Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Wątek: ProPhoto RGB

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie ProPhoto RGB

    Ciekawy artykuł. Muszę sprawdzić na swoich RAWach...
    http://www.earthboundlight.com/photo...photo-rgb.html
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    po mojemu niewielka korzysc. probowalem i jakos nie jestem przekonany. owszem miesci sie wiecej, ale nic z tego nie wynika. gladkiej tonalnosci w wyjaranych swiatlach i tak w ten sposob nie odtworzysz. subiektywnie jest ciut lepiej niz w sRGB, ale bez wielkiego halo.

    co z tego, ze histogram sie "zbija" i nie wystaje z prawej, jesli faktyczna "wartosc" piksela jest na poziomie 4095 (=2^12-1). nie zrobisz z tego wartosci mniejszej chocby "skaly sraly"

    w teorii to ladnie wyglada. w praktyce wiele nie wynika matrycy o prawdziwej rozdzielczosci 16-bit na kanal sie w ten sposob nie zastapi
    www albo tez flickr

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    po mojemu niewielka korzysc. probowalem i jakos nie jestem przekonany. owszem miesci sie wiecej, ale nic z tego nie wynika. gladkiej tonalnosci w wyjaranych swiatlach i tak w ten sposob nie odtworzysz. subiektywnie jest ciut lepiej niz w sRGB, ale bez wielkiego halo.

    co z tego, ze histogram sie "zbija" i nie wystaje z prawej, jesli faktyczna "wartosc" piksela jest na poziomie 4095 (=2^12-1). nie zrobisz z tego wartosci mniejszej chocby "skaly sraly"

    w teorii to ladnie wyglada. w praktyce wiele nie wynika matrycy o prawdziwej rozdzielczosci 16-bit na kanal sie w ten sposob nie zastapi
    Korzyść (może???) być ewentualnie jak "wyjarasz" w konkretnym kanale, to wtedy być może lepiej będą wyglądać przejścia tonalne.
    Trza by jakieś kwiatki (np. róże) machnąć z histogramem lekko przejechanym w prawo. Ale IMHO też traktuję raczej jako ciekawostkę niż użyteczną informację.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  4. #4
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Korzyść (może???) być ewentualnie jak "wyjarasz" w konkretnym kanale, to wtedy być może lepiej będą wyglądać przejścia tonalne.
    Trza by jakieś kwiatki (np. róże) machnąć z histogramem lekko przejechanym w prawo. Ale IMHO też traktuję raczej jako ciekawostkę niż użyteczną informację.
    mowie co w praktyce zauwazylem. w ACR czasem wystarczy zsunac Exposure a wyciagnac Brightness i da sie osiagnac zupelnie znosna tonalnosc. czasem wymago to "dokontrowania" zielenia (wzmocnienia kanalu G), ale pozwala osiagnac zupelnie przyzwoita tonalnosc, dopoki przeswietlenie nie siega duzo ponad 0,5 EV
    www albo tez flickr

  5. #5
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    po mojemu niewielka korzysc....
    co z tego, ze histogram sie "zbija" i nie wystaje z prawej, jesli faktyczna "wartosc" piksela jest na poziomie 4095 (=2^12-1). nie zrobisz z tego wartosci mniejszej chocby "skaly sraly" ...
    Zgadza się, że z "g...na bata nie ukręci" ale... gamut aparatu np. 20D jest sporo wiekszy niż AdobeRGB i to właściwie "dookoła" wykresu. Robiąc w RAW - jpegi odpadają bo cholera wie jakiej metody rzutowania "perceptual" czy "colorimetric" (tj. ja nie wiem) używa aparat - mamy zapisany obrazek o większym gamucie niż Adobe więc dlaczego z tego nie korzystać? Z Gamutem monitora to już różnie bywa i niektóre kolory też wychodzą poza AdobeRGB i wtedy to może być widoczne.

    Pozdrawiam
    Janusz

  6. #6
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    hmm.. czyli skala w 350 tez bedzie wykraczac, bo zdaje sie ze to podobna matryca..
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  7. #7
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dentharg
    hmm.. czyli skala w 350 tez bedzie wykraczac, bo zdaje sie ze to podobna matryca..
    Nie - 350 ma inną matrycę. Zobacz niżej. To wiele wyjaśnia :-)

    To profile generyczne 20D i 350D

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    Nie - 350 ma inną matrycę. Zobacz niżej. To wiele wyjaśnia :-)

    To profile generyczne 20D i 350D
    Czy ja dobrze widzę? 350D ma większy gamut niż 20D. Przecież obie matryce są 14bit i jak robisz w RAW to teortycznie zapisując w ProPhotoRGB rozpiętość kolorów powinna być ta sama dla 20 i 350.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  9. #9
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Czy ja dobrze widzę? 350D ma większy gamut niż 20D. Przecież obie matryce są 14bit i jak robisz w RAW to teortycznie zapisując w ProPhotoRGB rozpiętość kolorów powinna być ta sama dla 20 i 350.
    Hehehe.... 350D mam od Ciebie. Mam nadzieję, że nic nie kombinowałeś ;-)

    Pozdrawiam

  10. #10
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    Czy ja dobrze widzę? 350D ma większy gamut niż 20D. Przecież obie matryce są 14bit i jak robisz w RAW to teortycznie zapisując w ProPhotoRGB rozpiętość kolorów powinna być ta sama dla 20 i 350.
    niekoniecznie. chocby dlatego, ze matryca ma tylko z definicji piksele RGB, a w praktyce filtr wcinajacy swiatlo na nich nie musi byc idealnie cyjanowy/magentowy/zolty. moga byc lekkie odstepstwa, z ktorych wynikac bedzie wieksza selektywnosc matrycy na okreslone kolory

    a i tez moze byc zaleznosc od filtra AA przed matryca...
    www albo tez flickr

Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •