duty mam pytanie czy czas 1/20 1/30 to nie sa za male czasy zeby zamrozic ludzi na zdjeciach?czy duzo wychodzi ci zdjec na slubach poruszonych-ale przez ruch ludzi?
duty mam pytanie czy czas 1/20 1/30 to nie sa za male czasy zeby zamrozic ludzi na zdjeciach?czy duzo wychodzi ci zdjec na slubach poruszonych-ale przez ruch ludzi?
Inna polka troche.Z takim AF w 1DMKII i szklem to jest nieco inna bajka.
Ktory sprzet trafi tak w punkt ja nie Mark.
Np w moim przypadku na Tamronie przy f2,8 to jest nieco loteria - jak trafi to wyjdzie oki ale z wiekszej odleglosci to napewno czesciej z pudluje - niestety.
No ale fotki pikne Duty, az slinka cieknie jak sie patrzy na ich jakosc.
5D + L
Niektóre zdjęcia bywają poruszone, owszem. Osobiście wolę mieć wszystko ostre - może za wyjątkiem niektórych weselnych zdjęć.Zamieszczone przez electron
1DMKII jest niezły do ślubów, ale wolę 5D - praktycznie od zimy wszytko nim robię, a jedynka leży sobie w torbie.
Trochę zaśmiecam wątek - parę przykładów z opisami:
1. Szybkostrzelność jedynki miałem okazję wypróbować tylko jeden raz - właśnie na tym zdjęciu. Miałem 7 różnych zdjęć gołąbków po jednokrotnym naciśnięciu spustu. Do pokazania nadaje się jedno, może dwa. Trochę starsza pani w tle mi przeszkadza, ale to w końcu reportaż.
Obiektyw 24 -70 (24mm), ISO 100, 1/640, f2,8, bez lampy:
2. Ludzie w ruchu - podczas wychodzenia z kościoła. Aparat pracował w AV, nastawiony na f2,8 - nie było czasu grzebać w ustawieniach - jak zobaczyłem czas w wizjerze, to zamarłem, żeby nie poruszyć, ale pstrykałem dalej - tego nie można było pominąć
Obiektyw 24 -70 (34mm), ISO 800, 1/20, f2,8, z lampą:
3. Wiem, że na kursie uczą, że fotografowi wara od ołtarza.
Jak ksiądz znajomy, to można sobie pozwolić na takie zdjęcia czasem:
Obiektyw 24 -70 (25mm), ISO 800, 1/50, f3,2, z lampą:
4. Często pod stofena wkładam folie korekcyjne, żeby się zgrać z żarówkami w kościele, ew. z halogenem kamerzysty. Zdjęcia w świetle mieszanym prezentuje się najczęściej jako czarno białe - a to dlatego, że nie zawsze da się przyjemnie zgrać "niebieskość" lampy błyskowej z "żółcią" halogenów. Folia pozwala się dopasować
Obiektyw 24 -70 (70mm), ISO 800, 1/50, f2,8, z lampą:
5. Podczas wolnego marszu ustawiam na manualu czas 1/50, jeśli ktos idzie szybciej - 1/100 załatwia sprawę, ale potrzeba sporo światła zastanego.
Obiektyw 24 -70 (32mm), ISO 800, 1/50, f4,0, z lampą:
6,7. Zdjęcia już nie ślubne, ale z dość długim czasem, jak na plenerowe. Dziewczyny tańczą w zespole i chciały kilka zdjęć na swój plakat. Aparat stał na statywie, wężyk - modelki miały się nie ruszać
Obiektyw 24 -70 (28mm), ISO 400, 1/5 s, f2,8, bez lampy:
Obiektyw 24 -70 (24mm), ISO 400, 1/4 s, f2,8, bez lampy:
Już całkiem nie w temacie - link do zdjęcia studyjnego z 1DMKII + 24-70 (ISO 100, 1/100, f8 ):
http://www.adstudio.com.pl/duty/Dominika_.jpg
A trzeba powiedzieć, że 5D się o wiele bardziej do studia nadaje.
Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.
Zamieszczone przez Duty
Chetnie sie zaopiekuje ta biedna 1nka![]()
duty to przy takich czasach jak sie asekurujesz zeby zdjecie kazdego motywu bylo ostre?klikasz seriami po 2,3 zdjecia-czy szybki rzut oka na wizjer(chociaz czasem dopiero na monitorze komputera widac poruszone zdjecia,a czasem tez nie ma czasu zeby podgladnac)
Zdradzisz, gdzie taką folię nabyć? Słyszałem np. o hurtowniach z artykułami dla teatrów (tam się je używa do reflektorów)Zamieszczone przez Duty
350D+grip, Sigma 24-60mm f/2,8 EX DG, 420EX, Lastolite Micro Apollo
Lo, there do I see my father.
Lo, there do I see my mother and my sister and my brother
Lo, there do I see the line of my people back to the beginning.
Lo, they do call to me. They bid me take my place among them
In the halls of Valhalla where the brave may live forever.
A w jakim położeniu masz głowicę lampy przy pracy ze StoFen'em (rozumiem, że chodzi o "kubełek" Omnibounce?). Zalecane 45 stopni?Zamieszczone przez Duty
Pytam, bo od niedawna używame tego wynalazku a w weekend robię ślub i waham się czy używać StoFen'a czy też pozostać przy starym i sprawdzonym karonie-dyfuzorze (wielkości pokładu lotniskowca) :-)
1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...
Nie asekuruję się – zakładam, że każde zdjęcie powinno być OK. Jeśli sytuacja się zmienia to strzelam kolejne zdjęcie, żeby nie stracić momentu. Na lampie 580 EX ustawiłem funkcje 8 i 13 (z pamięci piszę) na 1. Jedna pozwala szybko pstrykać, nawet bez pełnego naładowania, druga umożliwia kręcenie kółkiem bez naciskania przycisku – sporo to ułatwia.Zamieszczone przez electron
Ekranik nie da rady pokazać ostrości – nieraz już sprawdzałem, teraz dałem sobie spokój. Najczęściej z tyłu mam histogram RGB – to mi zastępuje nawet światłomierz w studiu.
Jeśli wiem, że zaraz będzie jakaś akcja – to czasem pstryknę kontrolne zdjęcie – oceniam ogólne naświetlenie (histogram), stosunek światła zastanego do błyskowego – to widać na ekranie i ew. koryguję lampę kółkiem – potem fotografuję w tym miejscu skupiając się już na akcji.
Jak kościół ciemny – to monopod. Ludzie mogą być czasem poruszeni, ale ściany – niewybaczalne!
Zamieszczone przez Vitez
Serio myślę nad jej wymianą na drugi korpus 5D. Chociaż z drugiej strony - przeżyje chyba oba korpusy 5D.
Żeby 1DMKII nadawał się do ślubów, to powinien: mieć matrycę z 5D, wybór punktów AF jyostickiem – a nie te poronione kółka, ze 2-3 nastawy takie jak „C” w 5D – żeby można było zapisać kilka różnych ustawień.
5D też nie jest idealny – z gripem czasem czuję, ze to oddzielne kawałki, nie leży tak pewnie w ręku. O dziwo kilka razy zdarzyło mi się przycelować w 5D nie tym punktem co trzeba – zamiast środkowego okazało się, że patrzyłem którymś z bocznych. Po naciśnięciu AF zapalił się środkowy i zobaczyłem pomyłkę - kilka razy przy zdjęciach w pionie, w ciemnym kościele właśnie.
Są zestawy folii Lee w Raysfoto – zamówiłem telefonicznie i szybko przysłali.Zamieszczone przez Encor
45 stopni tylko w pomieszczeniach z niskim sufitem. W kościele unoszę tylko tyle, żebym usłyszał, że palnik zmienił położenie – nie ma czasu ręcznie zmieniać kąta.Zamieszczone przez bundy
Najważniejsze jest dla mnie takie ustrojstwo: http://www.custombrackets.com/script...p?idproduct=28
Lampa jest zawsze u góry, nawet przy zdjęciach w pionie. Przy użyciu z monopodem zastępuje głowicę – jest o niebo lepsze od głowiczki manfrotto. Dodaje to jakieś 0,7 kg do wagi sprzętu – ale stabilniej się pracuje, jakby mniej poruszeń.
Mam też zestaw lumiquest promax - poza straszeniem ludzi - nic mi nie daje. Lampę staram się używać tak, by nie była głównym źródłem światła - praktycznie jak doświetlenie w plenerze.
Tu jest zdjęcie – nic ciekawego – poza parametrami naświetlenia i światłem głównym - 5 świec
1DMKII + 24-70 (52mm), ISO 800, 1/13 s, f2,8, bez lampy, monopod z Custom Brackets zamiast głowicy:
Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.
A mi on bardziej do sportu/koncertow potrzebny niz do slubow. AF, seria, zintegrowany grip, uszczelnienia (ostatnio na koncercie focilem w deszczu... 70-200 oczywiscie bez obaw ale o 20D troszke sie martwilem, na szczescie przezyl). No tylko Eyecontrol brakujeZamieszczone przez Duty
![]()
Duty robisz świetne zdjęcia. Mam nadzieję, że za parę lat też będę umiał robić tak nastrojowe fotografie. Czy masz może gdzieś w Internecie umieszczone swoje zdjęcia i zechciał byś podać do nich link ?
Pozdrawiam i życzę dalszych, co najmniej tak znakomitych efektów.