Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Canon DPP Digital Lens Optimizer - nie działa u mnie na Win7

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    960

    Unhappy Canon DPP Digital Lens Optimizer - nie działa u mnie na Win7

    Witam - postaram się opisać problem najkrócej jak potrafię.

    Mój system - Win7 64, Laptop Samsung R780 (Intel Core i5 M450@2.40GHz, 4GB RAM, GeForce GT 330M) - jakoś jeszcze uciąga. System aktualny, zero pirackiego softu, zero niepotrzebnego softu, porządek w rejestrze regularnie robi Tuneup Utilities, antywirus Avira Internet Security 2012 aktualny.

    Program DPP wersja 3.11.26.0 - z płyty dołączonej do aparatu + update ze strony Canona. Instrukcję obsługi przeczytałem i rozumiem.

    W oknie edycji programu, po otwarciu pełnego RAW'a z C550D lub C5DMk3 widzę wszystkie zakładki razem z najnowszą "lens". Po otwarciu zakładki Lens, mam wyszarzony przycisk "Tune", ponieważ nie są zainstalowane żadne dane obiektywów (Lens Data: No). Klikam "Update" i wyświetla się okienko z listą obiektywów na której jest pogrubiona nazwa mojego obiektywu (np. EF 24-70mm F2.8L USM), zaznaczam ten obiektyw i przyciskam "Start", po czym zaczyna się pobieranie pliku ileś-tam MB i po pobraniu mam normalną informację o pomyślnej aktualizacji (zrzut poniżej).
    Zamykam to okienko i dalej mam "Lens data: No".


    DPP ma zaznaczoną opcję "uruchamiaj jako administrator", wcześniej prosił o zezwolenie administratora przy zamykaniu okienka aktualizacji, ale również nie skutkowało to "Lens data: Yes"

    Zainstalowałem dokładnie tą samą wersję DPP próbnie na starym komputerze z Win XP i tam działa z tymi samymi RAW'ami tak jak powinien - po zamknięciu okienka aktualizacji pojawia się "Lens data: Yes" i można aplikować DLO, tyle że ten komputer liczy to dłuugo, poza tym nie widzę powodu abym nie mógł tego używać na głównym komputerze z Win7.

    Próbnie również uruchamiałem DPP na Win7 w trybie zgodności z Win XP - nic to nie zmieniło.
    Podejrzewam, że chodzi o kwestię uprawnień administracyjnych w Win7 - wydaje się dość zawiła, a ja nie mam czasu na zostanie ekspertem w tej dziedzinie. Teoretycznie mam uprawnienia administratora. Soft powinien działać bez takich rzeczy. Z drugiej strony nie mogę znaleźć w internecie polsko- czy anglo-języcznym informacji na temat takiego problemu z DLO, czyli tak jakby mój przypadek był odosobniony.

    Proszę o pomoc osoby którym coś przychodzi do głowy i znają Win 7 od strony uprawnień administracyjnych użytkowników. Tam jest pełno ptaszków do zaznaczania, ale nie chcę niczego robić na pałę, bo w Win7 skończy się to pełnym restartem systemu, co już raz przechodziłem (powrót do tzw. stanu po zakupie) i na co nie mam ani czasu ani ochoty .
    Ostatnio edytowane przez Kuba1 ; 24-06-2012 o 01:52 Powód: tagi się bezsensownie wyświetlają - do doopy to jest ;)

  2. #2
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Proponuję skorygowanie tematu na "nie działa u mnie na Win7".
    Poza tym nie rozumiem po co ci odrębny wątek na ten temat?
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 292

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Proponuję skorygowanie tematu na "nie działa u mnie na Win7".
    Poza tym nie rozumiem po co ci odrębny wątek na ten temat?
    właśnie, u mnie na stacjonarnym i żony laptopie działa.

    jp

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Suwałki
    Wiek
    53
    Posty
    101

    Domyślnie

    a u mnie na XP lipa jak u kolegi

  5. #5
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Proponuję skorygowanie tematu na "nie działa u mnie na Win7".
    Poza tym nie rozumiem po co ci odrębny wątek na ten temat?
    Zrobione i przeniesione gdzie trzeba .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #6
    Dopiero zaczyna Awatar Pichu
    Dołączył
    Apr 2012
    Miasto
    UK
    Posty
    47

    Domyślnie

    U mnie na Win7 64bit działa, bez najmniejszych problemów.
    Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55mm II, Canon EF-S 55-250mm IS, Canon EF 50mm 1.4 USM, Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di 1:1 Macro, YN-565EX

  7. #7
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    960

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedzi, jednak proszę o posty wnoszące cokolwiek do tematu.

    Napisałem do pomocy technicznej Canona i całkiem kompetentnie wykazali się chęcią pomocy. Zaraz przetestuję zaproponowane rozwiązania.

  8. #8
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    188

    Domyślnie

    Spróbowałbym całkowicie odinstalować DPP, pobrać instalację najnowszej wersji (pełną, nie update), następnie zainstalować - może nawet w innym folderze niż ostatnio (inna nazwa). Po instalacji - restart komputera i sprawdzić czy pomogło. Narazie tylko to przychodzi mi do głowy.
    Pozdr.

  9. #9
    Dopiero zaczyna Awatar Pichu
    Dołączył
    Apr 2012
    Miasto
    UK
    Posty
    47

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Greg S Zobacz posta
    Spróbowałbym całkowicie odinstalować DPP, pobrać instalację najnowszej wersji (pełną, nie update), następnie zainstalować - może nawet w innym folderze niż ostatnio (inna nazwa). Po instalacji - restart komputera i sprawdzić czy pomogło. Narazie tylko to przychodzi mi do głowy.
    Pozdr.
    Pełna wersja jest dostępna tylko na płytach. Na swoich serwerach canon trzyma tylko aktualizacje.
    Canon EOS 500D, Canon EF-S 18-55mm II, Canon EF-S 55-250mm IS, Canon EF 50mm 1.4 USM, Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di 1:1 Macro, YN-565EX

  10. #10
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    960

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Greg S Zobacz posta
    Spróbowałbym całkowicie odinstalować DPP, pobrać instalację najnowszej wersji (pełną, nie update), następnie zainstalować - może nawet w innym folderze niż ostatnio (inna nazwa). Po instalacji - restart komputera i sprawdzić czy pomogło. Narazie tylko to przychodzi mi do głowy.
    Pozdr.
    Dzieki Greg S
    O ile wiem, nie ma czegoś takiego jak "pełna wersja" poza płytą dostarczaną z aparatem. Przy instalacji można albo zainstalować z płyty, po czym zainstalować update, lub od razu uruchomić plik update, który poprosi o umieszczenie oryginalnej płyty w napędzie. Obydwa warianty przerobiłem.

    Jest darmowy DPP na stronie Canona, ale to jest jakby inna dystrybucja programu - podawany numer wersji to na dzisiaj 3.4.1 i na liście obsługiwanych aparatów nie figuruje 5DMk3.
    Program dodawany na płycie ma u mnie numer wersji 3.11.coś tam, a najnowszy update aktualizuje go do wersji 3.11.31.0

    Support Canona zalecił mi na początek pobranie i zainstalowanie tego update (podali link), następnie gdy to nie pomoże, zalecili utworzenie nowego konta użytkownika również z prawami administratora i zainstalowanie programu z tego konta. To również nie odniosło skutku - DPP uruchomiony na nowym koncie jak i na dotychczasowym nie jest w stanie zainstalować danych korekcyjnych obiektywów.
    Miałem im odpowiedzieć na e-mail, jeśli problem będzie dalej występować, co też uczynię.

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •