Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Domowe Studio Konfiguracja

Widok wątkowy

  1. #10
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ulisses Zobacz posta
    Większy zakres regulacji to całkiem istotna zaleta.
    Tu już wchodzimy bardzo w teren osobistych preferencji, dlatego autorowi wątku najpierw radziłem jakieś warsztaty czy odwiedzenie kilku studio z różnymi lampami.
    Mnie na przykład cholernie drażnią lampy "scyfryzowane" - czyli przyciski i wyświetlacz. Pracowałem na takich Quantuumach - brrrr. Bo tak poza tym to MQ 200 też fajna lampa pod względem pozostałych możliwości.
    Jeśli komuś nie przeszkadza to proszę bardzo - Quantuum są nawet tańsze a też mają regulację od 1/32: http://www.multifoto.pl/quantuum_pt-...a,36,6023.html

    Lampy porównywać można w ten sposób w nieskończoność. Na przykład te są w podobnym budżecie i mocy: http://eltec.pl/STUDIO-FOTOGRAFICZNE...30D-230Ws.html ale dla mnie odpadają, bo nie mają regulacji mocy pilota ani wyłącznika fotoceli.
    Z drugiej strony 200Ws od 1/8 mocy to dla mnie absolutnie wystarczający zakres regulacji. Przydałaby się płynna regulacja ale to już nie ten budżet .
    Pamiętajmy że naświetlenie zdjęcia regulujemy nie tylko regulacją mocy lampy. Mamy jeszcze rodzaj i 'grubość' (np softbox świeci za jasno a lampa na minimum? to zarzucamy na wierzch jakąś białą tkaninę i już mamy regulację od 1/32 ) i wypełnienie modyfikatorów, mamy odległość i ustawienie lampy względem celu, mamy czas naświetlania i przysłonę, mamy nawet iso... Dlatego zakres regulacji lamp to wg mnie nie jest aż tak istotna zaleta. Choć znam i takich co potrafią tylko na f8 1/125 robić i tylko mocą lamp kręcić, bez świadomości wpływu chociażby odległości lampy na moc świecenia...

    Generalnie nie ma co skupiać się na konkretnym modelu lampy - ja podałem tylko przykład. Przykład sugerujący, że okolice 200Ws (może być nawet 160 czy 150) na tej wielkości pomieszczenie i plany co do zdjęć ze spokojem wystarczy. A który konkretnie model lampy i firmę - no to już kwestia indywidualnych upodobań i potrzeb. A jak ktoś takich nie ma to niech bierze albo najdroższe, mieszczące się w budżecie, albo wylosowane z tych polecanych.

    Aha... a dlaczego dwie a nie jedna + systemowa? Bo dwie to wg mnie minimum a trzy dają komfort. Dwie lampy z modyfikatorami w takim budżecie spokojnie się zmieszczą. Nawet nie podałem najtańszych modyfikatorów, a mieści się w budżecie, a można w eltecu kupić podobne, podobnej wielkości, tylko z mocowaniem uniwersalnym a nie Bowens. By mieć komfort to dorzuca się lampę systemową (plus statywik, plus uchwyt statywowy do lampy z mocowaniem Bowens, fotocela - tu yongnuo mają zaletę wbudowanej fotoceli).
    Da się robić i przy jednej, ale równie dobrze da się robić i bez lamp na samych blendach i świetle zastanym (o ile ktoś ma wielkie okna w domu) , ale jak już ktoś chce się uczyć fotografii studyjnej to niech kombinuje z minimum dwiema a najlepiej co najmniej trzema lampami.

    Cytat Zamieszczone przez Faris Zobacz posta
    Ja bym jeszcze do tematu chciał dopytać czy w takich proponowanych wyposażeniach studia z dodatkową lampą YN-565EX i sterowaniem radiowym za pomocą yongnuo 603 można ja zamienić na YN-560? Czy raczej nie bo niema i-TTL, TTL
    Jeśli mieszasz lampy studyjne z systemowymi to nie ma znaczenia. Lampę systemową przestawiasz wtedy w tryb manualny i TTL nie jest w użyciu. Możesz wtedy użyć dowolnej lampy, która ma tryb manualny i bezproblemowe podłączenie fotoceli lub wbudowaną fotocelę. Natomiast kombinacje złożone tylko z lamp systemowych to już raczej zestawy reporterskie czy plenerowe czy strobingowe a to nie o tym ten wątek - poszukaj na forum, jeśli chcesz iść w tę stronę.
    Ostatnio edytowane przez Vitez ; 03-07-2012 o 18:24

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •