To pewnie zależy od polityki producentów. Myślę że gdyby im zależało na dużym udziale plazm to by promocja była ostra. W folderach plazm jest sporo ale i tak najwięcej klientów podejmuje decyzję w sklepie, a tu już jest różnie. Nadal wielu sprzedawców odradzi plazmę, bo coś tam. Przy czym tu jest jeszcze jeden bardzo istotny czynnik - plazmy są postrzegane jako technologia przestarzała, a LCD - szczególnie LED jako nowość i coś TOP. W dobie kiedy TV sprzedają się już dość trudno, marże są małe to ja rozumiem sprzedawców, że wolą kogoś utwierdzić w powszechnej opinii i sprzedać LCD niż mieć rację polecić plazmę i spowodować, że klient kupi u konkurencji.
Temu nie pomaga też to, że jak na półce stoi LCD i plazma to w 90% przypadków są tak ustawione, że nie widać różnicy. Mało - obraz z LCD wydaje się ostrzejszy i bardziej kolorowy. Że w domu przy naziemnym sygnale będzie już qpa - (na obu zresztąale przyznaje, że na plaźmie mniejsza) to już nie jest zmartwieniem sprzedawcy :cool:.
Przy czym to jest wszytko o tyle ciekawe, że powszechna nazwa płaskiego telewizora to "plazma" ale rozumiana przez laików jako LCD :cool:.
.