https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
To forum dla początkujących ....nieśmiało przypominam.
W chwili gdy sprawdzałem nie było jeszcze aukcji ,a cena 8500 mnie odstraszyła. 7700pln to już relatywnie dobra cena jak na początki sprzedaży. Chociaż za kilka miesięcy widzę ją za 6800. Jak poczytałem trochę o d600 to aż mnie ciarki przeszły i mam nadzieję,że tylu wad nie będzie miała ta 6d. Czekam aż ktoś sensownie przetestuje ale zamówię pewnie tak czy inaczej, bo w większości kwestii mi odpowiada.
Trzeba jeszcze wspmniec ze tak oznaczone sa tylko obiektywy C. Sigma (czy inne) tez robia obiektywy tylko pod APS-C, ktore maja bagnet EF (EF-S robi tylko Canon), nie maja chyba jednak jakis znormalizowanych oznaczen, wiec ttrzeba sprawdzic w specyfikacji czy obiektyw kryje FF.
5DmkII; 400Dh; 24-70L; 70-200/2.8L; 135L; 35/2; 85/1.8; 50/1.8II; Ʃ 20/1.8; T 17-50/2.8; SY 8/3.5 fish-eye; T 28-300/3.5-6.3 VC; 580ex II; Metz 58 AF-1; YN565EX ::EOS 5; EOS 500N; S5Pro; Ʃ18-35/1.8; 80-200 2.8D ED; 50/1.8D; SY 85/1.4; Ʃ24-60/2.8; EX1;
Pozdrawiam Szymon
Mam pytanie do forumowiczów wprawionych w boju
Po przesiadce z 2 puszek cropowych i słabszych szkieł na 5d mkII wraz z S 14 1.4 / C 35 2.0 / C 50 1.4 / C 85 1.8 czuję jednak potrzebę posiadania drugiej takiej samej puszki na użytek (mam tylko zapas w plecaku).
Żonglowanie szkłami na 1 body mimo pasa biodrowego potrafi popsuć czasem ujęcie - lub moment posiadania nieodpowiedniej ogniskowej na daną sytuację (zwykle na sali) ....
Dlatego uderzam po drugiego 5d mkII dla większej wygody.
Teraz zastanawiam się nad szklarnią - fotografuje wyłącznie na zastanym świetle - wyjątkiem są grobowo ciemne sale itp Dlatego myślałem nad pozbyciem się 35 2.0 (beznadziejny ciągły AF), 50 1.4 (kapryśne szkło), 85 1.8 (tutaj nie mam powodów do narzekań prócz chęci posiadania większego światła- pozbyłbym się tych szkieł na rzecz Sigmy 35 1.4 HSM oraz 85 1.4 HSM jednak wstępne opinie o 35-tce jak i większe wątki o 85-tce nie pozwalają mi podjąć decyzji od tak.
Miałem przygody 3 lata temu z 50 1.4 hsm i po 4 wizycie w serwisie podziękowałem dostając na odchodne nowe szkło - z front focusem gigantem tym razem ...
Zastanawiałem się także nad uderzeniem w tylko 2 szkła - 24 1.4 II oraz 85 1.2 II i przy 2 body byłoby fajnie.
W sumie 35-tka często była dla mnie za wąska, jak chciałem lepszą plastykę brałem 50-tke a jak miałem więcej miejsca i chciałem pewny AF to zakłądałem 85mm.
Wiem co zyskam ale nie wiem co stracę - szczególnie przy 85 1.2 II - czy z jej AF jest aż tak słabo ?
Priorytetem jest jasność szkła - później AF - chętnie posłucham doświadczonych w temacie upgrade'u w te szkła![]()
lovestorymakers com
2 pucha to podstawa przy pracy ze stałkami. I tak często trzeba kombinować, na którym body wymienić szkło, żeby na tym drugim mieć zawsze na wszelki wypadek odpowiednia ogniskową w razie gdy coś się będzie działo. Staram się nie dopuszczać do sytuacji, aby mieć jednocześnie fiszaja i 135mm na 2 body. To ryzyko. Przy jednej puszce, trzeba by znacznie bardziej uważać.
Mogę Ci polecić taki zestaw jak ja mam, choć myślę, że możesz śmiało zostawić C85 1.8 zamiast brać Sigmę. Sigmę 85 mogę polecić, chociaż to jest trochę półśrodek. Ani nie ma takiego AF jak Canon 85 1.8 ani światła 1.2. Optycznie jest doskonała – ostra ładne kolorki i AF też dość celny, ale to takie uniwersalne szkiełko chcące zastąpić i 85 1.8 i 85L – a tak się nie da, bo to obiektywy do zupełnie innych zadań. Sigmy 35mm nie miałem. Wiem, że opinie są całkiem ok., ale dla mnie akurat priorytetem jest AF w reportażu, a ta ogniskowa u mnie częściej używana jest jednak do repo niż do portretów, a tutaj AF jest podstawą.
2 szkła to za mało. Musisz mieć jakiś standard IMHO – albo będzie to 50tka ablo 35tka, ale dziura między 24 a 85 jest za duża. Między 35 a 85 – da się przeżyć, choć są sytuacje, kiedy 50tka by się przydała, bo na 85 jest za ciasno a 35tka za bardzo przerysowuje i nie zawsze dobrze to wychodzi. Z 24ką natomiast będzie problem na sali czasem – sufit włazi na zdjęcia – lepiej się sprawdza przy bardziej kreatywnej fotografii z bliska na sali czy fotek z lampą na drugą kurtynę niż łapanie dalszych kadrów jak dla mnie, ale każdy lubi co innego. Masz jeszcze ewentualnie 28 1.8, ale wtedy lepiej mieć 50tkę zamiast 35tki, czego raczej nie polecam
pozdrawiam
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
A ja mam taki zestaw:
- EF 20 mm f/2.8 USM
- EF 24 mm f/2.8 IS USM
- EF 50 mm f/1.8 II
- EF 85 mm f/1.8 USM
dam rade opanowac impreze slubna?
Dziś jest pierwszy dzień reszty Twojego życia. Uwieczniaj to na zdjęciach !!