Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Jak wzmocnić taki efekt - płytka głebia.

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    98

    Domyślnie Jak wzmocnić taki efekt - płytka głebia.

    Witam
    Jak wzmocnić lub utrzymać taki efekt (jak na poniższych zdjęciach) płytkiej głębi ostrości jednocześnie podchodząc bliżej obiektu? Zdjęcia zostały wykonane C 50mm 1.4. Niewykonalne? Budżet max 4 tyś. Posiadane FF.

  2. #2
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 294

    Domyślnie

    Nie do końca rozumiem Twój problem?
    IMHO potrzebne jest szkłdo z dużą dziurą, które pozwala robić zdjęcie z bardzo bliska, chociaż mniejszą GO uzyskasz raczej w dłuższym szkle niż krótszym - vide http://www.dofmaster.com/dofjs.html

  3. #3
    Bywalec Awatar welury
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    70
    Posty
    171

    Domyślnie

    Trzeba użyć dowolnego obiektywu o jasności co najmniej 2.
    Pozdrawiam

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    98

    Domyślnie

    Dowolnego? Z 28 1.8 głębia jest większa. Generalnie to bym chcial podejsc blizej, czyli z czymś szerszym niż 50mm zachowując taką samą glebię ostrosci.

    Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mierkiewiczm Zobacz posta
    Dowolnego? Z 28 1.8 głębia jest większa. Generalnie to bym chcial podejsc blizej, czyli z czymś szerszym niż 50mm zachowując taką samą glebię ostrosci.

    Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
    z 28/1.8 będzie trochę większa pewnie o jakiś milimetr czy 2...
    Ale np. 24/1.4 będzie dokładnie taka sama.
    (Jak masz taki sam kadr i taką samą przysłonę to GO jest TAKA SAMA. Zmienia się perspektywa przez inny kąt widzenia.)
    http://www.dofmaster.com/dofjs.html + dane obiektywu + podstawowa trygonometria i możesz się sam przekonać.
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Goomis Zobacz posta
    z 28/1.8 będzie trochę większa pewnie o jakiś milimetr czy 2...
    Ale np. 24/1.4 będzie dokładnie taka sama.
    (Jak masz taki sam kadr i taką samą przysłonę to GO jest TAKA SAMA. Zmienia się perspektywa przez inny kąt widzenia.)
    http://www.dofmaster.com/dofjs.html + dane obiektywu + podstawowa trygonometria i możesz się sam przekonać.
    Przecież 28/1.8 ma większą głębie ostrości, niż 24/1.4 :-) 24L to generalnie lepsze szkło niż 28/1.8, ale nie przesadzajmy i nie twórzmy mitów.

    Wg. strony podanej przez ciebie, ostrząc na pół metra, w pełni otwarte 28/1.8 da nam GO 3.22cm, kiedy 24/1.4 ponad 4,5 cm. Do tego wizualnie tło z 28mm będzie bardziej odcięte, bo to dłuższa ogniskowa i bardziej spłaszcza perspektywę.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Przecież 28/1.8 ma większą głębie ostrości, niż 24/1.4 :-) 24L to generalnie lepsze szkło niż 28/1.8, ale nie przesadzajmy i nie twórzmy mitów.

    Wg. strony podanej przez ciebie, ostrząc na pół metra, w pełni otwarte 28/1.8 da nam GO 3.22cm, kiedy 24/1.4 ponad 4,5 cm. Do tego wizualnie tło z 28mm będzie bardziej odcięte, bo to dłuższa ogniskowa i bardziej spłaszcza perspektywę.
    Miały być tam centymetry a nie milimetry. "Mała pomyłka"
    Te dane co podałeś się jakoś nie za bardzo zgadzają. Chyba, że piszesz o 24 przymkniętym do 1.8? ale wtedy z 28 trzeba się odsunąć z 50cm na jakieś 60cm żeby mieć ten sam kadr. A wtedy przy tej samej przysłonie GO będzie taka sama. Ale różnica między 1.4 a 1.8 daje już widoczny efekt (przy zachowaniu tego samego kadru) Przy odległości 3m dla 24 wyjdzie z 40cm różnicy - Przy ogólnej GO w okolicach 1,5m (powiedzmy 1,3 dla 24/1.4 i 1,7 dla 28/1.8). To raczej dużo, fakt. A to jak ktoś postrzega tło to już zależy od niego i charakterystyki pracy obiektywu

    Cytat Zamieszczone przez mierkiewiczm Zobacz posta
    Dziękuję wszystkim
    Czyli teoretycznie jeśli coś fotografujemy
    50mm 1.4 z 3 metrów to mamy głębię 0,3 metra
    35mm 1.4 z 2,5 metra to mamy głębię 0,43 metra a jesteśmy pół metra bliżej
    24mm 1.4 z 2 metrów to mamy głębię 0,59 metra a jesteśmy metr bliżej
    20mm 1.8 z 1,7 metra to mamy głębię 0,80 metra

    Czyli z tego kolejny jasny wniosek że DOF zależy nie tylko od przysłony i nie tylko od ogniskowej.

    Widzę że poniżej 50mm 1.4 nie warto schodzić. "Praw fizyki pan nie zmienisz".
    Półśrodkiem wydaję się być 35mm 1.4, ale gra średnio warta efektów (chyba).

    Trzeba z dna szafy Starta 66 odkopać
    Człowieku, jesteś oporny jak 2tonowy głaz.
    Zachowując taki sam kadr i taką samą przysłonę GO POZOSTAJE TA SAMA NIEZALEŻNIE OD OGNISKOWEJ OBIEKTYWU
    Wyżej bierzesz sobie wartości odległości z części ciała poniżej pleców.
    Znajdź dane dla obiektywów, które chcesz porównać (podpowiedź: chodzi konkretnie o kąt widzenia), załóż sobie stałą szerokość kadru jaką chcesz mieć zachowaną i policz z prostej trygonometrii odległości ostrzenia dla wszystkich ogniskowych aby zachować ten sam kadr. (te 0,5m różnicy to będzie pewnie między 24mm a 28mm a nie 35 i 24. Różnica między 50, 25 i 24 też nie będzie stała)
    Wtedy wprowadź wyniki do DOF mastera to odchyłki będą rzędu maks centymetra.
    Wiem bo sam kiedyś z ciekawości liczyłem.
    Wniosek z tego taki, że 50/1.4, 35/1.4 i 24/1.4 dadzą Ci taką samą GO przy zachowaniu tej samej przysłony i identycznego kadru. Zmieni się jedynie perspektywa.
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  8. #8
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Goomis Zobacz posta
    Człowieku, jesteś oporny jak 2tonowy głaz.
    Kontynuacja dyskusji w tym tonie zakończy się przykrymi konsekwencjami dla uczestników.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  9. #9
    Coś już napisał Awatar Qba1983
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    41
    Posty
    86

    Domyślnie

    moze chodzi ci o cos w rodzaju tworzenia panoramy?
    mozna podejsc blisko danego przedmiotu i kard ktory chcemy wykonac robimy go w 2-3 fotach ktore laczymy pozniej razem jak normalna panorame. zrobilem cos takiego ze dwa razy, efekt jest dosc ciekawy(szczegolnie jak nie posiada sie jasnego szerokiego kata)
    G12, C50D, C24-105 f/4L, C85 f/1,8, Samyang 8mm, PORST MC 55 1.4, NISSIN Di866
    było:500d, S17-70 f/2,8-4 os hsm, c50 f/1.4, c75-300 4-5.6 III

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    188

    Domyślnie

    Do takiego efektu z tego co zauważyłem najlepiej nadają się dwa szkła - Canon 24mm f1.4 i Canon 50mm f1.2. Jeśli to byłoby mało proponuję wygooglać "brenizer method", bo sprzętowo dalej to już tylko średni format.
    Pozdrawiam

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •