Nie do końca rozumiem Twój problem?
IMHO potrzebne jest szkłdo z dużą dziurą, które pozwala robić zdjęcie z bardzo bliska, chociaż mniejszą GO uzyskasz raczej w dłuższym szkle niż krótszym - vide http://www.dofmaster.com/dofjs.html
Trzeba użyć dowolnego obiektywu o jasności co najmniej 2.
Pozdrawiam
Dowolnego? Z 28 1.8 głębia jest większa. Generalnie to bym chcial podejsc blizej, czyli z czymś szerszym niż 50mm zachowując taką samą glebię ostrosci.
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
z 28/1.8 będzie trochę większa pewnie o jakiś milimetr czy 2...
Ale np. 24/1.4 będzie dokładnie taka sama.
(Jak masz taki sam kadr i taką samą przysłonę to GO jest TAKA SAMA. Zmienia się perspektywa przez inny kąt widzenia.)
http://www.dofmaster.com/dofjs.html + dane obiektywu + podstawowa trygonometria i możesz się sam przekonać.
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
Przecież 28/1.8 ma większą głębie ostrości, niż 24/1.4 :-) 24L to generalnie lepsze szkło niż 28/1.8, ale nie przesadzajmy i nie twórzmy mitów.
Wg. strony podanej przez ciebie, ostrząc na pół metra, w pełni otwarte 28/1.8 da nam GO 3.22cm, kiedy 24/1.4 ponad 4,5 cm. Do tego wizualnie tło z 28mm będzie bardziej odcięte, bo to dłuższa ogniskowa i bardziej spłaszcza perspektywę.
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Miały być tam centymetry a nie milimetry. "Mała pomyłka"
Te dane co podałeś się jakoś nie za bardzo zgadzają. Chyba, że piszesz o 24 przymkniętym do 1.8? ale wtedy z 28 trzeba się odsunąć z 50cm na jakieś 60cm żeby mieć ten sam kadr. A wtedy przy tej samej przysłonie GO będzie taka sama. Ale różnica między 1.4 a 1.8 daje już widoczny efekt (przy zachowaniu tego samego kadru) Przy odległości 3m dla 24 wyjdzie z 40cm różnicy - Przy ogólnej GO w okolicach 1,5m (powiedzmy 1,3 dla 24/1.4 i 1,7 dla 28/1.8). To raczej dużo, fakt. A to jak ktoś postrzega tło to już zależy od niego i charakterystyki pracy obiektywu
Człowieku, jesteś oporny jak 2tonowy głaz.
Zachowując taki sam kadr i taką samą przysłonę GO POZOSTAJE TA SAMA NIEZALEŻNIE OD OGNISKOWEJ OBIEKTYWU
Wyżej bierzesz sobie wartości odległości z części ciała poniżej pleców.
Znajdź dane dla obiektywów, które chcesz porównać (podpowiedź: chodzi konkretnie o kąt widzenia), załóż sobie stałą szerokość kadru jaką chcesz mieć zachowaną i policz z prostej trygonometrii odległości ostrzenia dla wszystkich ogniskowych aby zachować ten sam kadr. (te 0,5m różnicy to będzie pewnie między 24mm a 28mm a nie 35 i 24. Różnica między 50, 25 i 24 też nie będzie stała)
Wtedy wprowadź wyniki do DOF mastera to odchyłki będą rzędu maks centymetra.
Wiem bo sam kiedyś z ciekawości liczyłem.
Wniosek z tego taki, że 50/1.4, 35/1.4 i 24/1.4 dadzą Ci taką samą GO przy zachowaniu tej samej przysłony i identycznego kadru. Zmieni się jedynie perspektywa.
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
moze chodzi ci o cos w rodzaju tworzenia panoramy?
mozna podejsc blisko danego przedmiotu i kard ktory chcemy wykonac robimy go w 2-3 fotach ktore laczymy pozniej razem jak normalna panorame. zrobilem cos takiego ze dwa razy, efekt jest dosc ciekawy(szczegolnie jak nie posiada sie jasnego szerokiego kata)
G12, C50D, C24-105 f/4L, C85 f/1,8, Samyang 8mm, PORST MC 55 1.4, NISSIN Di866
było:500d, S17-70 f/2,8-4 os hsm, c50 f/1.4, c75-300 4-5.6 III
Do takiego efektu z tego co zauważyłem najlepiej nadają się dwa szkła - Canon 24mm f1.4 i Canon 50mm f1.2. Jeśli to byłoby mało proponuję wygooglać "brenizer method", bo sprzętowo dalej to już tylko średni format.
Pozdrawiam