Pokaż wyniki od 1 do 10 z 121

Wątek: Komplet szkieł "podróżnych" pod FF ?

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez becek.pl Zobacz posta
    co komu potrzebne...
    robione na 11mm ale oczywiście tez można w trzech ujęciach
    IMO lepsze od trzech ujęć byłoby jedno z obiektywu TS-E

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sunders Zobacz posta
    IMO lepsze od trzech ujęć byłoby jedno z obiektywu TS-E
    Pragnąłbym jedynie nadmienić, że TS-E zmieni tylko sposób obrazowania, natomiast nie naprawi perspektywy, która na ostatnim pokazanym przykładzie jest wybitnie zwalona.

  3. #3
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Śląsk i Zagłębie
    Posty
    130

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Pragnąłbym jedynie nadmienić, że TS-E zmieni tylko sposób obrazowania, natomiast nie naprawi perspektywy, która na ostatnim pokazanym przykładzie jest wybitnie zwalona.
    Jesteś pewien?
    Tilt chyba wlasnie koryguje perspektywę.
    pozdrawiam

    Przemek

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo_k Zobacz posta
    Jesteś pewien?
    Tilt chyba wlasnie koryguje perspektywę.
    Z tą korekcją perspektywy jest w sumie podobne uogólnienie jak z małą głębią wśród teleobiektywów, czy rozciąganiem perspektywy przez obiektywy szerokokątne.

    TS-E pozwala korygować brzydkie efekty jakie daje perspektywa z dwoma punktami zbiegu (tzw. żaba czy ptak). horyzont zostaje tam gdzie był, to samo skala (znowu, generalizując).
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo_k Zobacz posta
    Jesteś pewien?
    Tilt chyba wlasnie koryguje perspektywę.
    Jestem pewien. Perspektywa zależy wyłącznie od punktu, w którym obserwator znajduje się względem obserwowanego obiektu. Żadne pokrętła na obiektywie nie mają na perspektywe najmniejszego wpływu.
    Ostatnio edytowane przez strideer ; 09-07-2012 o 00:29

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Jestem pewien. Perspektywa zależy wyłącznie od punktu, w którym obserwator znajduje się względem obserwowanego obiektu. Żadne pokrętła na obiektywie nie mają na perspektywe najmniejszego wpływu.
    Historycznie perspektywa jest to sposób przedstawienia trzeciego wymiaru (głębi) na dwuwymiarowej płaszczyźnie, sposób stwarzania wzrokowego wrażenia trójwymiarowości oglądanej sceny.
    Pierwsi zmagali się z tym malarze, w fotografii dzieli się na linearną, powietrzną, kulisową, malejąca skala i wybiórcza ostrość.

    Stojąc w jednym miejscu, zmieniając ogniskową uzyskujemy różne wrażenia głebi.
    http://www.dfv.pl/gallery/members/ja...itemId=3407277
    Na zdjęciu przy 14mm alejka sprawia wrażenie znacznie dłuższej niż przy 105mm prawda ?

    jp
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez gzoom Zobacz posta
    Jestem na etapie kompletowania szkieł do 5d mkI. W zasadzie chciałbym zapełnić ogniskowe od 24-28 do 200. Wiem, wiem przedział niemały .

    Z obiektów wartych uwagi posiadam: C50/1.4 i Zenitara 16/2.8

    Jestem fotoamatorem ze sporymi ambicjami i ze względu na fakt, że nie zajmuje się zawodowo fotografią nie chciałbym ładować w sprzęt nie wiem jak dużej kasy. Druga sprawa, dobrze żeby zestaw był dość mobilny, tzn będzie ze mną podróżował, wiec obiektywy po 1,5-2 kilo raczej nie wchodzą w grę.

    Od kilkunastu dni intensywnie czytam forum, opinie, testy oglądam sample i z dnia na dzień mam coraz większy mętlik.

    Na początku poszukiwań byłem napalony na C24/1.4L lub C24-70/2,8L i C70-200/2.8L. Jednak taki zestaw przerasta mnie finansowo i gabarytowo.

    Obecnie jestem najbliżej zakupu C28/1.8 i Tamrona 70-200/2.8. Myślę, że te dwa budżetowe szkła spełniają moje wymagania.

    Proszę o informacje czy ewentualnie jeszcze jakieś szkła warto brać pod uwagę ?
    Nie bardzo rozumiem walkę o światło w zestawie podróżnym, zamrażanie ruchu w słabym oświetleniu na ogół nie zdaża się
    Ja dorobiłem się 14/2.8, 24-105/4 IS oraz 70-200/4 IS.
    Zależy ma na szczególach więc staram się "pilnować" przesłony 6 - 8, korzystam często z dobodziejstwa stabilizacji.
    No i targam statyw do zdjęć nocnych.

    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 09-07-2012 o 02:48 Powód: Automerged Doublepost

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    Historycznie perspektywa jest to sposób przedstawienia trzeciego wymiaru (głębi) na dwuwymiarowej płaszczyźnie, sposób stwarzania wzrokowego wrażenia trójwymiarowości oglądanej sceny.
    Pierwsi zmagali się z tym malarze, w fotografii dzieli się na linearną, powietrzną, kulisową, malejąca skala i wybiórcza ostrość.

    Stojąc w jednym miejscu, zmieniając ogniskową uzyskujemy różne wrażenia głebi.
    http://www.dfv.pl/gallery/members/ja...itemId=3407277
    Na zdjęciu przy 14mm alejka sprawia wrażenie znacznie dłuższej niż przy 105mm prawda ?
    Perspektywa to po prostu relacja wielkości dwóch obiektów w przestrzeni 3D, rzutowanych na przestrzeń 2D, w funkcji położenia obserwatora względem obu obiektów.

    Tego, co pokazujesz na swoim przykładzie, nie da się bezpośrednio przenieść do fotografowania architektury. Prosta i niemal nieskończona alejka fotografowana różnymi ogniskowymi z jednego miejsca to jedno, natomiast fasady budynków, od których możesz się cofnąć niemal w nieskończoność aby móc skorzystać z obiektywu o dłuższej ogniskowej, to prawdziwa rzadkość. Przy architekturze pracuje się zwykle krótszymi ogniskowymi co wynika po prostu z konieczności. Drugim decydującym czynnikiem są oczywiście przerysowania, jakie można uzyskać dzięki krótszym ogniskowym, pozwalające podkreślić ten czy tamten element architektury.

    Kłopot polega na umiejętności zachowania obrazu w proporcjach. Fotografując wysoki budynek, stojąc 10 metrów od niego i mając obiektyw o kącie widzenia 100-120 stopni - jest niemożliwym aby uzyskać te prawidłowe proporcje. W takiej sytuacji problemem nie jest jednak ogniskowa obiektywu tylko właśnie odległość przedmiotowa - ta sama, która pojawia się w funkcji perspektywy. Dobrze wykonane zdjęcie architektury, to takie, w którym wykonano przede wszystkim pracę nogami w celu znalezienia odpowiedniego punktu do fotografowania, a nie takie, gdzie całą pracę wykonuje się stojąc w miejscu i kręcąc pierścieniem zoomu. Nawet przy użyciu TS-E fotografowanie wysokiego budynku z niewielkiej odległości i po wyprostowaniu punktów zbiegu linii pionowych da coś, co nazywa się żabią perspektywą i co nie zawsze sprzyja pokazywaniu architektury (podobnie jak przerysowane nosy nie sprzyjają portretowi - co o dziwo też wynika z niezachowania odpowiedniej odległości, a nie dobrania niewłaściwej ogniskowej!). Trzeba trochę odejść i jeśli to tylko możliwe, trochę wznieść się w górę (korzystając z drabiny malarskiej, okna na piętrze w budynku naprzeciw, etc).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •