Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Wątek: niebieskie 50D

  1. #1

    Domyślnie niebieskie 50D

    Witam w tę burzową noc.

    Mam do Was szanowni pytanie. Nie wiem czy przypadkiem mój korpus nie jest uszkodzony. Najprościej mówiąc gdy fotografuję w półcieniach i nie rozświetlam lampą to rzeczone cienie, zamiast być takie jakie być powinny - są niebieskie, czasami fioletowe. Nie jest to zjawisko delikatne. Zdjęcie w cieniach zwyczajnie jest normalnie niebieskie i już. Dotyczy to zazwyczaj alb, sukien ślubnych czy jasnych koszul. Dla śnieżnobiałych ciuchów cienie robią się niebieskie, dla odmian ( np. ecru ), cienie stają się fioletowe.
    Na początku wydawało mi się, że po prostu tak musi być, fizyka, optyka i tak dalej. Ale ostatnio będąc w moim labie, w ramach testu dałem jpga wyciągniętego prosto z puchy, mocno niebieskie. Okazało się, że laborant kombinując jak tylko może nie wyciągnął tych cieni. I to właśnie on wysnuł teorię, że być może coś jest na rzeczy z samym aparatem. Twierdzi iż wcześniej nie spotkał się z takim zjawiskiem i w takiej skali.
    Gdyby ktokolwiek miał jakiekolwiek pomysły na opisany problem, będę bardzo wdzięczny. Coś jednak czuję, że chyba nie obejdzie się bez wizyty w serwisie.
    Pozdrawiam!

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    834

    Domyślnie

    Może podrzuć przykładowe zdjęcie, bo skąd mamy wiedzieć w jakim stopniu występuje ten efekt?

  3. #3
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 296

    Domyślnie

    Może coś namieszane z balansem?

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Balans bieli na mój gust. Światło z lampy jest dużo zimniejsze niż słoneczne.
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  5. #5

    Domyślnie

    Proszę, oto zdjęcie : http://img853.imageshack.us/img853/6333/49013816.jpg

    Jpg wyciągnięty prosto z puchy. Dziewczynka stała w pół cieniu. Zdjęcie bez lampy, balans bieli automatyczny.
    Ja podobnie jak i Wy obstawiam skopany balans bieli. Ale czy to w ogóle możliwe?

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie

    Oczywiście. WB do poprawy, a najlepiej robić w rawach, wtedy jest łatwiej.

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Lębork
    Posty
    378

    Domyślnie

    1. Wg mnie to dość normalne, puszki xxD moim zdaniem mają problemy z kolorami. Trzeba je korygować. Zauważ, że tło ma prawidłową WB. Zdjęcie robiłeś w cieniu, więc WB ustaw na cień, jeżeli nie robisz w rawach.
    2. Dlaczego używasz AdobeRGB, do prezentacji zdjęć w necie?
    Marki trzy.

  8. #8

    Domyślnie

    Problem polega na tym, że fotografuję wyłącznie w rawach i spędzam bardzo dużo czasu na korekcji balansu. I to mnie właśnie męczy. Bo staram się bardzo mocno by skorygować balans. Często jednak po tyłku dostaje cała reszta zdjęcia. Dodatkowo przez te wszystkie korekcje gubię światło i zdjęcie robi się płaskie. A to mi się nie podoba:]
    I dzięki!

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blackninja Zobacz posta
    1. Wg mnie to dość normalne, puszki xxD moim zdaniem mają problemy z kolorami...
    Pozwolę się nie zgodzić

    Według mnie to nie jest normalne to, co widzę na fotce.

    Nie mam problemów z balansem bieli poza przypadkami ze sztucznym oświetleniem.

    Natomiast często jest tak, że chcemy widzieć/uzyskać na fotce coś innego,
    aniżeli było faktycznie widziane przez nasze oczy na "miejscu zbrodni",
    szczególnie wtedy, gdy korzystamy z światła zastanego.

    Na przykład, nie da się "bieli zrobić bielszej", jeśli oświetlenie miało ciepłe/pomarańczowe kolory,
    przy czym nie odnoszę się tu do tego konkretnego przypadku.

    W wielu przypadkach w RAW da się coś naprawić, ale bądźmy świadomi, że nie zawsze

    Zawsze można zastosować konwersję do B&W plus ziarno???

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  10. #10
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Zawsze można zastosować konwersję do B&W plus ziarno???
    Metodą nikoniarzy - BW albo odjechany cross i nikt nie zauważy że był problem z kolorem ;-)

    Może jednak "po bożemu" wystarczy doświetlić lampą z odpowiednim filtrem wyrównującym balans bieli pierwszego planu i tła?
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •