Na moje mało sprawne oko to kwestia PS.
Na moje mało sprawne oko to kwestia PS.
6D - EF 24-70/2.8L USM + EF 50/1.8 II + EF 70-300/4-5.6 IS USM + EF 85/1.8 USM - 580EX II + YN565EX + YN568EX- YN-622C - Bowens 500R kit + akcesoria
Nie mnie się wtrącać biskupom w robotę.
ok to teraz rewelacja miesiąca zrobiłam sesje i na zarysowaniu drzew mam piekne zielone abberacje:P wiec to naprawde nie moj wymysl
- - - Updated - - -
po prostu 5D jest lepszą puszką i problem bardziej widać, 50D mniej pokazywał (choćby przez niższe ISO), to i problem aż tak mocno nie wychodził.
Iso w przypadku 50d było ustawione takie samo 400:P , fakt obróbka jest specyficzna ale tez klient specyficzny dlatego to tak wyglada, poza tym jakby wszyscy na swiecie robili takie same zdjecia swiat byłby nudny:P ok inne pytanie czy filtr moze miec wplyw na aberracje-bo żeby nie brudzić obiektywu zakładam mu filtr a przy tamronie pracuję bez
Filtr może mieć olbrzymi wpływ, taki przykładzik (UV-ka 77 mm, no name, obiektyw L)http://img.rallynews.pl/g/2009/12/ba...r/IMG_0121.jpg
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Wciąż nie rozumiem jak można płacić tyle tysięcy za obiektyw ze specjalnymi powłokami na soczewkach i robić zdjęcia przez szybkę (filtr UV)![]()
Po pierwsze obróbka jest w bardzo fajnym klimacie, kadry świetne.
Po drugie: Mam 5D i 5DII, na tym drugim szkła aberrują nieporównywalnie mocniej. Podepnij L-kę pod 50D i sprawdź.
A po trzecie jestem zdania kolegi rOOmaka, trzeba mieć na to naprawdę mocne papiery aby używać filtrów UV jako ochronek, aczkolwiek przy takich zleceniach jakie pokazałaś wydaje się to racjonalne.
Moja opinia o 24-70L jest bardzo chłodna, cena jest kompletnie nieadekwatna do jakości obrazka. Przy pracach o rozmiarze 18x27 różnica na korzyść stałek jest gigantyczna, tańszych stałek dodam, za to 70-200L IS II to bajka, jeśli nowy 24-70L II ma taką jakość obrazka i kulturę pracy jak 70-200 - a tak słyszałem - to szkło rewelacja.
sugerowalbym najpierw zrobienie bardzo prostego testu - on nam wiele wyjasni.
nastaw ogniskowa na 70 mm i wyostrz z odleglosci ok 2 - 3 metrow na kontrastowy motyw - przyslowiowa czarna kreche na bialym tle , w dobrych warunkach oswietleniowych. Ostrz na sensor centralny. Zobacz na skale jaka odleglosc ustawil aparat ?
nastepnie nie zmieniajac pozycji aparatu , zmien ogniskowa na 24 mm i wyostrz dokladnie tak samo jak poprzednio. jaka odleglosc ustawil AF na skali obiektywu?. Czy taka sama czy inna niz poprzednio ?
W zaleznosci od wyniku rozna bedzie dalsza strategia postepowania - sprawdz najpierw czy af ostrzy tak samo dla roznych ogniskowych. Norma jest ze nie , pytanie tylko jak duzy jest ten blad.
niekiedy bywa tak maly ze nie mozna rozpoznac na skali i wowczas zasadniczo jest ok,- innym razem potrafi byc potezny i to jest trudniejszy przypadek.