element poszycia statku?
Oko plus aparat - dobrana para.
sprzęt do generowania, rozpraszania, skupiania i rejestrowania świat(ł)a.....
Zadajesz następne pytanie.
a propos "za ciężkie". nie jest za ciężkie, gdyz element ten jest przedstawiony podczas obróbki wiórowej. w rzeczywistości pozostaje blacha poszycia o grubości 1 do 3 mm z mocniejszymi prostopadłymi żebrami. całośc wykonana jest z aluminium (stop lotniczy) o specjalnych właściwościach zbliżonych do stali i masie aluminium. Całe skrzydło liczy około 40 metrów dlugości i waży ok 20 ton co stanowi znikoma wartość przy masie 276 ton całego samolotu.
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Uploaded with ImageShack.uscała fotka.
Tak na marginesie to jest najwiekszy na świecie samolot pasażerski. powierzchnia nośna jego skrzydeł wynosi prawie 900 m2. cóż to jest w porównaniu z 200 metrami tutki
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
wbrew pozorom ten rodzaj aluminium jest bardzo kruchy i odkształcenie go w minimalnym stopniu powoduje niszczące zmiany strukturalne. jeśli dodamy do tego wychłodzenie materiału z powodu temperatur rzędu -50st C jakie panują na pułapie 10000 metrów i zużycie naturalne ze względu na upływ czasu to .... . sam nie wiem, bo nie prowadziłem badań w tym temacie.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Pracuję w firmie, która zajmuje sie produkcja niektórych detali skrzydła tego samolotu i wziąwszy pod uwagę jakość elementów i rygorystyczne kontrole jakie przechodzą one zarówno na etapie konstruowania samolotu jak i jego produkcji nie można stwierdzić tego jednoznacznie. Czasami wprowadzenie niewielkiej zmiany średnicy otworu diametralnie zmienia parametry wytrzymałościowe całego elementu. Ja obstawiał bym na jeden lub kilka z poniższych czynników:
1. pogorszenie się jakości materiału konstrukcyjnego w stosunku do tego, jaki został użyty w trakcie badan i budowy prototypu (100% prawdopodobieństwa),
2. nagłe wprowadzenie zmian bez uprzedniego przebadania (bardzo wątpliwe)
3. pkt 1 i 2 razem wzięte,
4. błąd montażowy na skutek niewłaściwych kwalifikacji pracownika z powodu złego przeszkolenia.
Przy takiej ilości nie można mówić na 100% o przypadku. więcej wywnioskować nie mogę bo firmy zajmujące się montażem są poza moim zasięgiem i objęte tajemnicą. chcecie wiedzieć więcej na temat A380, był film zrobiony przez BBC na temat konstrukcji, produkcji i całego AIRBUS'a. tytułu niestety nie pamietam.
Ostatnio edytowane przez jaroz ; 02-07-2012 o 15:49 Powód: Automerged Doublepost
To ja zadam mniej polityczne pytanie
Czy ostatnie kłopoty ze skrzydłem w A380, to wada projektowa czy błąd podczas wykonywania skrzydła?
EOS - conditio sine Kwanon...
tak! jest to fragment poszycia skrzydła AIRBUS 380
Drzwi od śluzy.
Nie spodziewałem się wygranejCiekawa sprawa. Jak duża część skrzydła to jest na tym zdjęciu? Nowa zagadka za 5 min.