Cytat Zamieszczone przez Artek_Bartek Zobacz posta
Witam,
swego czasu decydując się na zakup tego obiektywu posiłkowałem się dość pozytywnymi o nim opiniami (co ciekawe aktualnie 'szukaj' na tym forum nie wyświetla tych opinii...)
Teraz - pomimo dość sporadycznego jego wykorzystania (nie wiem, czy pstryknął tysiąc fotek...) - zaprzestał działania autofokus.
Najpierw (oczywiście jeszcze przed upływem gwarancji) raz łapał a raz nie.
Następnie (oczywiście dosłownie chwilę po upływie 3 letniej gwarancji) zaprzestał działania.
U mnie przez 4 lata nigdy nie było jakiegokolwiek problemu, dość intensywnie użytkowany, sprzedałem, ale mam nadzieję, że nadal działa

Cytat Zamieszczone przez Artek_Bartek Zobacz posta
Odniosłem do siedziby (wg mnie istotne!) Sigmy w Warszawie.
Nie poinformowali mnie, że odsyłają do naprawy do Gdańska!
Nie poinformowali mnie, że będę obciążony kosztami tegoż transportu!
Odnoszę wrażenie, że po prostu nie dogadałeś się z osobą przyjmującą obiektyw do naprawy/wyceny/transportu.
Powszechnie wiadomo, że (chyba) jedyny autoryzowany serwis Sigma jest w Gdyni http://www.sigma-foto.pl/obsluga-serwisowa,s.html. W związku z tym można z dużą dozą prawdopodobieństwa przewidzieć, że w jakimkolwiek punkcie oddasz sprzęt to pojedzie do Gdyni.

Cytat Zamieszczone przez Artek_Bartek Zobacz posta
Dodatkowo zapowiedział, że jeśli się na tą naprawę nie zdecyduję to zapłacę koszt wyceny naprawy (pierwsze się z tym spotkałem!) A o tym też oczywiście nikt mnie wcześniej nie poinformował!
Bardzo często spotykam się z kosztem wyceny, ostatnio Panasonic TZ7 oddany do Sontronic w Poznaniu - koszt wyceny 35,00zł do zapłaty ponieważ nie zdecydowaliśmy się na naprawę.

Cytat Zamieszczone przez Artek_Bartek Zobacz posta
<...> czy normą jest, że obiektyw za parę tysięcy złotych (rzekomo?) markowego producenta przy dość śladowej (jak mniemam) ilości pstrykniętych klatek, przechowywany w oryginalnym etui, ulega tak kosztownej awarii?
Tak, jest normą, że każdy sprzęt się kiedyś może popsuć nieważne ile kosztuje.
A swoją drogą rzeczywiście od przechowywania w etui się nie psuje, zazwyczaj w trakcie używania...

Cytat Zamieszczone przez Artek_Bartek Zobacz posta
Cała ta sytuacja powoduje, że to chyba pierwszy i ostatni zakupiony przeze produkt spoza stajni systemowej...
Odnoszę wrażenie, że mniej jest w twoim poście pytań, na które można odpowiedzieć, a więcej informowania nas jaki to świat jest okropny...
Życzę żeby sprawy gwarancyjno-reklamacyjne w jedynej słusznej "stajni systemowej" przebiegały sprawniej, obawiam się, że jednak niekoniecznie...
Pozdrawiam