Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: Poprawne nastawianie ekspozycji z filtrami szarymi i polaryzacyjnym

Widok wątkowy

  1. #18
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Poprawne nastawianie ekspozycji z filtrami szarymi i polaryzacyjnym

    Przy "poprawnej" ekspozycji, w tych cieniach po lewej było sporo szumu a drzewa po prawej nie miały szczegółów tylko ciemne plamy.
    W kolejnym przypadku, z użyciem połówki, światłomierz wskazywał mi "poprawną" ekspozycję ale czas jaki miałem nie dałby takiego rozmycia wody. Dzięki histogramowi wiedziałem ile mogę prześwietlić żeby uzyskać rozmycie, mieć szczegóły w cieniach i nie stracić chmur.
    poruszyles zupenie inne zagadnienie , ktore nie wynika wylacznie z techniki naswietlania z filtrami.
    Poruszyles temat jak w ogole najlepiej naswietlac, ktora metode wybrac ?
    to jest cos innego.
    wlasciwie wszystko w temacie filtra polowkowego juz napisalem i nic nowego dodac nie moge.

    Swiiatlowmierz w pomiarze wielopolowym proponuje "optymalne " naswietlenie.
    Co znaczy optymalne ?
    Tzn takie ze zostaje zarejestrowany najszerszy zakres dynamiczny , najwiecej szczegolow zostanie odwzorowanych.
    Na histogramie objawia sie to w ten sposob, ze pole w pod krzywa histogramu w zakresie 1 - 254 jest najwieksze ze wszystkich mozliwych. Nie zrobisz tego lepiej recznie od automatu . Ale OPTYMALNIE to nie znacze ze to jest dla autora ZADAWALAJACE.
    Automat nie wie czego chce autor. Jak napisales - mozesz chcesz przesunac nieco histogram w prawo , gdyz akurat ta Cie pasuje - i nic nikomu do tego , takie jest Twoje siwiete prawo autora i nie mozna powiedziec ze to jest zle.

    ja wspomnialem o nieco innej metodzie pracy , ktora jest mniej niewygodna niz naswietlanie na histogram w trakcie robienia zdjec czyli w warunkach bojowych, a prowadzi do tego samego wyniku koncowego.

    Wychodzisz z jakiegos naswietlenia roponowanego przez automat i robisz serie zdjec roznie naswietlajac na AEB.

    w ciagu sekund masz kilka zdjec , z ktorych jedno jest dokladnie tak samo naswietlone jak to, ktore zrobilbys recznie naswietlajac na histogram , musisz je tylko odnalezc w komputerze - wybrac jedno z 3 albo 5 , w zaleznosci jaki szeroki aeb zrobiles

    Dla mnie ta druga metoda jest znacznie wygodniejsza , szybsza ( widzialnosc obrazu na displayeu aparat w pelnym slonsu jest zadna ), w dodatku mam zarejsetrowany bogatszy material zdjeciowy obejmujacy w sumie znacznie szerszy zakres tonalny niz pojedyncze zdjecie. Nic piekniejszego niz np pokrycie przepalu fragmentami z innego ciemniejszego zdjecia.

    Ale jak juz napisalem - kazdy ma swoja ulubiona metode pracy i jesli jest z niej zadowolony , sprawia mu ona frajde , dochodzi do wyniku z ktorego jest zadowolny , to winen przy niej pozostac.

    Jedyne z czym sie nie zgadzam to , ze metoda naswietlania na histogram jest wygodniejsza od AEB . Nie jest wygodniejsza , jest bardziej uciaziwa i prowadzi ostatecznie do tego samego wyniku koncowego.

    to juz chyba wszystko w tym temacie , wiecej nic nie dodam , zeby sie nie powtarzac.

    pozdrowienia i przyjemniej soboty.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •