Page 9 of 13 FirstFirst ... 7891011 ... LastLast
Results 81 to 90 of 125

Thread: Jaki sprzęt na ślub w małym ciemnym kościele ?

  1. #81
    Pełne uzależnienie szwayko's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Olsztyn
    Age
    47
    Posts
    2,083

    Default

    Quote Originally Posted by Loram
    Też mi się tak wydaje. Najbardziej martwią mnie długie czasy i ewentualne rozjazdy ostrości przy tym świetle.
    Ja jakos nie uzywam odblysnikow w kosciele, raz ze i tak nie ma sufitu, drugi raz za bardzo zwracam uwage z takimi kartami A4. Normalnie lampa na wprost.
    ISO zawsze 400. Staram sie nie wychodzic z ekspozycja ponizej 2EV, bo wtedy blysk nie dominuje w kadrze.
    A czasy 1/30-1/90 zaleznie od szkla i sceny.

    Skolei na imprezach gdzie jestem bardzo blisko ludzi i jest sufit to zawsze mam odblysnik. No chyba ze jest bardzo jasno, wtedy blysk jest tylko do cieni i nie ma sensu sie meczyc i mam lampe na wprost.

    Jesli ekspozycja jest juz ponizej te 3EV, to nie ma rady - odblysnik pod katem 45 stopni, wiecej swiatla do przodu, bo i tak sufitu brak, wiec po marnowac luxy.

    Moje galerie znajdziesz tutaj, moze cos Ci pomoga:
    http://www.szwayko.republika.pl/slubne/slubne.html

  2. #82
    Początki nałogu Loram's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    Kraków
    Age
    49
    Posts
    325

    Default

    Quote Originally Posted by szwayko
    Moje galerie znajdziesz tutaj, moze cos Ci pomoga:
    http://www.szwayko.republika.pl/slubne/slubne.html
    Dzięki za wszystkie rady. Od sufitu odbijac nie będę, bo wysoko i ostro malowany więc zafarby koszmarne. Pozostaje mi albo odbłyśnik/stofen i 45st albo stofen i na wprost. Pierwsze ujęcia dadzą mi odpowiedź ;-)
    Galerię obejrzałem. Fajne foty
    pozdrawiam

  3. #83
    Coś już napisał
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Berlin
    Age
    45
    Posts
    74

    Default

    Mam pytanie do osob, ktore robia zdjecia na slubach, ile aparatow i jakie szkla zabieracie?

  4. #84
    Bywalec
    Join Date
    Jun 2005
    Posts
    173

    Default

    Jak dla mnie 2 body to optimum, więcej to już może być mało praktyczne (przynajmniej dla mnie). Generalnie jak ktoś jest zwolennikiem uniwersalności to 5D+28-300 L USM jest świetnym zestawem (ale z doświadczenia wiem, że to ciężki orzech do zgryzienia, a raczej - uniesienia, ale ja tam mało reprezentacyjny jestem, słaby itd. ).

    A jak ważniejsza jest jakość - jest masa obiektywów - 17-40, 24-70, 28-75 (TAMRON ), 70-200.
    DSLRs & lenses

  5. #85
    Pełne uzależnienie KuchateK's Avatar
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    USA
    Posts
    4,895

    Default

    Dwa body to zdecydowanie opcja najrozsadniejsza. Nawet jesli drugim nie bedzie kolejna piatka czy jedynka a jakis analog przyzwoity to zawsze to jakies zabezpieczenie... Ba... Lepsze foty z jakiegos kompaktowego G3/G5 (lampa jednak potrzebna) jak nic.
    ...

  6. #86
    Początki nałogu
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Trudnopowiedzieć, Poland
    Age
    51
    Posts
    292

    Default

    DUTY

    podoba mi sie w Twoich fotkach to ze sa one czyste//// znaczy sie maja czyste biele..... bo wiem jak takie cos trudno osiagnac......

    mam pytanie,,,, czy nie kusi cie wpuszcanie cielego swiatla w zdjecia z kosciola....
    Jakies 9 kg fotosprzętu i sporo chęci
    Take nothing but pictures, leave nothing but footprints

  7. #87
    Bywalec
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Warszawa
    Age
    45
    Posts
    242

    Default

    Ta fotka oddaje w pełni polskie klimaty focenia na ślubach chodzi o swoiskie tło stworzone z domorosłych fotoamatorów

    spora konkurencja Duty

  8. #88
    Początki nałogu shaqi's Avatar
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Wodzisław Śl.
    Age
    47
    Posts
    448

    Default

    Quote Originally Posted by Mikołaj
    Jak dla mnie 2 body to optimum, więcej to już może być mało praktyczne (przynajmniej dla mnie). Generalnie jak ktoś jest zwolennikiem uniwersalności to 5D+28-300 L USM jest świetnym zestawem (ale z doświadczenia wiem, że to ciężki orzech do zgryzienia, a raczej - uniesienia, ale ja tam mało reprezentacyjny jestem, słaby itd. ).

    A jak ważniejsza jest jakość - jest masa obiektywów - 17-40, 24-70, 28-75 (TAMRON ), 70-200.
    uwazam jak wyzej ze najlepszy zestaw 17-40 24-70 70-200

    Quote Originally Posted by KuchateK
    Dwa body to zdecydowanie opcja najrozsadniejsza. Nawet jesli drugim nie bedzie kolejna piatka czy jedynka a jakis analog przyzwoity to zawsze to jakies zabezpieczenie... Ba... Lepsze foty z jakiegos kompaktowego G3/G5 (lampa jednak potrzebna) jak nic.
    ja z kolei uwazam ze nie body zapasowe ale body z innym szklem uzupelniajacym

    pierwsze body zalozmy podstawowe szklo 24-70 a na drugim do zblizen 70-200

    nie trzeba wtedy zmieniac szybko szlka i nie przegapimy kluczowego momentu
    Amator. Minolta 7+akcesoria, Canon 20D+ EF-S 18-55 II USM, EF-S 17-85IS, EF 50 1.8, M42 System+ Speedlights580EX. Dodatkowo 3lampy studyjne 200Ws.
    Moje gnioty http://www.fotopozytyw.prv.pl
    A tu mój główny profil działalności http://www.mepia.pl

  9. #89
    Pełne uzależnienie KuchateK's Avatar
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    USA
    Posts
    4,895

    Default

    Quote Originally Posted by shaqi
    ja z kolei uwazam ze nie body zapasowe ale body z innym szklem uzupelniajacym
    pierwsze body zalozmy podstawowe szklo 24-70 a na drugim do zblizen 70-200
    nie trzeba wtedy zmieniac szybko szlka i nie przegapimy kluczowego momentu
    Zgadzam sie z Toba.

    Jesli ktos moze sobie pozwolic na dwie puszki (najlepiej cyfrowe, do tego druga lampa, obiektywy, karty) to jak najbardziej to wskazane. Ale trzeba zauwazyc, ze sporo "fotografow" w naszym kraju wybiera sie na takie imprezy z (w porywach) 300D z kitem. Milo by bylo zeby taki "profesjonalista", skoro juz ma cennik, mial tez do kompletu jakas gwarancje, ze z kosciola cos wyniesie wiecej jak rozlozone rece i tekst "no bo mi sie popsulo".

    Jeszcze lepszym obyczajem jaki panuje np. w USA (a nadal u nas nieznanym) jest to, ze fotografowie chodza parami. Wtedy nie ma "bo ja stalem w innym miejscu".

    Ale rynek mamy jaki mamy. Sprzedajemy sie pol darmo albo i po kosztach. Wtedy ciezko bywa uciulac nawet na 300D z kitem... Nie mowiac o zapasie.

    Quote Originally Posted by shaqi
    uwazam jak wyzej ze najlepszy zestaw 17-40 24-70 70-200
    To trzecie mozna sobie od biedy darowac, ale dwa pierwsze to super sprawa. Wszystko tez zalezy czy to crop czy FF.
    ...

  10. #90
    Coś już napisał
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Berlin
    Age
    45
    Posts
    74

    Default

    Dwa body to minimum, ja sie zastanawiam czy 4 zabrac czy moze 3 wystarcza. Czy dluga lufa jest potrzebna? Mam tylko sigme 70-300 i do kosciola nie ma sensu jej targac, bo nie poradzi sobie. Chce zabrac 5D + 17-40, 10D + 28-75, 350 + 50. Mam jeszcze analoga i do niego moglabym podpiac sigme. Zdjec nie bede sama robic to nie bedzie problemu z targaniem sprzetu.

Page 9 of 13 FirstFirst ... 7891011 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •