Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 196

Wątek: Wałki na Vacie

  1. #151
    Pełne uzależnienie Awatar Sergiusz
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    mazowiecka wioska
    Posty
    2 708

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Jeśli było z fakturą i bez kombinacji to ja bym nie wyciągał tak daleko idących wniosków. Canon Polska wpadł kiedyś (2006 albo 2007, już nie pamiętam) na pomysł reorganizacji efektem czego odwrócili się od nich nawet najwięksi dotychczasowi dystrybutorzy (np. firma MJ Foto, obecnie przemianowana na AB Foto). Towar był wówczas niedostępny a na realizację zamówień czekało się miesiącami, bez gwarancji że się go w ogóle dostanie.
    Tu byłbym bardzo ostrożny ze stwierdzeniami kto od kogo się odwrócił. M&J to była dość dziwna firma. Zastanawiam się czy jeśli firma jest międzynarodowa to ma obowiązek brać z naszej dystrybucji? Kiedyś jak chciałem kupić lustrzankę Canona to ówczesny przedstawiciel zaproponował mi super cenę. Tyle, że FJ zaproponował o ponad 1000zł taniej a było to wtedy plus minus 40% aparatu. Nie tak dawno miałem podobną przygodę z inną marką.
    Nie ogranicza mnie wyobraźnia ponieważ jej nie posiadam.

  2. #152

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mxw Zobacz posta
    to wszystko wiadomo - mi chodziło tylko o jedno: że sprzedawca poinformował, że dystrybucja jest PL, a okazała się DE. :neutral:
    Czy z PL, DE czy z innego kraju UE nie ma to znaczenia poniewaz i tak dostajesz gwarancje EWS, honorowaną w każdym serwisie Canona na terenie Unii. Co innego kiedy kupujesz sprzęt przeznaczony na rynek USA lub azjatycki, wtedy nie masz gwarancji i pozostaje Ci reklamowac u sprzedawcy. Canon Europa blokuje import równoległy z rynków azjatyckich czy ze stanów, a wszystko dla "dobra konsumenta". Choć tak naprawdę to nas europejczyków kroją jak mogą bo wiadomo, że tam jest sprzęt dużo tańszy.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #153
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    408

    Domyślnie

    Tak z tą gwarancją europejską to wiem że tak jest. Tylko jak to wytłumaczysz że na allegro jest kilku sprzedawców i nawet sklep fotostrada, który sprzedaje sprzęt canona z 2 letnią gwarancją i pisze że rok w polskim serwisie a 2 rok w niemczech. Skoro jesteśmy w UE to powinna u nas również obowiązywać 2 letnia gwarancja a nie rok przecież to logiczne. Dziwna zagrywka ze strony canon polska że u nas jest inaczej. Jeśli kupie coś właśnie w ten sposób z 2 letnią gwarancją poprzez sprzedawce bądz przywioze z niemiec to po roku żytnia mi nie naprawi tego w ramach gwarancji bo u nas jest tylko rok gwarancji tak z tego wynika że nie honorują powyżej roku z innych dystrybucji. Zawsze kupuje w sklepach od prodealerów np i jest wtedy rok gwarancji a 2 lata wiadomo że byłoby super. Może to ktoś wytłumaczyć dlaczego u nas jest inaczej niż wszędzie. Polska wiadomo że zawsze jest poszkodowana ze wszystkim i na każdym kroku jest inaczej niż wszędzie ale skoro gwarancja unijna to należy jej przestrzegać
    Ostatnio edytowane przez pawelo1 ; 13-07-2012 o 19:49

  4. #154
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mxw Zobacz posta
    to wszystko wiadomo - mi chodziło tylko o jedno: że sprzedawca poinformował, że dystrybucja jest PL, a okazała się DE. :neutral:
    Z punktu widzenia nabywcy jest to informacja bez znaczenia, bo warunki gwarancji te same. Ale istotnie, jeśli sprzedawca mówi klientowi to co che usłyszeć, tylko po to by sprzedać to można się po nim spodziwać że informację naprawdę istotną też sfałszuje lub zatai.
    Cytat Zamieszczone przez Sergiusz Zobacz posta
    Tu byłbym bardzo ostrożny ze stwierdzeniami kto od kogo się odwrócił. M&J to była dość dziwna firma.
    Nie badałem dogłębnie tematu, pamiętam tylko że zamówiłem wówczas u nich jakieś drobne akcesoria i po dwóch miesiącach czekania musiałem zrezygnować. Jakiś czas potem ich wrocławskie sklepy zmieniły barwy z czerwonych na żółte a sprzedawany przez siebie sprzęt Canona zaczęli sami importować do Polski.
    Cytat Zamieszczone przez pawelo1 Zobacz posta
    Tak z tą gwarancją europejską to wiem że tak jest. Tylko jak to wytłumaczysz że na allegro jest kilku sprzedawców i nawet sklep fotostrada, który sprzedaje sprzęt canona z 2 letnią gwarancją i pisze że rok w polskim serwisie a 2 rok w niemczech. Skoro jesteśmy w UE to powinna u nas również obowiązywać 2 letnia gwarancja a nie rok przecież to logiczne.
    Popatrz na stanowisko serwisu w tej sprawie http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=153
    Gdyby była jakaś "ekstra" gwarancja od niemieckiego Canona to CSI też by ją honorowało http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=145
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #155
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    408

    Domyślnie

    no tak pisze w gwarancji europejskiej, które posiadam że rok od daty zakupu. Myślałem że w niemczech jest inaczej właśnie te 2 lata no to teraz wszystko jasne. Skoro jesteśmy w UE a Niemcy też są i byłoby inaczej to nie byłoby to sprawiedliwe. To jest dziwne że niektóre sklepy tak robią że piszą 2 lata skoro to jest nieprawdą nawet z innej dystrybucji jak sprowadzają. Dobrze wiedzieć, że jest zawsze rok ze względu na dystrybucje. To w takim razie takie sklepy kłamią jak podają 2 lata gwarancji tym bardziej że rok w PL a 2 rok w DE skoro gwarancja europejska to obowiązuje wszędzie w krajach unii tak samo rok i nic więcej. Dzięki MacGyver
    Ostatnio edytowane przez pawelo1 ; 13-07-2012 o 21:28

  6. #156
    Pełne uzależnienie Awatar allxages
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    2 549

    Domyślnie

    Ale sprzęt naprawiany jest przez 2 lata za darmo. Czytaj dokładniej.

  7. #157
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    408

    Domyślnie

    gdzie Ci tak pisze bo ja widze co innego. Czytaj dokładniej to co serwis odpisał w tym linku którego podał MacGyver http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=153 pisze jasno "Gwarancja na sprzęt Canona to 12 miesięcy od daty zakupu. Jeśli sprzedawca podaje, że na sprzęt udziela 2 lata gwarancji to jest to nic innego jak niezgodność towaru z umową a nie gwarancja." Jakby była gwarancja 2 lata to tak sprzęt wtedy będzie naprawiany bezpłatnie przez ten okres ale nie inaczej logiczne. Skoro serwis tak mówi to tak jest i to jest niezgodne już z ich gwarancją tym bardziej europejską w której pisze że rok
    Ostatnio edytowane przez pawelo1 ; 13-07-2012 o 21:38

  8. #158
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawelo1 Zobacz posta
    gdzie Ci tak pisze bo ja widze co innego. Czytaj dokładniej to co serwis odpisał w tym linku którego podał MacGyver http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=153 pisze jasno "Gwarancja na sprzęt Canona to 12 miesięcy od daty zakupu. Jeśli sprzedawca podaje, że na sprzęt udziela 2 lata gwarancji to jest to nic innego jak niezgodność towaru z umową a nie gwarancja." Jakby była gwarancja 2 lata to tak sprzęt wtedy będzie naprawiany bezpłatnie przez ten okres ale nie inaczej logiczne. Skoro serwis tak mówi to tak jest i to jest niezgodne już z ich gwarancją tym bardziej europejską w której pisze że rok
    Ale gwarancja nie jest obowiązkową usługą, tylko takim bonusem od producenta/dystrybutora i to ten podmiot ustala jej warunki, a nie polski lub europejski ustawodawca. Jak polski Canon chce gonić sprzęt z gwarancją 12-miesięczną to jego sprawa. Zawsze masz odpowiedzialność za zgodność z umową, o ile oczywiście kupujesz w ramach sprzedaży konsumenckiej.

  9. #159
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Sklep lub dystrybutor hurtowy może zawsze udzielić swojej, dodatkowe, gwarancji, na własne ryzyko. Ba, jest to coraz częściej praktykowane, tyle że za dopłata.
    W takiej jednak sytuacji ta dodatkowa gwarancja wymaga osobnego dokumentu, w którym wpisany będzie inny niż Canon gwarant. No i zrealizować ją będzie można tylko za pośrednictwem podmiotu, który jej udzielił.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  10. #160
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    408

    Domyślnie

    tak to jest oczywiste i zrozumiałe o czym piszesz. Każdy producent ustala swoje zasady jak i czas gwarancji. Mnie chodziło o to że nieuczciwi sprzedawcy piszą o 2 letniej gwarancji i to właśnie z niemieckiej dystrybucji a tak nie jest skoro wyraźnie producent podaje, że jest roczna gwarancja o czym pisze w karcie gwarancyjnej na wszystkie kraje europejskie i to samo serwis podaje i się zgadza. Klient kupi u takiego sprzedawcy coś się stanie, zaniesie po roku do naprawy bo będzie myślał że za darmo serwis naprawi a tu niestety serwis powie że naprawa płatna bo rok minął. Tak są gwarancje że można rozszerzyć o kilka lat do 5 chyba ale raczej nie warto tyle dopłacać do tego i zależne to jest od kwoty sprzętu.
    Ostatnio edytowane przez pawelo1 ; 13-07-2012 o 22:18

Strona 16 z 20 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •