Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 58

Wątek: optyka obiektywów

  1. #31
    Początki nałogu Awatar Fatamorgana
    Dołączył
    Dec 2011
    Miasto
    Yorkshire/Silesia
    Posty
    401

    Domyślnie

    Ano...u was są takie wyjątki. Bardziej miałem na myśli Sigmy, Tamroniki itd. oraz generalnie jak to najczęściej jest. Dzięki za przypomnienie.
    Sympatyk Canona, użytkownik Sony, posiadacz Nikona.:smile:
    3x body+16, 18-105, 20-35, 50, 70-200f4, 80-200f2.8, 300f4 + rozmaite foto klamoty

  2. #32

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ketras Zobacz posta
    A co to za problem wyciągnąć cienie? Bądź dwa zdjęcia z różnymi kompozycjami
    Niedostatecznie sprawne posługiwanie się tego rodzaju obróbką boję się, że przy okazji popsuję kolory, ich nasyczenie, tonację i przejrzystość

    Cytat Zamieszczone przez igor58 Zobacz posta
    24 do architektury to chyba za wąsko
    Do tej pory nie było mi za wąsko na 35. Podawałam wcześniej używalny zakres ogniskowych - 35 i 64-94. Nie lubię robić architektury z bliska, bo perspektywa. Ruiny zamków są zaś tak rozległe, że całość można objąć z sąsiedniego wzgórza nawet na 86 Bliżej robi się fragmenty

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Dla mnie też, ale niektórym wystarcza, bo to... eLa
    A jakbyś przeczytał początek, to byś wiedział że eLa to tylko jedna z opcji, do której nie byłam całkiem przekonana :razz:
    Chcę szkło z bardzo dobrą optyką (nie dla początkujących), wszystko jedno jakiej firmy, byle niezawodne

    Cytat Zamieszczone przez Fatamorgana
    Zafarby? Czasami różnice w kontraście i ów zafarb nie jest wynikiem słabości filtra, lecz zależności pomiędzy szerokością kąta widzenia obiektywu a polaryzacją tego co obiektyw pod danym kątem do padania promieni słonecznych widzi- bo im szerzej, tym większe różnice występują pomiędzy stronami kadru (lub pomiędzy środkiem a bokami).
    Filtra polaryzacyjnego po prostu trzeba nauczyć się mądrze używać.
    Używam filtra połówkowego :-) Z polaryzacyjnego nie bardzo podobają mi się kolory, kontrast też wolę podnosić balansem kolorów, wykorzystując ciepłe-bliżej zimne-dalej
    Ostatnio edytowane przez zmora ; 08-06-2012 o 07:56

  3. #33
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1 631

    Domyślnie

    Te bliki na moim zdjęciu to od UV marumi jakiegoś tego najlepszego. Ale to kwestia filtra raczej niż samego obiektywu.

  4. #34
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    JAk dla mnie dla CROPa nie mając chęci zmiany na FF to tylko coś z zakresu 17-90 np. C17-55, 15-85 czy S17-50 o której Dziobolek wspomniał.
    Nie rozumiem ludzi, którzy na siłe pchają się w węższy obiektyw wydając podobne pieniądze. Do tego dokupisz tele 70-200 i masz wszystko pokryte.
    Moim zdaniem lepiej jest mieć cały zakres od szerokiego kąta do tele niż 24 do tele, które jest naprawdę wąskie. CO do jakości to te szkła co podałem są tej samej jakości co 24-105 natomiast C17-55 i S17-50 są jaśniejsze gdyż mają stałe światło 2.8 (co w moim przypadku zadecydowało o wybranie tego szkła)

    Lepiej wydać pieniądze raz a porządnie.
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  5. #35

    Domyślnie

    Jellyeater, :-D
    koledzy piszą o sigmach bo też o nie zapytałam

    Cytat Zamieszczone przez flankerp Zobacz posta
    Nie rozumiem ludzi, którzy na siłe pchają się w węższy obiektyw
    Żeby nie nosić podpiętej 17- z wiecznie wysuniętą do połowy tubką

    Cytat Zamieszczone przez flankerp Zobacz posta
    Lepiej wydać pieniądze raz a porządnie.
    Racja! tak chcę zrobić

    ech, panowie...
    Nie sądziłam, że moje ogniskowe są tak nietypowe. A może nie potrafię tego wytłumaczyć ??: Udostępniam więc moje galerie dla zobrazowania. Jak to na fejsie kompresja jest silna, ale sposób kadrowania i preferencje świetlne widoczne

    http://www.facebook.com/media/set/?s...3710001&type=3

    http://www.facebook.com/media/set/?s...3710001&type=3

    Wszystkie robione 35+. I jeśli chodzi o próby zmiany mojego spojrzenia, jestem beton :wink: "Bo tak się robi" nie przeważy na szali "bo tak jest po mojemu"

    W lustrzance chcę się nauczyć m.in. kontroli przesłony. Dotychczas używałam trybów P, S, - A nie używałam ze względu na małe pole manewru a/s przy niskim iso

  6. #36
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zmora Zobacz posta
    ...koledzy piszą o sigmach bo też o nie zapytałam
    Nie tyle o Sigmy, Canony czy Tamrony chodziło ile o zakres ogniskowych
    Wychodzimy z założenia, że skoro je rozważałaś, to lepiej mieć świadomość...

    No ale skoro pasuje Ci zakres 24-wzwyż to w czym problem kupować!

    Jest wiele osób którym ten zakres wystarcza na cropie. Ja do nich nie należę.

    No i... pikne fotki klecisz
    Pozdrówka!
    Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 08-06-2012 o 13:11
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  7. #37
    Coś już napisał Awatar Qba1983
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    41
    Posty
    86

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zmora Zobacz posta
    ech, panowie...
    Nie sądziłam, że moje ogniskowe są tak nietypowe. A może nie potrafię tego wytłumaczyć ??:
    ja to w 100% rozumiem dziwie sie za to kolegom ktory wmawiaja wszystkim ze nie da sie robic landszaftow z 24mm na cropie...

    tak jak ty tez mam przyzwyczajenia z malarstwa i tylko czasem chcial bym miec np. 10-20 sigmy.

    a dziobolek chyba przesadzasz z ta teoria o eLkach, porownujac do kita oraz sigmy 17-70 2,8-4, stwierdzam ze kolory kontrast sa o wiele lepsze w eLce, widze to chociaz po spedzonym czasie przy kompie by wykonczyc zdjecia.

    a dla mnie zakres 24-105 jest idealnym zakresem, 50 w (17-50) to za szeroko w wielu przypadkach, a 24 az sam sie dziwie jak mi to wystarcza.
    Ostatnio edytowane przez Qba1983 ; 08-06-2012 o 14:13
    G12, C50D, C24-105 f/4L, C85 f/1,8, Samyang 8mm, PORST MC 55 1.4, NISSIN Di866
    było:500d, S17-70 f/2,8-4 os hsm, c50 f/1.4, c75-300 4-5.6 III

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Qba1983 Zobacz posta
    ...dziobolek chyba przesadzasz z ta teoria o eLkach, porownujac do kita oraz sigmy 17-70 2,8-4,...
    Nigdzie nie czynię takowego porównania które tu sugerujesz.
    Przeczytaj jeszcze raz, o czym piszę w poście #28.

    Natomiast "teorię" eLki należy "czytać" w całości - z emotikonami włącznie
    (dla niewtajemniczonych w sztukę konwersacji z emotikonami dodam,że był to żarcik)

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  9. #39
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    No faktycznie jak masz czerwony pasek to od razu lepsze kolory, kontrast, a zdjęcia się same robią... Nawet jeśli szkło pod APS-C jest zrobione dokładnie z tych samych materiałów to i tak eLa wypada lepiej.

    Gdzieś widziałem zdjęcie kita, któremu domalowano czerwony pasek i naprawde jakość wzrosła od razu. Kolory inne, ostrość, ba przestał nawet aberrować...


    Co do szerokości.. Jak masz 24 to nic nie zrobisz aby było szerzej np. u cioci na imieninach... Jak masz 15-85 zawsze możesz przybliżyć...

    .... zawsze można kupić stałkę 85mm i biegać z aparatem w zależności od potrzeb....
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

  10. #40
    Coś już napisał Awatar Qba1983
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    41
    Posty
    86

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Nigdzie nie czynię takowego porównania które tu sugerujesz.
    tak zgadza sie, to porownanie czynie ja, jako obiektywy z ktorymi mialem do czynienia(przynajmniej z canonem)
    Cytat Zamieszczone przez flankerp Zobacz posta

    Co do szerokości.. Jak masz 24 to nic nie zrobisz aby było szerzej np. u cioci na imieninach... Jak masz 15-85 zawsze możesz przybliżyć...

    .... zawsze można kupić stałkę 85mm i biegać z aparatem w zależności od potrzeb....
    u cioci na imieninach, jak juz robie jakies foki to raczej nie ogolne bo wszystkich i tak nie zlape. wiec zazwyczaj robie jakis portret i do tego zapinam 50tke a jak juz 24 idealnie sie sprawdza, przy 17 widac juz co maja pod stolem :-)
    Ostatnio edytowane przez Qba1983 ; 08-06-2012 o 15:09
    G12, C50D, C24-105 f/4L, C85 f/1,8, Samyang 8mm, PORST MC 55 1.4, NISSIN Di866
    było:500d, S17-70 f/2,8-4 os hsm, c50 f/1.4, c75-300 4-5.6 III

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •