Nie do końca rozumiem Twój problem?
IMHO potrzebne jest szkłdo z dużą dziurą, które pozwala robić zdjęcie z bardzo bliska, chociaż mniejszą GO uzyskasz raczej w dłuższym szkle niż krótszym - vide http://www.dofmaster.com/dofjs.html
Trzeba użyć dowolnego obiektywu o jasności co najmniej 2.
Pozdrawiam
Dowolnego? Z 28 1.8 głębia jest większa. Generalnie to bym chcial podejsc blizej, czyli z czymś szerszym niż 50mm zachowując taką samą glebię ostrosci.
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
moze chodzi ci o cos w rodzaju tworzenia panoramy?
mozna podejsc blisko danego przedmiotu i kard ktory chcemy wykonac robimy go w 2-3 fotach ktore laczymy pozniej razem jak normalna panorame. zrobilem cos takiego ze dwa razy, efekt jest dosc ciekawy(szczegolnie jak nie posiada sie jasnego szerokiego kata)
G12, C50D, C24-105 f/4L, C85 f/1,8, Samyang 8mm, PORST MC 55 1.4, NISSIN Di866
było:500d, S17-70 f/2,8-4 os hsm, c50 f/1.4, c75-300 4-5.6 III
z 28/1.8 będzie trochę większa pewnie o jakiś milimetr czy 2...
Ale np. 24/1.4 będzie dokładnie taka sama.
(Jak masz taki sam kadr i taką samą przysłonę to GO jest TAKA SAMA. Zmienia się perspektywa przez inny kąt widzenia.)
http://www.dofmaster.com/dofjs.html + dane obiektywu + podstawowa trygonometria i możesz się sam przekonać.
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
Przecież 28/1.8 ma większą głębie ostrości, niż 24/1.4 :-) 24L to generalnie lepsze szkło niż 28/1.8, ale nie przesadzajmy i nie twórzmy mitów.
Wg. strony podanej przez ciebie, ostrząc na pół metra, w pełni otwarte 28/1.8 da nam GO 3.22cm, kiedy 24/1.4 ponad 4,5 cm. Do tego wizualnie tło z 28mm będzie bardziej odcięte, bo to dłuższa ogniskowa i bardziej spłaszcza perspektywę.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Do takiego efektu z tego co zauważyłem najlepiej nadają się dwa szkła - Canon 24mm f1.4 i Canon 50mm f1.2. Jeśli to byłoby mało proponuję wygooglać "brenizer method", bo sprzętowo dalej to już tylko średni format.
Pozdrawiam
Dziękuję wszystkim
Czyli teoretycznie jeśli coś fotografujemy
50mm 1.4 z 3 metrów to mamy głębię 0,3 metra
35mm 1.4 z 2,5 metra to mamy głębię 0,43 metra a jesteśmy pół metra bliżej
24mm 1.4 z 2 metrów to mamy głębię 0,59 metra a jesteśmy metr bliżej
20mm 1.8 z 1,7 metra to mamy głębię 0,80 metra
Czyli z tego kolejny jasny wniosek że DOF zależy nie tylko od przysłony i nie tylko od ogniskowej.
Widzę że poniżej 50mm 1.4 nie warto schodzić. "Praw fizyki pan nie zmienisz".
Półśrodkiem wydaję się być 35mm 1.4, ale gra średnio warta efektów (chyba).
Trzeba z dna szafy Starta 66 odkopać![]()
a koledze nie chodzi o tilt-shift i pochylenie płaszczyzny ostrości?
co do DOF to zależy ono od ogniskowej, przysłony i odległości do punktu na jaki łapiesz ostrość oraz krążka rozproszenia, ale to ostatnie przyjmujemy stałe(używamy jednego body i różnych szkieł)...
6D + C16-35L IS + 35L +50Art + 135L