Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 125

Wątek: Jaki sprzęt na ślub w małym ciemnym kościele ?

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    OK dzięki za wskazówki dotyczące rezygnacji, jak mówię sprawę traktuje powaznie i będe to rozważał. Zostawmy narazie ten temat i proszę teraz o jakieś porady dotyczące samej techniki fotografowania i sprzętu, oraz w miarę posiadanej wiedzy odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania. Sprzętu wypróbowac na miejscu nie mogę z takiego powodu że jego zakupu dopiero będę dokonywał, obecnie chcę się dowiedzieć co najlepiej spisało by się w takiej sytuacji, i jaki budżet byłby potrzebny by od strony sprzętowej podołać temu wyzwaniu. Zaproponowane przeze mnie obiektywy to to co narazie przyszło mi do głowy w cenie do 2k PLN. Jeśli ktoś uważa że tą kwotę można by lepiej wydać (mówie o pieniądzach na sam obiektyw(y) ) pod kątem opisanych warunków (np. jakieś jasne stałki) to bardzo proszę o sugestie.
    Ostatnio edytowane przez LFB ; 31-01-2006 o 15:55

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LFB
    OK dzięki za wskazówki dotyczące rezygnacji, jak mówię sprawę traktuje powaznie i będe to rozważał. Zostawmy narazie ten temat i proszę teraz o jakieś porady dotyczące samej techniki fotografowania i sprzętu, oraz w miarę posiadanej wiedzy odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania. Sprzętu wypróbowac na miejscu nie mogę z takiego powodu że jego zakupu dopiero będę dokonywał, obecnie chcę się dowiedzieć co najlepiej spisało by się w takiej sytuacji, i jaki budżet byłby potrzebny by od strony sprzętowej podołać temu wyzwaniu. Zaproponowane przeze mnie obiektywy to to co narazie przyszło mi do głowy w cenie do 2k PLN. Jeśli ktoś uważa że tą kwotę można by lepiej wydać (mówie o pieniądzach na sam obiektyw(y) ) pod kątem opisanych warunków (np. jakieś jasne stałki) to bardzo proszę o sugestie.
    Czyli oczekujesz od ludzi na tym fotum ze naucza Cie w teorii robic zdjecia
    slubne, dadza Ci przepis na idelane zdjecia w trudnych warunkach, dobiara
    jeszcze sprzet do tego zlecenia... to smieszne, ja po prostu wysiadam.
    Dlugie lata pracowalem na to aby w 80% byc przekonanym iz poradzilbym
    sobie z takim wyzwaniem i byl zadowolony z efektow.

    Roger
    Marcin "Roger" Pojałowski
    GG: 27797

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rogeros
    Czyli oczekujesz od ludzi na tym fotum ze naucza Cie w teorii robic zdjecia
    slubne, dadza Ci przepis na idelane zdjecia w trudnych warunkach, dobiara
    jeszcze sprzet do tego zlecenia... to smieszne, ja po prostu wysiadam.
    Dlugie lata pracowalem na to aby w 80% byc przekonanym iz poradzilbym
    sobie z takim wyzwaniem i byl zadowolony z efektow.

    Roger
    Nie, poprostu mam nadzieję że ludzie na tym forum zechcą się podzielić swoją wiedzą jak radzić sobie w takich warunkach, powiedzą jaki sprzęt się spisuje a jaki nie i (przepraszam za odrobinę ironii) nie będą wysiadać. Mam także nadzieję że ktoś wie i zechce się podzielić informacją jak spisuje się na takich dystansach obiektyw o ogniskowej 17-35 podpięty do apartu z kropem 1,6, czy nie tworzy zbyt wielkich deformacji, itd.
    Nie oczekuję że po przeczytaniu kilku wypowiedzi będe ekspertem, ale mam nadzieję że będę wiedział więcej niż wiem obecnie, a chciałbym wiedzieć jak radzić sobie z takimi warunkami z czystej fotograficznej ciekawości. Nawet jeśli na ten slub nie pojadę jako fotograf tylko jako gość, to i tak będzie mi zależało by zrobić jak najlepsze zdjęcia.
    Jest tu wielu ludzi posiadających dużą wiedzę na tyle pewnych swych umiejętności że nie obawiają się iż udzielenie mi paru rad sprawi że zostaną przeze mnie wygryzieni, i na życzliwość tych ludzi liczę. (Ciebie także zaliczam do tej grupy i jestem wdzięczny za wskazówki udzielone w pierwszej wypowiedzi).
    Ostatnio edytowane przez LFB ; 31-01-2006 o 16:44

  4. #4
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LFB
    Mam także nadzieję że ktoś wie i zechce się podzielić informacją jak spisuje się na takich dystansach obiektyw o ogniskowej 17-35 podpięty do apartu z kropem 1,6, czy nie tworzy zbyt wielkich deformacji, itd.
    fredmiranda.com - są recenzje.

    Cytat Zamieszczone przez LFB
    Nie oczekuję że po przeczytaniu kilku wypowiedzi będe ekspertem, ale mam nadzieję że będę wiedział więcej niż wiem obecnie, a chciałbym wiedzieć jak radzić sobie z takimi warunkami z czystej fotograficznej ciekawości. Nawet jeśli na ten slub nie pojadę jako fotograf tylko jako gość, to i tak będzie mi zależało by zrobić jak najlepsze zdjęcia.
    Jest osobny wątek mówiący o foto ślubnym - poszukaj. Nastomiast jedno jest pewne: jeśli nie pojedziesz jako fotograf, ale jako gość z aparatem - znika cały stres związany z odpowiedzialnością!
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  5. #5
    Dopiero zaczyna Awatar KLOSZ
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Łódź / Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    37

    Domyślnie Troche OT, takie sobie wspomnienie ku przestrodze ;-)

    Cytat Zamieszczone przez dentharg
    Nastomiast jedno jest pewne: jeśli nie pojedziesz jako fotograf, ale jako gość z aparatem - znika cały stres związany z odpowiedzialnością!
    Heh, przypomina mi sie sytuacja kiedy bylem fotografujacym gosciem na slubie przyjaciol, ale tylko ja na tym slubie mialem aparat. "Profi" fotografa nie bylo. Ciezar odpowiedzialnosci niewyobrazalnie ogromny. Robilem wtedy swoim analogiem 50E z lampka 380EX i dopiero po tym slubie dowiedzialem sie w labie, ze moja lampa ma cos walniete ze sterowaniem i wszystkie "lampowane" fotki maja rozrzut +- kilka EV... Podczas ceremonii w kosciele zrobilem okolo 9 rolek po 36 kl. Kilka dni spedzonych z laborantem przy maszynie w labie uratowalo sytuacje. Mlodzi dostal wymarzony album w ktorym bylo cos ponad 100 fotek, ktorych jakosc okreslilbym jako nienaganna ;-). Jak dzis pomysle o tym calym czasie spedzonym w labie i stresie, kiedy dowiedzialem sie co sie porobilo to mnie wstrzasa....

    To tak ku przestrodze. Wiem, wiem... cyfra ma ekranik i od razu widac co wyszlo (przynajmniej w przyblizeniu ;-) )

    Pozdrawiam

    KLOSZ
    Aparat jakiś mam... cyfrowy nawet też... i taki na klisze też mam... i jakieś szybki, słoiki, torebki i kolorowe szkiełka do tego, i stojak.... taki na trzech nogach... i namiot z białego jak śnieg płótna, i lampy z Castoramy i....tylko zdjęć robic nie umiem, ale się uczę....

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    56
    Posty
    116

    Domyślnie

    Zajrzyj na to forum (angielskojęzyczne):
    http://www.photo.net/bboard/forum?topic_id=2021

    ptrk
    -------

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ptrk
    Zajrzyj na to forum (angielskojęzyczne):
    http://www.photo.net/bboard/forum?topic_id=2021
    -------
    Dzięki, czytam wnikliwie, a to taki mały offtopowy cytat:
    "I am going to get a D70 myself. I shoot Weddings on a Cannon 1ds and do not really like carrying around big, bulky, heavy gear.

    The only concern with using a camera like the d70 is your gear will not be much different then 3/4 of the wedding guests who are shooting right along side you and always in your way...I am not talking about talent here, but the impression. When I walk in with the 1ds it gives me a certain amount of credibility and sets me apart from the hoardes of guests shooting. I am not saying that has anything to do with anything other then simply the impression gear like that makes. Thats all. That is my gear for work. I myself still plan on shooting my own side job weddings with a d70 and plan on loving every minute of it."
    He u nas to tak z 1/4 wedding guests wogóle przychodzi z aparatami, a żeby jeszcze z lustrzanką ))))))

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    Hmm.
    Skoro nie masz tego sprzętu, nigdy nim nie fotografowałeś to wbacz ale tymbardziej bym się nie brał na Twoim miejsu za taką robotę.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  9. #9
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Hmm.. idąc za Adamkiem i Rogerosem:

    Chcesz robić ślub sprzętem, którego nigdy w ręku nie miałeś; nie mówiąc o tym, że przesiadasz się z aparatu P&S na system ze zmienną optyką. Jednocześnie będziesz chciał się nauczyć obsługi sprzętu, wyczucia jego możliwości, operowania zmienną optyką, zdobyć doświadczenie w fotografii z zewnętrzną lampą błyskową co znacząco rozszerza możliwości (także spieprzenia sprawy). Do tego bierzesz na siebie odpowiedzialność za jedyną (tego młodym życzę) taką uroczystość w ich życiu...

    Jesteś pewien, że to przełkniesz? Bo ja bym się udławił samą myślą.
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  10. #10
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dentharg
    Chcesz robić ślub sprzętem, którego nigdy w ręku nie miałeś; nie mówiąc o tym, że przesiadasz się z aparatu P&S na system ze zmienną optyką. Jednocześnie będziesz chciał się nauczyć obsługi sprzętu, wyczucia jego możliwości, operowania zmienną optyką, zdobyć doświadczenie w fotografii z zewnętrzną lampą błyskową co znacząco rozszerza możliwości (także spieprzenia sprawy). Do tego bierzesz na siebie odpowiedzialność za jedyną (tego młodym życzę) taką uroczystość w ich życiu...
    Tak źle na szczęście nie jest. Sprzęt planuje zakupić na kilka miesięcy przed tym ślubem tak by móc dobrze go poznać, miesiąc przed nim będe jeszcze na innym ślubie w roli backup- fotografa i tam będe mógł go sprawdzić w boju. Odpowiedzialności też raczej nie będe brał zbyt wielkiej bo młodzi najprawdopodobniej zdecydują się na videofilmowanie w wydaniu profesjonalnym (a nie fotografa). Więc moja rola będzie się ograniczała do zrobienia jak najlepszych zdjęć których jeśli ja nie zrobię, to nikt nie zrobi, a więc młodzi będą mieli wiele do zyskania a nic do stracenia. Czy jest to dziwne że chce się do tego jak najlepiej przygotować, by móc jak najlepiej to zrobić ? Każdy kiedyś przecież zaczynał i nie miał doświadczenia. System z wymienną optyką znam, co prawda w wersji postawowej (EOS 300 + KIT 28-90) więc to nie jest tak że nie wiem gdzie patrzeć i co wciskać, różnice jak myślę zdążę opanować w okresie od zakupu do ślubu. Z lampą zewnętrzną też mam pierwsze "koty za płoty" i to zarówno w zestawie z G5 jak i z EOS 300 (Sigma ST DG 500). Opisy na fredmiranda czytałem wiele razy, ale tam nie ma informacji w tym aspekcie który jest dla mnie ważny. Problem w tym że nigdy nie fotografowałem takiego wydażenia z tak bliska (a na pewno będzie z bliska skoro kościół jest malutki) i w tak kiepskich warunkach oświetleniowych, a chce to zrobić choć na tyle dobrze by nie było mi wstyd przed samym sobą.
    Ostatnio edytowane przez LFB ; 31-01-2006 o 17:24

Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •