Strona 2 z 13 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 125

Wątek: Jaki sprzęt na ślub w małym ciemnym kościele ?

  1. #11
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Hmm.. idąc za Adamkiem i Rogerosem:

    Chcesz robić ślub sprzętem, którego nigdy w ręku nie miałeś; nie mówiąc o tym, że przesiadasz się z aparatu P&S na system ze zmienną optyką. Jednocześnie będziesz chciał się nauczyć obsługi sprzętu, wyczucia jego możliwości, operowania zmienną optyką, zdobyć doświadczenie w fotografii z zewnętrzną lampą błyskową co znacząco rozszerza możliwości (także spieprzenia sprawy). Do tego bierzesz na siebie odpowiedzialność za jedyną (tego młodym życzę) taką uroczystość w ich życiu...

    Jesteś pewien, że to przełkniesz? Bo ja bym się udławił samą myślą.
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  2. #12
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LFB
    Mam także nadzieję że ktoś wie i zechce się podzielić informacją jak spisuje się na takich dystansach obiektyw o ogniskowej 17-35 podpięty do apartu z kropem 1,6, czy nie tworzy zbyt wielkich deformacji, itd.
    fredmiranda.com - są recenzje.

    Cytat Zamieszczone przez LFB
    Nie oczekuję że po przeczytaniu kilku wypowiedzi będe ekspertem, ale mam nadzieję że będę wiedział więcej niż wiem obecnie, a chciałbym wiedzieć jak radzić sobie z takimi warunkami z czystej fotograficznej ciekawości. Nawet jeśli na ten slub nie pojadę jako fotograf tylko jako gość, to i tak będzie mi zależało by zrobić jak najlepsze zdjęcia.
    Jest osobny wątek mówiący o foto ślubnym - poszukaj. Nastomiast jedno jest pewne: jeśli nie pojedziesz jako fotograf, ale jako gość z aparatem - znika cały stres związany z odpowiedzialnością!
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  3. #13
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dentharg
    Chcesz robić ślub sprzętem, którego nigdy w ręku nie miałeś; nie mówiąc o tym, że przesiadasz się z aparatu P&S na system ze zmienną optyką. Jednocześnie będziesz chciał się nauczyć obsługi sprzętu, wyczucia jego możliwości, operowania zmienną optyką, zdobyć doświadczenie w fotografii z zewnętrzną lampą błyskową co znacząco rozszerza możliwości (także spieprzenia sprawy). Do tego bierzesz na siebie odpowiedzialność za jedyną (tego młodym życzę) taką uroczystość w ich życiu...
    Tak źle na szczęście nie jest. Sprzęt planuje zakupić na kilka miesięcy przed tym ślubem tak by móc dobrze go poznać, miesiąc przed nim będe jeszcze na innym ślubie w roli backup- fotografa i tam będe mógł go sprawdzić w boju. Odpowiedzialności też raczej nie będe brał zbyt wielkiej bo młodzi najprawdopodobniej zdecydują się na videofilmowanie w wydaniu profesjonalnym (a nie fotografa). Więc moja rola będzie się ograniczała do zrobienia jak najlepszych zdjęć których jeśli ja nie zrobię, to nikt nie zrobi, a więc młodzi będą mieli wiele do zyskania a nic do stracenia. Czy jest to dziwne że chce się do tego jak najlepiej przygotować, by móc jak najlepiej to zrobić ? Każdy kiedyś przecież zaczynał i nie miał doświadczenia. System z wymienną optyką znam, co prawda w wersji postawowej (EOS 300 + KIT 28-90) więc to nie jest tak że nie wiem gdzie patrzeć i co wciskać, różnice jak myślę zdążę opanować w okresie od zakupu do ślubu. Z lampą zewnętrzną też mam pierwsze "koty za płoty" i to zarówno w zestawie z G5 jak i z EOS 300 (Sigma ST DG 500). Opisy na fredmiranda czytałem wiele razy, ale tam nie ma informacji w tym aspekcie który jest dla mnie ważny. Problem w tym że nigdy nie fotografowałem takiego wydażenia z tak bliska (a na pewno będzie z bliska skoro kościół jest malutki) i w tak kiepskich warunkach oświetleniowych, a chce to zrobić choć na tyle dobrze by nie było mi wstyd przed samym sobą.
    Ostatnio edytowane przez LFB ; 31-01-2006 o 17:24

  4. #14
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Przede wszystkim to pogadaj z ksiedzem, czy w ogole pozwoli Ci focic w tym kosciele i z lampa. Podpytaj, czy przypadkiem nie ma tam jakis malych chrzcin albo czegos takiego, a wtedy sprobuj dogadac sie z ludzmi, czy nie moglbys im zrobic zdjec; w ramach lepu powiedz ze robisz jako nauke i moga dostac plytke z tym co zrobisz (0 odbitek, 0 odpowiedzialnosci, 0 dogadywania sie - dostaja tylko plytke, a Ty nikomu tych zdjec nie pokazesz). W maju masz jeszcze komunie, a tam mozna latwo wpisac sie w tlum i tez cos pstryknac treningowo.

    Co do Tamrona 17-35 to sam jestem zainteresowany. Z tego co wyczytalem wynika, ze nie ma problemow z telecentrycznoscia, nie winietuje, aberracje chromatyczne minimalne; wykonanie - no to jest Tamron, nie L-ka - dla mnie Tamrony sa bardzo ok. Trzeba sie liczyc tylko z tym aby wybrac 'dobry' egzemplarz.
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  5. #15
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Acha. Focilem na chrzcinach u znajomych swoim Tamronem. W malym kosciele 28mm na cropie 350D jest zdecydowanie za wasko. Robilem na ISO 800, tryb M, przyslona 4-5.6, czas 1/60-1/80, wbudowany blysk i jestem nawet zadowolony (Cii.. nie mowcie mojej narzeczonej! Jej wmowilem ze to kiepszczyzna i musze miec 580-tke..).
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  6. #16
    Bywalec
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    56
    Posty
    116

    Domyślnie

    Zajrzyj na to forum (angielskojęzyczne):
    http://www.photo.net/bboard/forum?topic_id=2021

    ptrk
    -------

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ptrk
    Zajrzyj na to forum (angielskojęzyczne):
    http://www.photo.net/bboard/forum?topic_id=2021
    -------
    Dzięki, czytam wnikliwie, a to taki mały offtopowy cytat:
    "I am going to get a D70 myself. I shoot Weddings on a Cannon 1ds and do not really like carrying around big, bulky, heavy gear.

    The only concern with using a camera like the d70 is your gear will not be much different then 3/4 of the wedding guests who are shooting right along side you and always in your way...I am not talking about talent here, but the impression. When I walk in with the 1ds it gives me a certain amount of credibility and sets me apart from the hoardes of guests shooting. I am not saying that has anything to do with anything other then simply the impression gear like that makes. Thats all. That is my gear for work. I myself still plan on shooting my own side job weddings with a d70 and plan on loving every minute of it."
    He u nas to tak z 1/4 wedding guests wogóle przychodzi z aparatami, a żeby jeszcze z lustrzanką ))))))

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    61
    Posty
    614

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LFB
    Witam, w wakacje mam fotografować na ślubie brata. Problem w tym (albo przynajmniej mi to na problem wygląda) że kościół w którym uroczystość ma się odbyć jest zabytkiem (dosłownie). Drewniany, słabiutko oświetlony i bardzo mały (5-6 m x 11-12 m). Ze względu na budżet w grę wchodzi EOS 350D z obiektywami: Tamron 17-35/2.8-4 XR Di LD + KIT (od analoga) 28-90 lub KIT 18-55 + Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF). Wydaje mi się że ze względu na rozmiary kościoła, raczej należy postawić na wariant pierwszy, ale czy mam racje ? Macie może jakieś doświadczenia z pracy z obiektywem o ogniskowych 17-35 (lub analogicznych 27-56 dla analoga) przy fotografowaniu ludzi ? Czy zniekształcenia perspektywiczne nie będą za duże ? Ciężko mi sobie wyobrazić z jakiej odległości robiło by się typowe ujęcia (cała sylwetka młodych + ksiądz, pół sylwetki, itd) przy takich ogniskowych, może wy wiecie jak by to wyglądało ? Dodatkowym problemem jest sufit, który jest ciemny (drewniany) i raczej nie będzie można nic poodbijać wiec pozostanie walenie na wprost, a to z odległości 1-1,5 m odpada. Jeśli chodzi o lampę to albo 430EX + jakiś dyfuzor albo goła 580EX (budżet). Sam do tej pory robiłem zdjecia na dwóch ślubach jako fotograf dodatkowy (sprzęt Canon G5) które były jasne i dość przestronne, więc sytuacja ta była by dla mnie nowa i dosyć ekstremalna.
    Bardzo proszę o wszelkie informacje mogące odpowiedzieć na pytanie: Jak i czym fotografować w takich warunkach ?
    jeśli to mozliwe wczesniej spacerek do kościoła,
    kilka ujęć na róznych ustawieniach(manual)
    analiza zdjęć na kompie
    i decyzja idę albo nie idę
    580 ex nie jest taka "goła"...
    kiedyś musi być ten pierwszy raz
    pzdr
    Heniek

  9. #19
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    A jaki waszym zdaniem rodzaj dyfuzora na lampie lepiej by się w takich warunkach sprawdził, lumiquest SOFTBOX, lumiquest PROMAX, czy stofen OMNIBOUNCE ?

  10. #20
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LFB
    A jaki waszym zdaniem rodzaj dyfuzora na lampie lepiej by się w takich warunkach sprawdził, lumiquest SOFTBOX, lumiquest PROMAX, czy stofen OMNIBOUNCE ?
    używałem lumiquest SOFTBOX (pożyczony) i mam stofen'a z 550'tką. pierwszy napewno lepsze, miększe ale i też słabsze (moc) światło. stofen daje za mocne cienie jak dla mnie...
    gra i buczy bebop

Strona 2 z 13 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •