Ano...u was są takie wyjątki. Bardziej miałem na myśli Sigmy, Tamroniki itd. oraz generalnie jak to najczęściej jest. Dzięki za przypomnienie.
Ano...u was są takie wyjątki. Bardziej miałem na myśli Sigmy, Tamroniki itd. oraz generalnie jak to najczęściej jest. Dzięki za przypomnienie.
Sympatyk Canona, użytkownik Sony, posiadacz Nikona.:smile:
3x body+16, 18-105, 20-35, 50, 70-200f4, 80-200f2.8, 300f4 + rozmaite foto klamoty
Niedostatecznie sprawne posługiwanie się tego rodzaju obróbkąboję się, że przy okazji popsuję kolory, ich nasyczenie, tonację i przejrzystość
Do tej pory nie było mi za wąsko na 35. Podawałam wcześniej używalny zakres ogniskowych - 35 i 64-94. Nie lubię robić architektury z bliska, bo perspektywa. Ruiny zamków są zaś tak rozległe, że całość można objąć z sąsiedniego wzgórza nawet na 86Bliżej robi się fragmenty
A jakbyś przeczytał początek, to byś wiedział że eLa to tylko jedna z opcji, do której nie byłam całkiem przekonana :razz:
Chcę szkło z bardzo dobrą optyką (nie dla początkujących), wszystko jedno jakiej firmy, byle niezawodne
Używam filtra połówkowego :-) Z polaryzacyjnego nie bardzo podobają mi się kolory, kontrast też wolę podnosić balansem kolorów, wykorzystując ciepłe-bliżej zimne-dalejZamieszczone przez Fatamorgana
Ostatnio edytowane przez zmora ; 08-06-2012 o 07:56
Te bliki na moim zdjęciu to od UV marumi jakiegoś tego najlepszego. Ale to kwestia filtra raczej niż samego obiektywu.
JAk dla mnie dla CROPa nie mając chęci zmiany na FF to tylko coś z zakresu 17-90 np. C17-55, 15-85 czy S17-50 o której Dziobolek wspomniał.
Nie rozumiem ludzi, którzy na siłe pchają się w węższy obiektyw wydając podobne pieniądze. Do tego dokupisz tele 70-200 i masz wszystko pokryte.
Moim zdaniem lepiej jest mieć cały zakres od szerokiego kąta do tele niż 24 do tele, które jest naprawdę wąskie. CO do jakości to te szkła co podałem są tej samej jakości co 24-105 natomiast C17-55 i S17-50 są jaśniejsze gdyż mają stałe światło 2.8 (co w moim przypadku zadecydowało o wybranie tego szkła)
Lepiej wydać pieniądze raz a porządnie.
Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |
Jellyeater, :-D
koledzy piszą o sigmach bo też o nie zapytałam
Żeby nie nosić podpiętej 17- z wiecznie wysuniętą do połowy tubką
Racja! tak chcę zrobić
ech, panowie...
Nie sądziłam, że moje ogniskowe są tak nietypowe. A może nie potrafię tego wytłumaczyć??: Udostępniam więc moje galerie dla zobrazowania. Jak to na fejsie kompresja jest silna, ale sposób kadrowania i preferencje świetlne widoczne
http://www.facebook.com/media/set/?s...3710001&type=3
http://www.facebook.com/media/set/?s...3710001&type=3
Wszystkie robione 35+. I jeśli chodzi o próby zmiany mojego spojrzenia, jestem beton :wink: "Bo tak się robi" nie przeważy na szali "bo tak jest po mojemu"
W lustrzance chcę się nauczyć m.in. kontroli przesłony. Dotychczas używałam trybów P, S, - A nie używałam ze względu na małe pole manewru a/s przy niskim iso
Nie tyle o Sigmy, Canony czy Tamrony chodziło ile o zakres ogniskowych
Wychodzimy z założenia, że skoro je rozważałaś, to lepiej mieć świadomość...
No ale skoro pasuje Ci zakres 24-wzwyż to w czym problemkupować!
Jest wiele osób którym ten zakres wystarcza na cropie. Ja do nich nie należę.
No i... pikne fotki klecisz
Pozdrówka!
Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 08-06-2012 o 13:11
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
ja to w 100% rozumiem dziwie sie za to kolegom ktory wmawiaja wszystkim ze nie da sie robic landszaftow z 24mm na cropie...
tak jak ty tez mam przyzwyczajenia z malarstwa i tylko czasem chcial bym miec np. 10-20 sigmy.
a dziobolek chyba przesadzasz z ta teoria o eLkach, porownujac do kita oraz sigmy 17-70 2,8-4, stwierdzam ze kolory kontrast sa o wiele lepsze w eLce, widze to chociaz po spedzonym czasie przy kompie by wykonczyc zdjecia.
a dla mnie zakres 24-105 jest idealnym zakresem, 50 w (17-50) to za szeroko w wielu przypadkach, a 24 az sam sie dziwie jak mi to wystarcza.
Ostatnio edytowane przez Qba1983 ; 08-06-2012 o 14:13
G12, C50D, C24-105 f/4L, C85 f/1,8, Samyang 8mm, PORST MC 55 1.4, NISSIN Di866
było:500d, S17-70 f/2,8-4 os hsm, c50 f/1.4, c75-300 4-5.6 III
Nigdzie nie czynię takowego porównania które tu sugerujesz.
Przeczytaj jeszcze raz, o czym piszę w poście #28.
Natomiast "teorię" eLki należy "czytać" w całości - z emotikonami włącznie
(dla niewtajemniczonych w sztukę konwersacji z emotikonami dodam,że był to żarcik)
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
No faktycznie jak masz czerwony pasek to od razu lepsze kolory, kontrast, a zdjęcia się same robią... Nawet jeśli szkło pod APS-C jest zrobione dokładnie z tych samych materiałów to i tak eLa wypada lepiej.
Gdzieś widziałem zdjęcie kita, któremu domalowano czerwony pasek i naprawde jakość wzrosła od razu. Kolory inne, ostrość, ba przestał nawet aberrować...
Co do szerokości.. Jak masz 24 to nic nie zrobisz aby było szerzej np. u cioci na imieninach... Jak masz 15-85 zawsze możesz przybliżyć...
.... zawsze można kupić stałkę 85mm i biegać z aparatem w zależności od potrzeb....
Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |
tak zgadza sie, to porownanie czynie ja, jako obiektywy z ktorymi mialem do czynienia(przynajmniej z canonem)
u cioci na imieninach, jak juz robie jakies foki to raczej nie ogolne bo wszystkich i tak nie zlape. wiec zazwyczaj robie jakis portret i do tego zapinam 50tke a jak juz 24 idealnie sie sprawdza, przy 17 widac juz co maja pod stolem :-)
Ostatnio edytowane przez Qba1983 ; 08-06-2012 o 15:09
G12, C50D, C24-105 f/4L, C85 f/1,8, Samyang 8mm, PORST MC 55 1.4, NISSIN Di866
było:500d, S17-70 f/2,8-4 os hsm, c50 f/1.4, c75-300 4-5.6 III