Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: czy to jest cross? jak uzyskać takie cuś.. :)

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    42

    Domyślnie czy to jest cross? jak uzyskać takie cuś.. :)

    Witam,
    chodzi mi o pierwsze zdjęcia http://www.miagaphotography.blogspot...%20%C5%9Blubny(choć prawie wszystkie zrobione są tą samą techniką)... gładkie twarze, delikatny kolor trochę zażółcony czy to jest cross... bo jakoś próbuję zrobić coś podobnego i mi nie wychodzi.. czy może sztuką takiej fotografii są inne elementy?? prooooszę o odpowiedź....

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2011
    Miasto
    UK
    Posty
    26

    Domyślnie

    Dokładnie tak. Został zastosowany delikatny cross, który mozesz uzyskać za pomocą Color efex. Jest to bardzo fajny plugin, który zaoszczędzi ci mnustwo czasu przy obróbce, trzeba tylko umiejętnie sie nim obsluzyc pozdrawiam

  3. #3
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    E tam zaraz Color Efex. Wystarczy pogrzebac w krzywych. Bylo juz na ten temat kilkakrotnie :-)

    http://www.canon-board.info/showpost...46&postcount=4

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    26

    Domyślnie

    To mój pierwszy post na forum, więc chciałabym się przywitać i zadać pytanie panu Januszowi Body. Dlaczego warto giąć krzywe i się męczyć jeśli mamy gotowe wtyczki?

    Dziękuję z góry za odpowiedź :-)
    dobrze się stało, że źle się stało

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Natasha Zobacz posta
    To mój pierwszy post na forum, więc chciałabym się przywitać i zadać pytanie panu Januszowi Body. Dlaczego warto giąć krzywe i się męczyć jeśli mamy gotowe wtyczki?

    Dziękuję z góry za odpowiedź :-)
    Znajomość takich sprawek daje nam większe możliwości wybrnięcia z nieciekawych sytuacji oświetleniowych, przy okazji większą kontrolę nad obrazem. Mam kilku znajomych którzy tylko w ten sposób obrabiają zdjęcia, i to jest jakiś sposób. Pracę znacznie ułatwiają presety i akcje.

    Sam używam już praktycznie wyłącznie wtyczek. Color Efex Pro 4 daje fantastyczne kolory, chociaż niespecjalnie sobie radzi z ekspozycją (za mocno wali kontrastem) i daje nieciekawe ziarno. Silver Efex Pro 2 nie ma praktycznie konkurencji na rynku, ziarno tak samo jak w przypadku C.E.P - średniawe. Jest jeszcze Alien Exposure, który daje ciekawe kolorki, ale jest koszmarnie nieprzyjemny w obsłudze i mój faworyt - VSCO film, działający w formie presetów w ACR / Lightroom / Aperture. Daje bardzo fajne kolory, spore możliwości edycji (zwłaszcza w aperture), kapitalne ziarno i świetnie wypełnia cienie i światła kolorem.

    Pozostaje kwestia użycia. NIK nadaje się do precyzyjnej i raczej wolnej roboty, Alien sprawdza się jako szybki plugin do PS, ale w większości wypadków efekty z niego później trzeba korygować, a VSCO jest fantastyczny do reportażówek - z racji "konstrukcji" nadpisuje efekty do RAW'a (nie musimy zapisywać wszystkiego w ciężkich TIFF-ach), daje proste opcje "batch", pozwala łączyć efekty i zapisywać dalej w formie presetów. Do tego możemy zmieniać WSZYSTKO, na co pozwala nam Lightroom / Aperture / ACR. Po zrobieniu fajnych presetów możemy puścić batchem wszystkie zdjęcia (na szybkim komputerze 200-300 RAW'ów mieli się koło 15 minut) i potem korygować detale lub ręcznie obrabiać każdą fotkę - wtedy w 2 - 3 godziny możemy dokładnie obrobić cały materiał. Jeszcze nigdy żaden program nie zaoszczędził mi tyle czasu nad obróbką zdjęć, i to bez zbytnich kompromisów w wyglądzie zdjęć.

    Minusem wszystkich wtyczek jest problem z kolorami skóry - o ile w przypadku ślubniaków czy reportażówek można to podpiąć pod określony styl zdjęć, to do zdjęć reklamowych czy portretowych może być problem i potem trzeba się ratować PS i krzywymi :-)

    A co do pytania z pierwszego postu - wszystkie foty są naświetlone na +, do tego rozjaśnione w PS (na oko to warstwa z beżowym ustawiona na soft light) i wypełnione beżem światła - gradient map z ustawionym "lighten" czy "soft light".
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  6. #6
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    34

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Natasha Zobacz posta
    To mój pierwszy post na forum, więc chciałabym się przywitać i zadać pytanie panu Januszowi Body. Dlaczego warto giąć krzywe i się męczyć jeśli mamy gotowe wtyczki?

    Dziękuję z góry za odpowiedź :-)
    Pytanei jest tendencyjne!

    A mówiąc poważnie - naprawdę uważam, że tak postawione pytanie jest bez sensu. Po pierwsze zakłada, że 'gięcie krzywych' to męczenie się, po drugie zakłada, że są pluginy na każdą okoliczność i do każdej okazji. Oba te założenia są całkiem błędne i kompletnie nieprawdziwe.

    Mówiąc o pierwszym - manipulacja krzywymi nie stanowi żadnej męki, jeśli się to narzędzie rozumie. Jeśli nei - to istotnie stanowić może zagadkę, ale o tym czego się uczyć za chwilę. Po prostu, jak wszystko inne: aparat, optyka, program, algorytm, itp - należy zrozumieć, żeby się tym posługiwać. Od tego odwołania nie ma. Mówiąc brutalnie - jeśli ktoś nie ma siły, żeby te krzywe pojąć, niech lepiej znajdzie sobie inne hobby, bo bez tak podstawowej wiedzy się daleko nei zajedzie.

    Jeśli chodzi o drugie założenie - nie ma plugina na każdą okazję i do każdego oświetlenia. Ktoś uważający, że załatwi pluginami wszystko, niech lepiej pomyśli, że traci szansę na zrobienie czegoś autorskiego, od siebie - na korzyść szablonu zapisanego w pluginie. To nie tylko pójście na łatwiznę, ale i pójście w szablonowość, przeciętniactwo, nieoryginalną schematyczność i tuzinkową banalność.




    A teraz pytanie, czego się uczyć (miało być i jest). Czemu ludzie uważają, że poznanie kilkunastu pluginów, łącznei z przejrzeniem i zapamiętaniem ich presetów miałoby być łatwiejsze niż poznanie i zrozumienie czegoś tak fantastycznie prostego i efektywnego jak krzywe? Czy taka logika to normalne?

    Co lepsze - poznać jedno narzędzie i umiejętnie je stosować w każdej potrzebnej sytuacji, czy do każdej nowej okoliczności używać innego plugina, a jeśli nie spełnia swojego zadania, poszukiwać i uczyć się nowego?
    Ostatnio edytowane przez bombel ; 16-06-2012 o 17:49

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bombel Zobacz posta
    Jeśli chodzi o drugie założenie - nie ma plugina na każdą okazję i do każdego oświetlenia. Ktoś uważający, że załatwi pluginami wszystko, niech lepiej pomyśli, że traci szansę na zrobienie czegoś autorskiego, od siebie - na korzyść szablonu zapisanego w pluginie. To nie tylko pójście na łatwiznę, ale i pójście w szablonowość, przeciętniactwo, nieoryginalną schematyczność i tuzinkową banalność.
    Z robieniem czegoś autorskiego za pomocą krzywych bym nie przesadzał - krzywe podobnie jak pluginy to tylko narzędzie, tak samo można powiedzieć, że np. lustrzanki Canona są zbyt mainstreamowe, bo dają charakterystyczne kolory. Krzywe dają określone efekty, pluginy też. Nie warto ograniczać się tylko do jednej metody.

    Fajne efekty daje np. selektywna modyfikacja kolorów, kontrastu i naświetlenia za pomocą krzywych i poziomów ustawionych w tryb "overlay" czy "soft light"

    Cytat Zamieszczone przez bombel Zobacz posta
    A teraz pytanie, czego się uczyć (miało być i jest). Czemu ludzie uważają, że poznanie kilkunastu pluginów, łącznei z przejrzeniem i zapamiętaniem ich presetów miałoby być łatwiejsze niż poznanie i zrozumienie czegoś tak fantastycznie prostego i efektywnego jak krzywe? Czy taka logika to normalne?
    Bo to prostsze i przyjemniejsze od gramolenia się z krzywymi na każdym zdjęciu. Jeśli obróbka zdjęcia narzędziami w photoshopie zajmuje mi pół godziny, a robienie tego samego (nawet lepiej) pluginem - pięć razy mniej, to czemu miałbym z tego nie korzystać. Poza tym, naprawdę chciałoby ci się upodabniać kolory z Canona do slajdów Fuji, czy negatywów Kodaka? Nie wspomnę już o fotografii czarno-białej, gdzie plugin Silver Efex Pro 2 miażdży wszystko na rynku swoimi algorytmami opracowanymi specjalnie pod fotografię B&W?

    Cytat Zamieszczone przez bombel Zobacz posta
    Co lepsze - poznać jedno narzędzie i umiejętnie je stosować w każdej potrzebnej sytuacji, czy do każdej nowej okoliczności używać innego plugina, a jeśli nie spełnia swojego zadania, poszukiwać i uczyć się nowego?
    Lepiej jest poznać więcej narzędzi i nie ograniczać się tylko do jednego. Inne efekty daje Photoshop, Lightroom, Aperture czy Capture One, jeszcze inne dają filtry NIK, Alien czy VSCO. To tylko narzędzia i tak samo jak w przypadku puszek czy obiektywów każdy ma swoje preferencje. To tak jakbyś mówił, że nie ma na świecie nic lepszego od obiektywu 18-55 IS i da się nim zrobić absolutnie wszystko. Owszem, da się, ale to nie znaczy że są też inne, często lepsze narzędzia.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    34

    Domyślnie

    Nie twierdzę, że jedna z puszek jest lepsza niż inne. Nigdzie też nie mówilem, ze krzywe są dobre na wszystko. Czytaj, co mówię.

    Poza tym, że przypomnę - pytanie nei brzmiało czy i czego używać w wielu przypadkach, tylko czy lepiej użyć gotowca z pluginu czy 'męczyć się na krzywych'. Uznałem, że lepiej się nauczyć krzywych, niż korzystać z gotowców.

    Jestem wrogiem magicznego myślenia pod opisem: jak coś zrobić? - użyj specjalistycznego plugina. Dla przykładu nigdy nie użyłem tego miażdżącego plugina do czarno-białej fotografii, a nie narzekam na swoje czarnobiałe obrazki (od hi po low key).

    Po prostu wielka jest w narodzie wiara w to, że pluginy w łatwy, przyjemny i najlepiej jednoguzikowy sposób załatwią wszystko. Nie załatwią.
    Ostatnio edytowane przez bombel ; 16-06-2012 o 23:03

  9. #9
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Zakladam legalnosc rozwiazan. Color Efex Pro to "cus" ok 1000 zl. Nauczyc sie trzeba toto obslugiwac i "meczarni" z tym wiecej niz z krzywymi. Reszte bombel napisal, ze zacytuje bo sie tego lepiej napisac nie da:

    "...Po prostu wielka jest w narodzie wiara w to, że pluginy w łatwy, przyjemny i najlepiej jednoguzikowy sposób załatwią wszystko. Nie załatwią....

    EDIT: Krzywe z linku to taki "plugin", wystarczy download, save i uzywac mozna zupelnie legalnie i za darmoche. Ale oczywiscie jak kto woli. :-)
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 17-06-2012 o 03:07

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Natasha Zobacz posta
    Dlaczego warto giąć krzywe i się męczyć jeśli mamy gotowe wtyczki?
    żeby nie mieć zdjęć takich samych jak wszyscy (zob. histeria na punkcie Hipsmatica i Instagrama)
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •