( prosty test - trzymając obiektyw pionowo podnieś soczewkę do góry i ma ona samoczynnie opaść na dół, jeżeli tak się nie stanie, trzeba leciutko nasmarować trzy prowadnice po których jeżdzi zamontowana na trzech "bolcach" soczewka)
W pierścieniu ostrzenia ręcznego - składa się on z dwóch mniejszych pierścieni - jeden jest zamontowany na stałe, drugi "jeździ" po tym pierwszym; jest on fabrycznie wypełniony zielonym, gęstym smarem w który lubi się wbijać kurz i piasek; ja go po prostu wyczyściłem całkowicie z tego smaru i nasmarowałem w bardzo niewielkiej ilości tym samym olejem.
Musisz przy tym uważać, aby pozostałe elementy mechanizmu były czyste i odtłuszczone, zwłaszcza sam silnik (stator + pierścien napędu).
I tak jak mówiłem - jak najmniej smarować, bo nadmiar oleju może spowodować pojawienie się smug i plam na soczewkach.
Pozdrawiam serdecznie