Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: Przygotowanie odbitek w Lightroom 4

  1. #11
    Uzależniony Awatar tomdz
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    637

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaroslaw.majcher Zobacz posta
    Pozostaje pytanie czy uda się zmusić LR do konwertowania metodą relatywną skoro w soft proof jest możliwość podglądu.
    Da się trochę na około - przez moduł Print. Ustaw DPI, Custom File Dimensions na pożądany rozmiar i potem Cell Size na ten sam rozmiar, żeby wypełnić plik bez marginesów. Kicha trochę, że nie można po prostu w pixelach podać. No i powinni dorobić wybór przy zwykłym exporcie.
    Body, stałki, zoomik

  2. #12
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    272

    Domyślnie

    Dzięki. sprawdzę to rozwiązanie ;-)
    6d / 40d / Samyang 14 / Sigma 35 / 85L / Pocket Wizard

  3. #13
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    272

    Domyślnie

    Faktycznie działa ale trochę upierdliwe. Szukałem nawet jakiegoś pluginu ale nie nic nie znalazłem. Będzie trzeba jakoś to przełknąć...
    6d / 40d / Samyang 14 / Sigma 35 / 85L / Pocket Wizard

  4. #14
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    31

    Domyślnie

    Ale zdjecia nadal wysylasz z profilem sRGB lub AdobeRGB a profil labu wykorzystujesz tylko do podciagniecia zdjecia po softproofie tak?

    Nie konwertujesz zdjecia z np. sRGB do ciemniacyfrowaprofil.icc
    Profile ktore ci lab przysyła służą tylko do softproofingu a nie do konwersji zdjecia do tego profilu.

  5. #15
    Uzależniony Awatar tomdz
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    637

    Domyślnie

    To teraz ja zapytam. Jak w założeniu ma działać drukowanie soft-proofów (chodzi o wirtualne kopie)? Wyczytałem w kilku miejscach, że ustawiony profil dla soft proofa jest nadrzędny wobec tego, który jest podany w module Print. Tymczasem w rzeczywistości, przy drukowaniu do pliku, jak soft-proof był robiony z profilem A, a w Print jest wybrany profil B, to zdjęcie konwertowane jest do profilu B, a nie A, jakbym oczekiwał. Coś przeoczyłem?
    Body, stałki, zoomik

  6. #16
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Proste, że musisz stosować softproofing z takim profilem, jakiego użyjesz do konwersji - jeśli będziesz stosował softproofing profilu minilabu, a potem przekornie skonwertujesz np. do profilu atramentówki, to naturalną rzeczy koleją efekt będzie mocno daremny.

    W założeniu konwersja z przestrzeni edycyjnej (sRGB, AdobeRGB, ProPhoto) do przestrzeni urządzenia wyjściowego (minilab, drukarka, drukarnia) powinna dać na papierze te same barwy co na monitorze.

    Ponieważ jednak paleta barw oraz kontrast możliwy do zreprodukowania na papierze jest ograniczony w stosunku do tego, co jest w stanie wyświetlić monitor (i vice versa - niektóre barwy, które można uzyskać na wydruku trudno jest wyświetlić) stosujemy softproofing, by zorientować się które barwy ulegną zniekształceniu i jak na kolorystykę odbitki wpłynie zmiana kontrastowości.

    Aby jednak wszystko zadziałao jak należy, musimy softproofingować z użyciem profilu i algorytmu odwzorowania (percepcyjnego, relatywnie kolorymetrycznego), którego później użyjemy do konwersji liczb kolorów przestrzeni edycyjnej do przestrzeni barwnej urządzenia wyjściowego.

  7. #17
    Uzależniony Awatar tomdz
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    637

    Domyślnie

    Tak, ale ja właśnie nie chcę konwertować do innego profilu od używanego w soft proofie. Pytanie odnosiło się bezpośrednio do LR.

    Według wszelkich opisów, profil i intent ustawione w proof copy powinny obowiązywać w module Print niezależnie od tego, co tam ustawimy. Jest to bardzo sensowne, bo ułatwia obsługę serii,a poza tym zabezpiecza właśnie przed konwersją do innego profilu niż użytego w podglądzie. Sęk w tym, że przy Print to file to nie działa, konwersja następuje do o przestrzeni ustawionej w Print, czyli trzeba wszystko robić ręcznie podwójnie.
    Body, stałki, zoomik

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luby24 Zobacz posta
    Ale zdjecia nadal wysylasz z profilem sRGB lub AdobeRGB a profil labu wykorzystujesz tylko do podciagniecia zdjecia po softproofie tak?

    Nie konwertujesz zdjecia z np. sRGB do ciemniacyfrowaprofil.icc
    Profile ktore ci lab przysyła służą tylko do softproofingu a nie do konwersji zdjecia do tego profilu.
    Właśnie konwertuje zdjęcia do odpowiedniego profilu papieru z cyfrowej ciemni - oczywiście zawsze aktualnego dostępnego na chwilę składania zamówienia. Jak wcześniej napisałem robię to wg zaleceń samego labu i do tej pory nie było żadnego problemu z utrzymaniem właściwej kolorystyki zdjęć. Przy okazji odbitki z plików konwertowanych algorytmem percepcyjnym (jedynym w eksporcie zdjęć w LR4) wyszły tak jak oczekiwałem. Tyle, że chciałbym mieć wybór - choć percepcyjny i relatywnie kolometryczny.
    6d / 40d / Samyang 14 / Sigma 35 / 85L / Pocket Wizard

  9. #19
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    31

    Domyślnie

    To ja juz zglupialem zupelnie. Czyli np. w photoshopie masz fotke i idziesz do Edit/ Convert to profile... i uzywasz profilu labu?
    Przyznam szczerze ze drukuje sam od lat i bylem na seminariach organizowanych przez Lexjet, Eizo i Canona dotyczacych koloru i nigdy sie z czyms takim nie spotkalem.
    W moim workflow uzywam Millers Lab. do czesci produktow i uzywam ich profilu do softproofu ale zdjecia nadal musza byc w sRGB lub AdobeRGB.

    Nie krytykuje ani nie neguje jednak czy ktos moglby mi to wyjasnic. Wg. tego co mnie uczyli i co ja robie w praktyce to konwersja do profilu nie ma zupelnie sensu. Pytanie oczywiscie zwiazane z tematem OP bo wydaje mi sie ze cos tu jest namieszane ;-)
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    OK. Wszedlem na strone ich labu i sciagnalem profil do fuji pearl i przekonwertowalem zdjecie do ich profilu. Kompletna porazka. Zobacz co przy konwersji do ich profilu dzieje sie z histogramem. Jesli uzyjesz ich profilu do softproofu histogram sie nie zmieni a nadal masz wizualne odwzorowanie plus zaznacz gamut warning i bedziesz widzial ktore kolory sa out of gamut. To da ci mozliwosc poprawienia zdjecia bez nadmiernego psucia pixeli.

    Jesli lab ci kaze konwertowac do ich profilu to ja mysle ze oni maja cos pomieszane jesli chodzi o color management. Profilu uzywa sie do softproofu i pozniej do druku a nie do konwersji pliku.
    Ostatnio edytowane przez luby24 ; 26-06-2012 o 21:30 Powód: Automerged Doublepost

  10. #20
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    272

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luby24 Zobacz posta
    Kompletna porazka. Zobacz co przy konwersji do ich profilu dzieje sie z histogramem. Jesli uzyjesz ich profilu do softproofu histogram sie nie zmieni a nadal masz wizualne odwzorowanie plus zaznacz gamut warning i bedziesz widzial ktore kolory sa out of gamut. To da ci mozliwosc poprawienia zdjecia bez nadmiernego psucia pixeli.
    Tak, Edit=>convert to profile tylko że wcześniej akcjami a teraz LR. Histogram zmienia się, ale nie dzieje się z nim nic dziwnego tzn nie wygląda jak grabie ani nic takiego. I niby czemu miałby się nie zmieniać skoro gołym okiem widać, że w zależności od algorytmu cienie się rozjaśniają, światła przyciemniają itp? Przy softproof histogram się nie zmienia bo nie zmieniają się faktycznie piksele w zdjęciu (w pliku) a zmienia się tylko to co widzimy na ekranie.


    Cytat Zamieszczone przez luby24 Zobacz posta
    pozniej do druku
    Czyli co to oznacza? Czasem nie konwertowanie do profilu właśnie tego który rzekomo służy tylko do soft proofingu? Co to za różnica czy konwersję wykona laborant, maszyna zwana minilabem czy ja? A skoro jest taniej to czemu miałbym tego nie robić?

    Po założeniu tego tematu wgłębiłem się trochę w ten temat i zauważam pewne plusy tego rozwiązania - algorytmy konwersji dają inne efekty (rozjaśniają, inaczej przesuwają kolory) dzięki temu mam pewną kontrolę. Co innego, że w LR mam tylko jeden algorytm do wyboru.

    Prosiłbym jeszcze Czornyja o słowo z ambony na ten temat bo jakoś nie daje mi spokoju, choć jak mówiłem wcześniej do odbitek wykonanych tą metodą nie mam zastrzeżeń.
    6d / 40d / Samyang 14 / Sigma 35 / 85L / Pocket Wizard

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •