Ciekawy artykuł. Muszę sprawdzić na swoich RAWach...
http://www.earthboundlight.com/photo...photo-rgb.html
Ciekawy artykuł. Muszę sprawdzić na swoich RAWach...
http://www.earthboundlight.com/photo...photo-rgb.html
Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex
po mojemu niewielka korzysc. probowalem i jakos nie jestem przekonany. owszem miesci sie wiecej, ale nic z tego nie wynika. gladkiej tonalnosci w wyjaranych swiatlach i tak w ten sposob nie odtworzysz. subiektywnie jest ciut lepiej niz w sRGB, ale bez wielkiego halo.
co z tego, ze histogram sie "zbija" i nie wystaje z prawej, jesli faktyczna "wartosc" piksela jest na poziomie 4095 (=2^12-1). nie zrobisz z tego wartosci mniejszej chocby "skaly sraly"
w teorii to ladnie wyglada. w praktyce wiele nie wynikamatrycy o prawdziwej rozdzielczosci 16-bit na kanal sie w ten sposob nie zastapi
Korzyść (może???) być ewentualnie jak "wyjarasz" w konkretnym kanale, to wtedy być może lepiej będą wyglądać przejścia tonalne.Zamieszczone przez akustyk
Trza by jakieś kwiatki (np. róże) machnąć z histogramem lekko przejechanym w prawo. Ale IMHO też traktuję raczej jako ciekawostkę niż użyteczną informację.
Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex
mowie co w praktyce zauwazylem. w ACR czasem wystarczy zsunac Exposure a wyciagnac Brightness i da sie osiagnac zupelnie znosna tonalnosc. czasem wymago to "dokontrowania" zielenia (wzmocnienia kanalu G), ale pozwala osiagnac zupelnie przyzwoita tonalnosc, dopoki przeswietlenie nie siega duzo ponad 0,5 EVZamieszczone przez mirhon
Zgadza się, że z "g...na bata nie ukręci" ale... gamut aparatu np. 20D jest sporo wiekszy niż AdobeRGB i to właściwie "dookoła" wykresu. Robiąc w RAW - jpegi odpadają bo cholera wie jakiej metody rzutowania "perceptual" czy "colorimetric" (tj. ja nie wiem) używa aparat - mamy zapisany obrazek o większym gamucie niż Adobe więc dlaczego z tego nie korzystać? Z Gamutem monitora to już różnie bywa i niektóre kolory też wychodzą poza AdobeRGB i wtedy to może być widoczne.Zamieszczone przez akustyk
Pozdrawiam
Janusz
hmm.. czyli skala w 350 tez bedzie wykraczac, bo zdaje sie ze to podobna matryca..
Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy
Nie - 350 ma inną matrycę. Zobacz niżej. To wiele wyjaśnia :-)Zamieszczone przez dentharg
To profile generyczne 20D i 350D
Czy ja dobrze widzę? 350D ma większy gamut niż 20D. Przecież obie matryce są 14bit i jak robisz w RAW to teortycznie zapisując w ProPhotoRGB rozpiętość kolorów powinna być ta sama dla 20 i 350.Zamieszczone przez Janusz Body
Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex
Hehehe.... 350D mam od Ciebie. Mam nadzieję, że nic nie kombinowałeś ;-)Zamieszczone przez mirhon
Pozdrawiam
niekoniecznie. chocby dlatego, ze matryca ma tylko z definicji piksele RGB, a w praktyce filtr wcinajacy swiatlo na nich nie musi byc idealnie cyjanowy/magentowy/zolty. moga byc lekkie odstepstwa, z ktorych wynikac bedzie wieksza selektywnosc matrycy na okreslone koloryZamieszczone przez mirhon
a i tez moze byc zaleznosc od filtra AA przed matryca...![]()