1DmkIV + 650D + 16-35 mkII + 24-70 mkI + 70-200 IS mkII (Zbieram na 24-70 mkII
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
zgadzam się z powyższym. W canon da się zmieniać punkty af bez odrywania oka od wizjera nie ma z tym żadnych problemów i wszystkie guziki sa pod ręką tak jak powinny być dostępne. Tylko trzeba mieć opanowany aparat do perfekcji oczywiście tym bardziej jak się robi reportaż żeby szybko nim operować
Ostatnio edytowane przez pawelo1 ; 19-07-2012 o 00:00
Po to kupuje szkło ze 1.4 zeby obiektyw byl sprawny wlasnie z najmniejsza GO. Po co testowac na BF/FF na wyzszych rpzeslonach gdy GO jest wieksza i maskuje bledy?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
a jak masz krótkie czasy to chyba tak nie trzeba się starać bo zawsze można przymknąc do 1.6-1.8 i już będzie lepiej af trafiał zależy też od puszki. Nie mam tego obiektywu, ale jeśli są krótkie czasy to nie ważna jest przysłona na jakiej się robi chyba że piszesz o złych warunkach to tak wtedy af może mieć problem, ale w dobrych zawsze powinien trafiać. Tak to jest oczywiste dla mnie zawsze się testuje przy najmniejszej przysłonie obiektyw o ff czy bf. Chodziło mi o to że ten obiektyw nie jest ostry od pełnej dziury tylko lekko trzeba go przymknąc ja od ff czy bf nie pisałem. Przy 1.4 ten obiektyw w testach nie wymiata tak bardzo i nie jest ostry ale to wszystkie tak obiektywy mają i zawsze lekko trzeba przymykać żeby ostrość była oki. Ja bym przymykał raczej do tych 1.6-1.8 a to jest mała różnica do 1.4 co innego kupując taki obiektyw i jak trzebaby było przymknąć o jedną działke przysłony to nie byłoby sensu kupna jeszcze za tyle kasy.
Ostatnio edytowane przez pawelo1 ; 19-07-2012 o 00:18
A wyświetla się u Ciebie w wizjerze info czy masz one shot czy al focus ? u mnie w 5D nie musisz spojrzeć na wyświetlacz jakie jest ustawienie.
jak masz ustawioną korekcję ekspozycji (duże kółko) to potrafi się samo przestawić jak aparat jest np. przy pasku
5D x2 | 28+50+85
W starych jedynkach ciężko żeby coś się samemu przestawiło, w sumie wkurzała mnie do tej pory guzikologia ale teraz uważam, że jest sensowna.
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
potwierdzam, ja tez musialem wpierw ogarnac prace z 24L
Na poczatku sie wkurzalem, ze masa zdjec do kosza, ale z czasem jak zajarzylem ze przy tej ogniskowej i przeslonie jakiekolwiek przekadrowywanie nie ma sensu - odsetek nietrafionych ujec znaczaco sie zmniejszyl.
Co prawda dalej jest spory, ale teraz jestem pewien, ze to nie moja wina, a ukladu AF w 5DII (wlasciwie to jego bocznych punktow)
W plenerze mozna spokojnie uzywac 24L i ostrzyc na bocznych punktach, ale jak jest ciemno i chce sie miec powiedzmy ustawiony AF na czyjas twarz nie w centrum kadru, to jedyne wyjscie to LV :P
No albo tylko centralne kadrowanie
No albo 5DIII ;]
No albo 1D
- - - Updated - - -
powiem Ci stary, ze jak Ciebie czytam to jakbym sam siebie slyszal hehe
identyczne fazy mialem z tym moim 24L jak testowalem na nim AF na tablicach.
juz nie pamietam co konkretnie dolegalo, no ale cos tam bylo nie tak.
kombinowalem z korekcja BF/FF jak kon pod gore.
az sie wkurzylem, olalem wszystko i poszedlem na testy na jakiegos rodzinnego grila.
o dziwo jak wrocilem do domu to pozytywne zaskoczenie ze wiekszosc zdjec ma trafiona ostrosc tam gdzie powinna
olej te tablice i idz w teren posprawdzac.
jestem pewien, ze wrocisz i bedzie cacy.
tablice testowe sa dobre dla posiadaczy tamron 17-50 z obsesja na punkcie ostrosci![]()
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
To jak AF będzie trafiał to tak nie bardzo zależy od wybranej przysłony, ponieważ obiektyw celuje i tak na w pełni otwartej przysłonie i domyka ją do wartości docelowej w momencie wciśnięcia spustu. Z mojego własnego doświadczenia jeżeli chodzi o jasne stałki to z 35L, 85L i 135L właściwie nie ma problemu (poza oczywistą mam nadzieję sytuacją, kiedy coś jest po prostu uszkodzone). 50L bywa niestety chimeryczne i z tego co słyszałem, 24L również. W przypadku 50L można i prawdopodobnie należy to tłumaczyć tym, że w grupie wymienionych obiektywów ten jest jednak najbardziej miękki na pełnym otworze, stąd AF może się pomylić. W przypadku 24L dość prawdopodobne jest to, że ze względu na kąt widzenia na pojedynczy czujnik pada nieco większy rzut obrazu niż na dłuższych obiektywach, przez co aparat do końca nie wie w co ma celować. Być może puszki z trybem Spot AF (7D, 5D Mark III, 1D X) będą z tym obiektywem sprawniejsze - ponownie, jest to do sprawdzenia przez użytkowników wyżej wymienionych. Bardzo wiele zależy również od praktyki - dla mnie na przykład pierwsze dni używania 85L wiązały się z chęcią oddania obiektywu, a po paru czy parunastu miesiącach użytkowania właściwie nie mam zdjęć nieostrych z powodu AF (na 5D Mark II).
W 1Dynce jest trochę łatwiej bo jest tylko one shot i servo więc zmiana bez odrywania oka od wizjera to nie problem.
W poprzednich puszkach pamiętałem czy trzeba kólkiem pokręcić w prawo czy w lewo i też zmieniałem bez patrzenia na górny wyświetlacz.
Tego nigdy nie miałem. Przecież żeby wprowadzić korektę do ekspozycji dużym kółkiem musi być aktywny pomiar (kilka sekund po wciśnięciu spustu do połowy) a poza tym widać to w wizjerze, na drabince światłomierza
1DmkIV + 650D + 16-35 mkII + 24-70 mkI + 70-200 IS mkII (Zbieram na 24-70 mkII