Ja robiłem na czarno-białych. To były polskie negatywy i czasem (jak się udało zdobyć jakimś cudem) na pozytywach ORWO. O cyfrakach to się wtedy nikomu nie śniło.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
no z tym grzybem to pojechliściedobra, poszukam mojego "na strychu" i zobaczę co tam na nim kwitnie. ZTCP to faktycznie już kilka lat temu miał taki dziwny zapaszek, choć głównie kojarzący się z zapachem radzieckiej zbrojeniówki.
na razie znalazłem foto mojego zestawu sprzed lat:
chmm, sądząc po napisie to może trafiła mi się jednak wersja eksportowa...
@dinderi: przeróbka spustu mega!![]()
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Ładny eksponat.
Siudym - to się da zreperować. W moim trzasnęło coś kilka godzin po wypakowaniu z pudełka. Posiedziałam nad tym z półtorej godzinki, ale warto było. Znów działa i cieszy efektami.
Naprawa nie była trudna, najlepiej robić zdjęcia w trakcie rozbierania obiektywu, żeby potem wiedzieć, co do czego. W sumie sama mechanika w środku. Jakieś zaczepy. haczyki i sprężynki. Optyka to oddzielny segment, więc jak się nie ma ryzyka.
400D, 60D, G11
Canon EF-S 3,5-5,6/18-55, Canon EF 1,8/50 II, Tamron 4,0-5,6/55-200, Samyang 3,5/8, Canon EF-S 2,8/60, Canon EF-S 4-5,6/17-85, Canon EF 2,8/100
M42: Helios 44-6, Jupiter 37AM, Tair 3Phs, Zeiss Tessar.
Pytanie czy warto? To zestaw kolegi, moge sie za to zabrac ale czy F4.5 ma sens. Na stale zablokowane 5.6 nie jest tragedia, a i optycznie rewelacja.
Gdzie diabeł nie może tam Kobietę pośle - nawet w taira)
Tam jest przysłona półautomatyczna może wcale nie jest zablokowana? Spróbuj pociągnąć w stronę końca obiektywu pierścień i przestawić na inną wartość. Tam raczej nie ma się co zablokować.
Sergiusz może mieć rację, bo czasem to się lubi przyciąć, jak się nie zachowa kolejności przy naciąganiu/blokowaniu (czy jak to tam określić).
U mnie problem był taki, że po zbyt mocnym dokręcenia pokrętła (nieświadomie zjechałam na więcej niż 3m), w obiektywie huknęło i zrobiło się ciemno, bo przesłona całkiem się zamknęła. Na 5,6 też miałam przycięcie, bo ten obiektyw to jednak kosmiczna konstrukcja i najpierw musiałam wymacać, jak się wogóle tą przesłonę ustawia.
"Jo ino pocjągnął...."![]()
400D, 60D, G11
Canon EF-S 3,5-5,6/18-55, Canon EF 1,8/50 II, Tamron 4,0-5,6/55-200, Samyang 3,5/8, Canon EF-S 2,8/60, Canon EF-S 4-5,6/17-85, Canon EF 2,8/100
M42: Helios 44-6, Jupiter 37AM, Tair 3Phs, Zeiss Tessar.
Jak miałem naście lat to marzyłem o tym obiektywie ale o ile dobrze pamiętam to kosztował ok. 7.000zł(lata 70) i leżał sobie spokojnie na wystawie w sklepie na Marszałkowskiej...Ponieważ miałem niedaleko często chodziłem tam tylko po to żeby popatrzeć.Szczególne wrażenie robiła ta kolba ze spustem.Ja sam miałem wtedy Smienę 8 ...
Eos 20D,5D,Eos 30 bez "D" i troche dodatków....
http://www.maxmodels.pl/juras.html