Strona 13 z 150 PierwszyPierwszy ... 311121314152363113 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 1494

Wątek: Sprzęt do ślubów cz. III

  1. #121

    Domyślnie

    A jak to wygląda u Was technicznie na 2 body ?
    Jedno grzecznie leży w plecaku czy oba na szyi, barkach ?
    Po całodniowym reportażu 5d II, 24-70 2.8 i 580 EX II myslalem ze mi palce odpadną ( nie dlon, nie bark tylko ból na zgieciu palcow prawej dloni odpowiedzialnej za trzymanie body ).
    Dlatego rozwazam pozbycie sie zooma, ktory jest ciezki i jakis upgrade drugiej puszki do pelnej klatki. I jak to teraz nosic - na tych paskach reporter strap ? Troche mnie wkurza ze to takie drogie . I nie wiem jak z wygoda. Bo na dwoch zwyklych canonowskich paskach na szyi to idzie sie pochlastac, plącze się to niemożebnie.

  2. #122

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez s1nn3r Zobacz posta
    A jak to wygląda u Was technicznie na 2 body ?
    Jedno grzecznie leży w plecaku czy oba na szyi, barkach ?
    Po całodniowym reportażu 5d II, 24-70 2.8 i 580 EX II myslalem ze mi palce odpadną ( nie dlon, nie bark tylko ból na zgieciu palcow prawej dloni odpowiedzialnej za trzymanie body ).
    Dlatego rozwazam pozbycie sie zooma, ktory jest ciezki i jakis upgrade drugiej puszki do pelnej klatki. I jak to teraz nosic - na tych paskach reporter strap ? Troche mnie wkurza ze to takie drogie . I nie wiem jak z wygoda. Bo na dwoch zwyklych canonowskich paskach na szyi to idzie sie pochlastac, plącze się to niemożebnie.
    Na szyi oba...na zwykłym pasku. Muszę jednak przyznać, że trochę to uwiera. Niezbyw wygodnie rozwiązanie. Na weselu z czasem zaczynam przechodzić na jedną puszkę, chyba że jest jakiś ważny moment. Wtedy znowu dwie puchy na szyi.

  3. #123
    Pełne uzależnienie Awatar tombas
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Nowy Sącz
    Wiek
    57
    Posty
    2 194

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez s1nn3r Zobacz posta
    Po całodniowym reportażu 5d II, 24-70 2.8 i 580 EX II myslalem ze mi palce odpadną ( nie dlon, nie bark tylko ból na zgieciu palcow prawej dloni odpowiedzialnej za trzymanie body ).
    hand strap daje wielką ulgę.polecam
    Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
    (R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)

  4. #124
    Uzależniony Awatar tom517
    Dołączył
    Jun 2007
    Wiek
    46
    Posty
    495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez s1nn3r Zobacz posta
    A jak to wygląda u Was technicznie na 2 body ?
    Jedno grzecznie leży w plecaku czy oba na szyi, barkach ?
    Po całodniowym reportażu 5d II, 24-70 2.8 i 580 EX II myslalem ze mi palce odpadną ( nie dlon, nie bark tylko ból na zgieciu palcow prawej dloni odpowiedzialnej za trzymanie body ).
    Dlatego rozwazam pozbycie sie zooma, ktory jest ciezki i jakis upgrade drugiej puszki do pelnej klatki. I jak to teraz nosic - na tych paskach reporter strap ? Troche mnie wkurza ze to takie drogie . I nie wiem jak z wygoda. Bo na dwoch zwyklych canonowskich paskach na szyi to idzie sie pochlastac, plącze się to niemożebnie.
    Teoretycznie przy 24-70 drugie nie musi być na szyi, ale jakbyś miał jasne stałki, to wygodniej mieć 2body pod ręką, dodatkowo ze stałkami lżej i 580EX można zdjąć.

  5. #125
    Coś już napisał Awatar kawalek
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    51

    Domyślnie

    Praca na dwa body nie tylko jest wygodna (nie trzeba za często zmieniać stałek) ale daje ********y komfort psychiczny. Ja tam sobie nie wyobrażam inaczej.
    5D x2 | 28+50+85

  6. #126
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fleder Zobacz posta
    Również jestem zwolennikiem roboty na 2 puchy. Zwłaszcza początkujący powinien coś takiego praktykować. Fotograf ze stażem będzie doskonale wiedział kiedy może pozwolić sobie na zmianę szkła, że przykładowo od danego momentu będzie potrzebował dłuższej stałki, zna kolejność ceremonii i ma poukładane w głowie jakie kadry są mu potrzebne. Początkujący często strzela ile wlezie a potem wybiera, tutaj warto mieć 2 korpusy i nie tracić czasu na zmianę szkła. A jak żółtodziobowi się jeszcze ręce z nerwów trzęsą...
    No niezłe farmazony pleciesz. W przyszłym roku pewnie pęknie mi już setka ślubów i mimo, że mam w głowie poukładane kadry to ludzie często są tak nieprzewidywalni, że nie wiesz kiedy coś się stanie (np. nagle się do siebie odwrócą i wymienią uśmiechami - tak znikąd podczas kazania któremuś przyjdzie to do głowy. Na zdjęciach wychodzi świetnie na zbliżeniach przynajmniej z 85 - jak nie zwracają na Ciebie tak uwagi i nie pozują.) Gdyby nie dwie puchy to pewnie ze 3/4 takich zdjęć by mi umknęło. Może i wiesz co jest po kolei i jak byś to chciał zrobić, ale czasem coś się wydarzy dobrego na 35 a Ty masz 135 albo odwrotnie - bo sobie właśnie pomyślałeś, że zrobisz coś a tu niespodzianka. Nie ma znaczenia czy jesteś pierwszy czy setny raz na zleceniu.

    2 korpusy to przede wszystkim backup. Potem jest komfort pracy na 2 na raz - mniej żonglowania szkłami i mniej uciekających kadrów, a na końcu jak się ma 2 takie same puchy (albo chociaż 2 stojące na podobnym poziomie) to jest podwójny komfort - później przy obróbce ale taż jak się coś stanie to nie zostajesz z backupem który jest 3 generacje do tyłu, masz go tylko żeby mieć a nawet już nie korzystasz bo Cię po prostu wnerwia i zdjęcia odstają od tych z głównego body

    Cytat Zamieszczone przez s1nn3r Zobacz posta
    A jak to wygląda u Was technicznie na 2 body ?
    Jedno grzecznie leży w plecaku czy oba na szyi, barkach ?
    Po całodniowym reportażu 5d II, 24-70 2.8 i 580 EX II myslalem ze mi palce odpadną ( nie dlon, nie bark tylko ból na zgieciu palcow prawej dloni odpowiedzialnej za trzymanie body ).
    Dlatego rozwazam pozbycie sie zooma, ktory jest ciezki i jakis upgrade drugiej puszki do pelnej klatki. I jak to teraz nosic - na tych paskach reporter strap ? Troche mnie wkurza ze to takie drogie . I nie wiem jak z wygoda. Bo na dwoch zwyklych canonowskich paskach na szyi to idzie sie pochlastac, plącze się to niemożebnie.
    Oczywiście, że cały czas przy sobie (oprócz większości wesela) Jedno na szyi, drugie na ramieniu.
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  7. #127
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    45
    Posty
    642

    Domyślnie

    Reporter Strap dual i pracuje się bardzo komfortowo, trzeba jednak przed każdym ślubem sprawdzać klamerki itp. Mi już się trochę popruł, ale zeszyłem mocniejszymi nićmi i teraz trzyma. Kieszonka na kartę też bardzo przydatna – nie trzeba w kieszeni grzebać. Aparaty zapinane są na karabinki ale są one małe i dla mnie nieporęczne. Nie jestem w stanie z nich korzystać w szybki sposób. Szybciej dla mnie jest wkręcić aparat w mocowanie statywowe. Trzeba to jednak zrobić solidnie, bo inaczej czeka nas zbieranie puchy z podłogi ;-), brakuje dodatkowego zabezpiecznia w postaci jakiejś linki mocowanej w miejsce paska z boku. Widziałem takie mocowania w innych strapach.
    Wracając do tematu komfortu – Dual strapa powinno się kupować konkretnie pod pracę zawsze na 2 puchy, bo z zawieszoną jedną nie ma przeciwwagi. Kiedyś poszedłem zrobić parę fotek 1ką ze zwykłym paskiem i C100 f2, więc nic super ciężkiego i po paru minutach już plecy mnie bolały. Z dual strapem czasem mam 2 puchy z lampami podpięte i nawet jak reportaż zaczynam o 9tej rano i kończe o 1szej w nocy to żadnych bóli pleców nie mam. Nie wyobrażam sobie pracy na 2 body na zwykłych paskach. Wg mnie to jest niewykonalne…albo trzeba mieć bardzo śliską szyję.

    Hand strap do 1ki też obowiązkowo. W 5tce nie używałem.
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

  8. #128
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Po pierwsze do ciezkiego zestawu niezbedny jest na pewno grip ktory daje ulge palcom - ciezar zaczyna opierac sie o dol dloni, a nie tylko wisi na palcach. Przy kadrach pionowych tez spora ulga, bo nie trzyba podnosic tak wysoko reki i wyginac jej w nagarstku. Zawsze pracuje z gripami ale do 5D3 dosc dlugo byly niedostepne. To byla prawdziwa mordęga gdy musialem pracowac nim bez gripa.. ale to juz przeszlosc. Obie puszki 'ogripowane'

    Do gripa na pewno musowy jest handstrap - kolejna ulga dla stawow palcow. Nadgarstek i tak cierpi, ale sprzet trzymamy oburacz wiec jakos tam sie waga rozklada na dwie rece.

    Praca na dwa body? Tylko szelki. Paski sa koszmarnie niewygodne przy 2 aparatach i trzeba stale uwazac zeby sie o siebie nie obijaly lub nie spadly z ramienia. Do tego jesli jeden powieszony jest na szyi to szybko zacznie bolec kark. Szelki, szelki i raz jeszcze szelki.
    Ostatnio edytowane przez Czacha ; 03-07-2012 o 15:50

  9. #129
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Czegoś nie rozumiem.

    Jestem całkiem zwykłej postury z naciskiem na raczej osobę która nie cwiczy za dużo, a jednak po całym dniu reportażu ślubnego i dzwigania 1Ds+35L+580 nic mnie nie boli...
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  10. #130
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Bo 1Ds jest od razu z gripem

Strona 13 z 150 PierwszyPierwszy ... 311121314152363113 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •