Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 45 z 45

Wątek: ProPhoto RGB

  1. #41
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Nigdy wczesniej nie slyszalem o systemie strefowym, ale juz to naprawiam.

    Natomiast mi osobiscie rzadko kiedy udaje sie uzyskac tak piekne kolory..
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  2. #42
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dentharg
    .... nie istnieje fotografia czarno-biala z aparatu cyfrowego, gdyz jest to przetworzony obraz kolorowy...
    No właśnie niezupełnie. Matryca zapisuje (potrafi zmierzyc) TYLKO luminancje czyli odcienie szarości. Dopiero nałożony na to filtr Bayerowski i AntiAliasing, który zresztą "blur'uje" zdjęcie i potem trzeba to naprawiać wyostrzaniem PO OBRÓBCE w komputerze (w aparacie robi to też komputer pokładowy) zamieniają to na zdjecie kolorowe. W pliku RAW jest tylko informacja o luminancji i rodzaju matrycy. Tam koloru nie ma. Robiąc w JPEG komputer pokładowy wylicza kolory i generuje kolorowe zdjęcie.

    No to traktując obróbkę w komputerze jako "zbrodniczą ingerencję w foto" należałoby używać tylko fotografii cz-b bo kolor jest właściwie wyliczany przez przebrzydły komputer ;-)

    Janusz

    EDIT: Pliki RAW bez informacji o kolorze zajmują w 20D (matryca 8Mpix) po około 8MB - po dodaniu informacji o kolorze i zapisaniu w bezstratnym TIFFie to juz ok 50MB
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 01-02-2006 o 12:56

  3. #43
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body
    No to traktując obróbkę w komputerze jako "zbrodniczą ingerencję w foto" należałoby używać tylko fotografii cz-b bo kolor jest właściwie wyliczany przez przebrzydły komputer ;-)
    Czyli przed moim stwierdzeniem trzeba postawic znak '-'

    Mimo wszystko dyskusje "gdzie kończy sie fotografia a zaczyna foto-grafika" są jałowe, flame'owe i zależą od samemu określonych granic. Tak?
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  4. #44
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dentharg
    ....
    Mimo wszystko dyskusje "gdzie kończy sie fotografia a zaczyna foto-grafika" są jałowe, flame'owe i zależą od samemu określonych granic. Tak?
    Dyskusje zawsze są potrzebne :-) choć niekoniecznie trzeba się zgadzać z poglądami adwersarzy. Podmiana nieba w zdjęciu svena robi ze zdjęcia fotomontaż - to nie jest krytyka a jedynie przykład. Poprawienie, podbicie kolorów, wyciągnięcie szczegółow w cieniach BYŁO praktykowane w ciemni. USM to technika z ciemni. Maski, przekrzywianie maskownicy w celu poprawienia perspektywy to był "basic" technik ciemniowych. Więc niby dlaczego podobne techniki z uzyciem nowocześniejszych narzędzi miały by byc niedobre. Czy węgiel wydobywany łopatą i kilofem jest lepszy od tego "urobionego" nowoczesnym kombajnem? Technika idzie do przodu. W fotografii też :-)

    Janusz

  5. #45
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Przypieczętować! I chyba trochę zeszliśmy z tematu..
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •