Adino wybor jest miedzy komfortem pracy (cos dla ciebie) jaki da ci af i zoom a jakością zdjęć i magia plytkiej głębi (tu bardziej cos dla klientow) która da ci nawet stara piątka ze szklanki F1.4
Wybór należy wyłącznie do ciebie.
Ja stałem przed tym wyborem tydzień temu no i wybrałem zamianę szkła z zooma na 1.4 a nie puszki z mkI na mkII
Ostatnio edytowane przez Mad_Mac ; 13-07-2012 o 23:06
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Witaj w klubie :P
o cholera... może trzeba powoli się zastanowić nad nazwą dla tego zjawiska?
Mam ten sam dylemat i właściwie już praktycznie zdecydowałem, że 85L to będzie to... Niestety dzisiaj miałem w rękach 5D3...
Znajomy okazał się być trollem gdyż wyłączył podświetlenie punktu w one-shot(ma to znaczenie dla rozwoju sytuacji). Tak więc na początku byłem przekonany, że na szkle jest ustawiony MF... Jedno spojrzenie i hmm nie no jest AF. Znowu parę zdjęć i dalej hmm. Coś jest nie tak. Pytam znajomego czy wyłączył AF w menu. No i nie wytrzymał i zaczął się brechać.
Cóż myślałem, że jest MF bo nie dopuszczałem myśli, że AF jest taki szybki (i to jeszcze na skrajnym bocznym) Po szybkim oglądnięciu na LCD wszystko w punkt na 35L@1.4 (btw: zoom 100% na punkt ostrzenia jednym naciśnięciem przycisku - ten kto to wymyślił powinien dostać nobla :P).
Tak więc wracam do punktu wyjścia i jak dziecko we mgle znowu nie wiem co zrobić. A najgorsze jest to, że mam nieodparte przeczucie iż skończy się to tragedią. Będę musiał kupić 5D3 i 85L... Życie jest okropne...
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
a widzisz pod tym kątem tego nie rozpatrywałem... teraz muszę sie zastanowić czy lepiej jak ja bede się czuł pewniej robiąc materiał czy też poświęcić się dla klientów którzy czasami tego poświęcenia nie doceniają hmm...
hahaha no właśnie ja myślałem zę w tym roku kupie stałki ale jak pobawiłem się aparatem to już sam nie wiem :P i chyba jednak bedzie nowa 5 :P
____________________________________________
Canon 5DmkIII + 5D + 350D + szklarnia i pozostałe bajery
Gwarntuję Ci, że 90% klientów (a może i więcej) nie odróżni zdjęcia zrobionego 24-70L@2.8 od tego 35L@1.4 (no może poza tym, że z tego pierwszego babcia co stała 2m za nimi jest bardziej "rozpoznawalna" niż na tym drugim, więc jeszcze paradoksalnie uznają je za lepsze) Tu nie chodzi o to czy ktoś to docenia czy nie, ale to co dla kogo indywidualnie jest ważne w zdjęciach z tego czy tamtego. A z docenianiem to jest różnie i zależy od klienta. Choć z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że większość z nich to "niewdzięczne dranie"
![]()
Dygresja, której nie trzeba czytać i nic nie wnosi w temacie:
Ja jednak za nic nie wymieniłbym 35L i 85 na 24-70. Tak już się przyzwyczaiłem do pracy z tymi ogniskowymi, ze światłem itd., że po prostu nie i już :PJak ktoś chce to znajdzie dziureczkę w całym. Raz tak miałem, że się spinałem bo był ważny deadline (jakieś urodziny czy coś) jeszcze przesyłałem zdjęcia wcześniej (czego z reguły nie robię) itd. No ale na koniec usłyszałem, że reportaż jest nie do przyjęcia bo goście, którzy nie tańczyli mają tylko 1 zdjęcie! A szczególnie wujek jakiś tam, którego tak bardzo kochają. Na nic tłumaczenia, że jak ktoś zwyczajnie całe wesele tylko siedzi na tyłku, chleje i żre to ciężko żeby miał nie wiadomo ile zdjęć... Jeszcze rabat 10% chcieli. Ale wcześniej, że plener boski i wspaniały i nie mogą się doczekać książki i całości i w ogóle ohh ahh.
No tak nie do końca ja tylko choruję na wymianę 85 na wersję L. Stałki już mam, od 3lat na nich robię i zooma nie chcę i nie dotknę (oprócz 70-200 ale to inna historia) Piszę o podstawowym i najczęściej wykorzystywanym zakresie ogniskowych.
W sprawie 5D2 + 35L + 85/1.8 a 5D3 i 24-70 bym się ani chwili nie zastanawiał i brał mkII i stałki.
Dlatego też sam mam dylemat. 85L czy jedno z 5D2 na 5D3. To już jakby inna kategoria problemu :P Bo i z dwoma mkII mi się dobrze pracuje ale i na 85/1.8 też nie narzekam żebym MUSIAŁ ją wymieniać![]()
Ostatnio edytowane przez Goomis ; 14-07-2012 o 14:44
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
Ze ślubnych? Tylko jak położysz dwa zdjęcia obok siebie i trochę nakierujesz palcem na co mają patrzeć. Naprawdę, w tych 90% przypadków kupowanie superjasnych elek do ślubów to jest widzimisię fotografa, nie koniecznie uzasadnione od strony rachunku kosztów i zysków. Co innego jak pracujesz w tej paroprocentowej grupie ze szczytu piramidy, tutaj inwestycje w drogi sprzęt (i wizualny efekt tego) faktycznie mają znaczenie dla zamawiającego.