-
Zablokowany
Panowie. Na przykładzie jednej puszki pokaże na czym polega różnica w cenie
2 puszki w cenie 500 $/szt opuszczają fabryke. Jedna z nich płynie do usa, druga do polski. Ta do usa trafia na statek z 50 000 innych puszek i do jej ceny dolicza sie koszt całego transportu 1/50 000. ta do polski płynie najpierw do europy ( powiedzmu 100 000 szt ) - juz jest drozej bo dalej, potem z amsterdamu do ( juz tylko 10 000 z tych co na statku ) do warszawy ( co po drodze - nieistotne ) i tu kolejne koszty.
Potem naliczane sa podatki. w usa inne w polsce inne. w usa dealer w ciągu roku sprzeda 50 000 szt i to musi zarobic na serwis kampanie reklamowa, pracownikow i biura. U nas tą sama kwote ( a może i wyższą !! ) musi zarobić 10 000 szt ( optymistycznie zakładając )
Ferrari i bentleye sa tak drogie nie dlatego że ich wyprodukowanie jest drogie, tylko dlatego że 200 szt sprzedanych w ciągu roku musi zarobic tyle samo co 200 000 sprzedanych fabii
Reasumując :
W cenie puszki w usa jest
1/50 000 kosztów drogi morskiej
podatki i cła
1/50 000 kosztów utrzymania oddziału
w cenie polskie
1/100 000 drogi morskiej
1/10 000 drogi lądowej
cła i podatki
1/10 000 kosztów utrzymania odziału
i zdziwilibyscie się jesli okazałoby się że polski odzdział ma wieksze koszty niż ten w usa
Ostatnio edytowane przez Driver ; 03-02-2006 o 16:56
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum