Page 16 of 20 FirstFirst ... 61415161718 ... LastLast
Results 151 to 160 of 196

Thread: Wałki na Vacie

  1. #151
    Pełne uzależnienie Sergiusz's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    mazowiecka wioska
    Posts
    2,708

    Default

    Quote Originally Posted by MacGyver View Post
    Jeśli było z fakturą i bez kombinacji to ja bym nie wyciągał tak daleko idących wniosków. Canon Polska wpadł kiedyś (2006 albo 2007, już nie pamiętam) na pomysł reorganizacji efektem czego odwrócili się od nich nawet najwięksi dotychczasowi dystrybutorzy (np. firma MJ Foto, obecnie przemianowana na AB Foto). Towar był wówczas niedostępny a na realizację zamówień czekało się miesiącami, bez gwarancji że się go w ogóle dostanie.
    Tu byłbym bardzo ostrożny ze stwierdzeniami kto od kogo się odwrócił. M&J to była dość dziwna firma. Zastanawiam się czy jeśli firma jest międzynarodowa to ma obowiązek brać z naszej dystrybucji? Kiedyś jak chciałem kupić lustrzankę Canona to ówczesny przedstawiciel zaproponował mi super cenę. Tyle, że FJ zaproponował o ponad 1000zł taniej a było to wtedy plus minus 40% aparatu. Nie tak dawno miałem podobną przygodę z inną marką.
    Nie ogranicza mnie wyobraźnia ponieważ jej nie posiadam.

  2. #152

    Default

    Quote Originally Posted by mxw View Post
    to wszystko wiadomo - mi chodziło tylko o jedno: że sprzedawca poinformował, że dystrybucja jest PL, a okazała się DE. :neutral:
    Czy z PL, DE czy z innego kraju UE nie ma to znaczenia poniewaz i tak dostajesz gwarancje EWS, honorowaną w każdym serwisie Canona na terenie Unii. Co innego kiedy kupujesz sprzęt przeznaczony na rynek USA lub azjatycki, wtedy nie masz gwarancji i pozostaje Ci reklamowac u sprzedawcy. Canon Europa blokuje import równoległy z rynków azjatyckich czy ze stanów, a wszystko dla "dobra konsumenta". Choć tak naprawdę to nas europejczyków kroją jak mogą bo wiadomo, że tam jest sprzęt dużo tańszy.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #153
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    408

    Default

    Tak z tą gwarancją europejską to wiem że tak jest. Tylko jak to wytłumaczysz że na allegro jest kilku sprzedawców i nawet sklep fotostrada, który sprzedaje sprzęt canona z 2 letnią gwarancją i pisze że rok w polskim serwisie a 2 rok w niemczech. Skoro jesteśmy w UE to powinna u nas również obowiązywać 2 letnia gwarancja a nie rok przecież to logiczne. Dziwna zagrywka ze strony canon polska że u nas jest inaczej. Jeśli kupie coś właśnie w ten sposób z 2 letnią gwarancją poprzez sprzedawce bądz przywioze z niemiec to po roku żytnia mi nie naprawi tego w ramach gwarancji bo u nas jest tylko rok gwarancji tak z tego wynika że nie honorują powyżej roku z innych dystrybucji. Zawsze kupuje w sklepach od prodealerów np i jest wtedy rok gwarancji a 2 lata wiadomo że byłoby super. Może to ktoś wytłumaczyć dlaczego u nas jest inaczej niż wszędzie. Polska wiadomo że zawsze jest poszkodowana ze wszystkim i na każdym kroku jest inaczej niż wszędzie ale skoro gwarancja unijna to należy jej przestrzegać
    Last edited by pawelo1; 13-07-2012 at 07:49 PM.

  4. #154
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Quote Originally Posted by mxw View Post
    to wszystko wiadomo - mi chodziło tylko o jedno: że sprzedawca poinformował, że dystrybucja jest PL, a okazała się DE. :neutral:
    Z punktu widzenia nabywcy jest to informacja bez znaczenia, bo warunki gwarancji te same. Ale istotnie, jeśli sprzedawca mówi klientowi to co che usłyszeć, tylko po to by sprzedać to można się po nim spodziwać że informację naprawdę istotną też sfałszuje lub zatai.
    Quote Originally Posted by Sergiusz View Post
    Tu byłbym bardzo ostrożny ze stwierdzeniami kto od kogo się odwrócił. M&J to była dość dziwna firma.
    Nie badałem dogłębnie tematu, pamiętam tylko że zamówiłem wówczas u nich jakieś drobne akcesoria i po dwóch miesiącach czekania musiałem zrezygnować. Jakiś czas potem ich wrocławskie sklepy zmieniły barwy z czerwonych na żółte a sprzedawany przez siebie sprzęt Canona zaczęli sami importować do Polski.
    Quote Originally Posted by pawelo1 View Post
    Tak z tą gwarancją europejską to wiem że tak jest. Tylko jak to wytłumaczysz że na allegro jest kilku sprzedawców i nawet sklep fotostrada, który sprzedaje sprzęt canona z 2 letnią gwarancją i pisze że rok w polskim serwisie a 2 rok w niemczech. Skoro jesteśmy w UE to powinna u nas również obowiązywać 2 letnia gwarancja a nie rok przecież to logiczne.
    Popatrz na stanowisko serwisu w tej sprawie http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=153
    Gdyby była jakaś "ekstra" gwarancja od niemieckiego Canona to CSI też by ją honorowało http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=145
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #155
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    408

    Default

    no tak pisze w gwarancji europejskiej, które posiadam że rok od daty zakupu. Myślałem że w niemczech jest inaczej właśnie te 2 lata no to teraz wszystko jasne. Skoro jesteśmy w UE a Niemcy też są i byłoby inaczej to nie byłoby to sprawiedliwe. To jest dziwne że niektóre sklepy tak robią że piszą 2 lata skoro to jest nieprawdą nawet z innej dystrybucji jak sprowadzają. Dobrze wiedzieć, że jest zawsze rok ze względu na dystrybucje. To w takim razie takie sklepy kłamią jak podają 2 lata gwarancji tym bardziej że rok w PL a 2 rok w DE skoro gwarancja europejska to obowiązuje wszędzie w krajach unii tak samo rok i nic więcej. Dzięki MacGyver
    Last edited by pawelo1; 13-07-2012 at 09:28 PM.

  6. #156
    Pełne uzależnienie allxages's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2,549

    Default

    Ale sprzęt naprawiany jest przez 2 lata za darmo. Czytaj dokładniej.

  7. #157
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    408

    Default

    gdzie Ci tak pisze bo ja widze co innego. Czytaj dokładniej to co serwis odpisał w tym linku którego podał MacGyver http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=153 pisze jasno "Gwarancja na sprzęt Canona to 12 miesięcy od daty zakupu. Jeśli sprzedawca podaje, że na sprzęt udziela 2 lata gwarancji to jest to nic innego jak niezgodność towaru z umową a nie gwarancja." Jakby była gwarancja 2 lata to tak sprzęt wtedy będzie naprawiany bezpłatnie przez ten okres ale nie inaczej logiczne. Skoro serwis tak mówi to tak jest i to jest niezgodne już z ich gwarancją tym bardziej europejską w której pisze że rok
    Last edited by pawelo1; 13-07-2012 at 09:38 PM.

  8. #158
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    1,905

    Default

    Quote Originally Posted by pawelo1 View Post
    gdzie Ci tak pisze bo ja widze co innego. Czytaj dokładniej to co serwis odpisał w tym linku którego podał MacGyver http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=153 pisze jasno "Gwarancja na sprzęt Canona to 12 miesięcy od daty zakupu. Jeśli sprzedawca podaje, że na sprzęt udziela 2 lata gwarancji to jest to nic innego jak niezgodność towaru z umową a nie gwarancja." Jakby była gwarancja 2 lata to tak sprzęt wtedy będzie naprawiany bezpłatnie przez ten okres ale nie inaczej logiczne. Skoro serwis tak mówi to tak jest i to jest niezgodne już z ich gwarancją tym bardziej europejską w której pisze że rok
    Ale gwarancja nie jest obowiązkową usługą, tylko takim bonusem od producenta/dystrybutora i to ten podmiot ustala jej warunki, a nie polski lub europejski ustawodawca. Jak polski Canon chce gonić sprzęt z gwarancją 12-miesięczną to jego sprawa. Zawsze masz odpowiedzialność za zgodność z umową, o ile oczywiście kupujesz w ramach sprzedaży konsumenckiej.

  9. #159
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Sklep lub dystrybutor hurtowy może zawsze udzielić swojej, dodatkowe, gwarancji, na własne ryzyko. Ba, jest to coraz częściej praktykowane, tyle że za dopłata.
    W takiej jednak sytuacji ta dodatkowa gwarancja wymaga osobnego dokumentu, w którym wpisany będzie inny niż Canon gwarant. No i zrealizować ją będzie można tylko za pośrednictwem podmiotu, który jej udzielił.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  10. #160
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2012
    Posts
    408

    Default

    tak to jest oczywiste i zrozumiałe o czym piszesz. Każdy producent ustala swoje zasady jak i czas gwarancji. Mnie chodziło o to że nieuczciwi sprzedawcy piszą o 2 letniej gwarancji i to właśnie z niemieckiej dystrybucji a tak nie jest skoro wyraźnie producent podaje, że jest roczna gwarancja o czym pisze w karcie gwarancyjnej na wszystkie kraje europejskie i to samo serwis podaje i się zgadza. Klient kupi u takiego sprzedawcy coś się stanie, zaniesie po roku do naprawy bo będzie myślał że za darmo serwis naprawi a tu niestety serwis powie że naprawa płatna bo rok minął. Tak są gwarancje że można rozszerzyć o kilka lat do 5 chyba ale raczej nie warto tyle dopłacać do tego i zależne to jest od kwoty sprzętu.
    Last edited by pawelo1; 13-07-2012 at 10:18 PM.

Page 16 of 20 FirstFirst ... 61415161718 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •