30/1.4, 50/1.4, 85/1,8. Styknie :-)
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Do tancow jakis jasny zoom, chociazby wlasnie 70-200L. Nie bedzie czasu, szczegolnie z krzeselek, zaglowac szklami, przekladac, kombinowac. Jeden obiektyw zmiennoogniskowy bedize idealny.
Można trafić taniej. Ofert na to szkło jest "jak psów". Swoje kupiłem w maju za 370zł z wysyłką. A nowe kupisz za 440-450zł (np. www.torian.pl, e-fotojoker.pl - Tani sklep internetowy z aparatami fotograficznymi - Canon, Nikon, Olympus, Samsung, Sony albo INTERFOTO Sklep i komis fotograficzny z tradycjami)
kiedyś Canon, teraz Fuji
70-200/2.8 to większa uniwersalność, natomiast stałki to światło i jakość.
550D mocno szumi na wysokich ISO więc myślę że 50/1.4 lub 85/1.8 i 135/2.0 to dobry wybór.
Ewentualnie wymiana puszki na 5D i zoom.
pzdr
50D T17-50/2.8VC C28/1.8 C50/1.4 C85/1.8 C100/2.8 580EXII
Z doświadczenia przy fotografowaniu piłki halowej mogę powiedzieć, że przekładanie stałek to kłopot i zawsze straci się parę ujęć. Jeśli wiesz ja się ustawić i z jakiej odległości będziesz mniej więcej fotografować to 135L f/2.0 albo 200L f/2.8. Zakładam, że nie będziesz jednak biegać po całej sali, tylko usadowisz się gdzieś w dobrym punkcie - wtedy lepszy byłby tak jak koledzy wcześniej wspominali 70-200L f/2.8 bez IS i może jakiś monopod do tego plus puszka z dużą liczbą zdjęć seryjnych na sekundę.
Nie wiedziałem że tylu idiotów jest na świecie, dopóki nie skorzystałem z internetu.
Stanisław Lem
Tylko zwróć uwagę, że w piłce halowej jest jeden temat (piłka), a w tańcu jest więcej tematów (par). Kiedy para będzie blisko zrobi ciasne ujęcie 85-tką, będą za chwilę dalej zrobi całościowe ujęcie.
Jakby nie patrzeć wg mnie bardziej przyda mu się jasność, w przeciwieństwie do uniwersalności zooma.
michael_key dobrze prawi ! zakładając że mamy ciemnicę, 550d + budżet 5k postawiłbym na stałki. Zarówno świetna optycznie i szybka 135L jak i dobra 85/1.8 zmieszczą się spokojnie w budżecie. A 1EV więcej będzie nie do przecenienia w takich warunkach.
7D, 5D2, 16-35, 35, 50, 85, 135, 70-200